استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

بهترین روش ست کردن کت تک مردانه

کت تک مردانه، یکی از شیک‌ترین لباس‌هایی است که آقایان می‌توانند در استایل خود از آن استفاده کنند. از مهمترین ویژگی‌های این آیتم، قابلیت ست شدنش با بسیاری از لباس‌هاست؛ به‌همین دلیل است که اکثر استایلیست‌ها توصیه می‌کنند که مردان حتما حداقل یک کت تک در کمد لباس خود داشته باشند. اهمیت کت تک مردانه در سال‌های اخیر به‌قدری زیاد شده که در روزگاری که لباس‌های کلاسیک و رسمی، دیگر زیاد در استایل جوانان کاربرد ندارند، جای این آیتم را تا حد زیادی گرفته است. در این مقاله درباره روش‌های ست کردن کت مردانه با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کت تک مردانه

کت تک مردانه را در شرایط گوناگونی می‌توانید بپوشید؛ از موقعیت‌های نیمه‌رسمی گرفته تا شرایط کژوآل و شرایطی که نیاز به پوشش اسمارت‌کژوآل دارید؛ فقط کافیست که کمی با روش‌های ست کردن کت مردانه آشنا باشید و بدانید که در هر موقعیتی، این لباس را باید با چه آیتم‌های دیگری ست کنید.

ازجمله مزایای پوشیدن کت تک مردانه، احساس راحتی آن است. این آیتم، درعین اینکه رسمیت بسیار زیادی ندارد و درنتیجه چندان معذب‌کننده و دست‌وپاگیر نیست، صرفا مناسب موقعیت‌های کژوآل و غیررسمی نیست. در ادامه، هم به کت‌های اسپرت و هم به کت‌های رسمی اشاره می‌کنیم. البته پیش از خواندن ادامه مطلب، این نکته را نیز درنظر بگیرید که آیتم‌ها و عناصر حاشیه‌ای نیز در این امر دخالت دارند؛ ازجمله وجود شکاف در کت، گلدوزی و تکه‌دوزی روی کت، رنگ‌ها و طرح‌های روی لباس، اکسسوری‌های رسمی یا غیررسمی همراه با آن، شلواری که همراه با کت می‌پوشید و…

  استایل و لباس مناسب دورهمی چیست؟

کت تک کژوآل

کت تک کژوآل، همانطور که از نامش مشخص است، کتی است که می‌توان از آن در موقعیت‌های غیررسمی استفاده کرد. حال باید درنظر بگیرید که چه چیزی کت کژوآل را به یک کت کژوآل تبدیل می‌کند. معمولا کت‌های کژوآل، رنگ‌های شادی دارند؛ طرح‌های خاصی مثل تکه‌دوزی برروی آن‌ها قرار گرفته و جنسشان از پارچه‌هایی غیررسمی‌تر، مثل کتان، پشم و… می‌باشد. گهگاه برروی کت‌های کژوآل از تکه پارچه‌هایی مثل ابریشم و ساتن، به‌صورت تکه‌دوزی استفاده می‌شود و گاها نیز جای کراوات یا جیب‌نما را می‌گیرد. این نوع کت‌ها را می‌توانید با شلوار جین بپوشید و در شرایط اسمارت‌کژوآل به‌کار ببرید. برای کفش هم می‌توانید در موقعیت‌های رسمی‌تر، کفش کالج و… بپوشید و در موقعیت‌هایی با رسمیت کمتر، حتی اسنیکرز سفید بپوشید.

کت تک رسمی

کت تک، کاملا متناسب با موقعیت‌های رسمی نیست و هیچگاه جای کت‌وشلوارهای رسمی، به‌خصوص فاستونی را نمی‌گیرد، اما می‌توان با کمی دقت، از آن برای شرایط نیمه‌رسمی استفاده کرد و زحمت پوشیدن کت‌وشلوارهای دست‌وپاگیر را، که معمولا بسیار هم گران‌قیمت هستند، به خود نداد. کت تک رسمی، معمولا طرح خاصی ندارد؛ یک جیب کوچک روی سینه دارد که می‌توان از آن برای قرار دادن دستمال و رسمی‌تر کردن استایل استفاده کرد؛ دکمه سردست متناسب با شرایط رسمی دارد و از رنگ‌های خنثی، مثل مشکی یا رنگ‌های تیره مثل سورمه‌ای تهیه شده است.

اصول ست کردن کت مردانه

اندازه کت تک مردانه

در هر لباسی اندازه، بسیار مهم است و کت نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین در هنگام خرید، کتی انتخاب کنید که فیت تنتان باشد؛ یعنی نه تنگ باشد و نه گشاد. این نکته را نیز درنظر بگیرید که داشتن استایل کژوآل، به‌معنای پوشیدن لباس‌‌های گشاد نیست و فقط در مواردی که استایلتان به‌طور خاص از لباس‌های اورسایز تشکیل شده، اجازه پوشیدن چنین آیتم‌هایی را دارید. مهمترین بخشی که باید اندازه باشد، سرشانه‌های شماست. از دیگر روش‌هایی که می‌توانید متوجه شوید، کت موردنظر اندازه تنتان است یا نه، این است که دکمه‌ها را ببندید و دست‌هایتان را به طرفین و به‌سمت بالا بگیرید و ببینید که لباستان گشاد یا تنگ نباشد.

  9 تکنیک‌ فوق العاده برای ست کردن پیراهن مردانه مجلسی

شلوار مناسب کت تک

یکی دیگر از موارد مهم در ست کردن کت مردانه، انتخاب نوع شلوار است. درواقع اگر شلوارتان حالت رسمی داشته باشد، یعنی پارچه‌ای، کتان و… باشد، استایلتان هرچه بیشتر به‌سمت‌وسوی رسمی می‌رود و اگر از جنس جین و شبیه به آن باشد، استایلتان شبیه به پوشش‌های کژوآل، اسمارت‌کژوآل و درکل استایل‌هایی با رسمیت کمتر می‌شود.

اهمیت رنگ در ست کردن کت مردانه

رنگ، اهمیت زیادی در انتخاب کت دارد؛ زیرا هم مقدار رسمی بودن آن را مشخص می‌کند، هم در چهره شما تاثیرگذار است و هم اینکه عامل به‌سزایی در ست کردن به‌شمار می‌آید.

کت تک مشکی

مهمترین رنگ در انتخاب کت مردانه، رنگ مشکی است؛ رنگی خنثی، نشان‌دهنده وقار و اعتمادبنفس که بسیار مناسب موقعیت‌های رسمی بوده و با هر رنگی نیز قابل ست کردن است. یادتان باشد که در مراسم غیررسمی یا مراسمی با رسمیت کمتر، از این رنگ استفاده نکنید، زیرا جو را سنگین کرده و حس خوبی به اطرافیان منتقل نمی‌کند، مگر اینکه آیتم‌های دیگرتان را از میان رنگ‌های شادتری انتخاب کنید. بهترین انتخاب رنگ برای شلوار در چنین استایلی، خاکستری تیره است.

کت تک خاکستری

خاکستری، از آن دسته رنگ‌های خنثی می‌باشد که در هر شرایطی قابل استفاده است و به‌قولی، رسمی و غیررسمی نمی‌شناسد. از آنجا که این رنگ، طیف وسیعی دارد، از روشن گرفته تا میانه و تیره، بنابراین دستتان نیز در انتخاب باز است. برای انتخاب ست مناسب می‌توانید با طیف رنگی بازی کنید؛ مثلا اگر کتتان خاکستری تیره است، شلواری به‌رنگ آبی روشن بپوشید یا برعکس.

  تناقض تیپ و استایل بن افلک و استایل جنیفر لوپز

کت تک سورمه‌ای

سورمه‌ای به استایل شما تنوع می‌بخشد؛ البته منظورمان فقط خود رنگ سورمه‌ای نیست، بلکه به این خاطر می‌گوییم که می‌توانید این رنگ کت را با رنگ‌های زیادی، مثل بژ، شتری، کرمی، سفید و… ست کنید. این نوع استایل برای موقعیت‌های شاد و غیررسمی بسیار مناسب است؛ البته اگر اهل استایل‌های جذاب و شاد هستید، می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر طیف آبی نیز استفاده کنید؛ در این‌صورت می‌توانید کتتان را با شلوارهای ماهاگونی، قهوه‌ای تیره و… نیز ست کنید.

کت تک سبز تیره

اگر علاوه بر خوش‌پوشی، خلاقیت نیز برایتان مهم است، رنگ سبز تیره یا سبز لجنی را برای کتتان انتخاب کنید. چطور است با اضافه کردن حداقل یک آیتم آبی، استایلتان را شادتر کنید و در موقعیت‌های شاد و دوستانه از آن استفاده کنید تا فردی خاص به‌نظر برسید؟

ست کردن کت مردانه با کراوات

شاید با خود فکر کنید که کراوات، صرفا مخصوص استایل‌های فوق‌رسمی و کت‌وشلوار ست است؛ اما بهتر است بدانید که شما همراه با کت تک نیز می‌توانید کراوات ببندید، اما نه هر کراواتی. از آنجا که رسمیت کت تک، کمتر است، بنابراین بهتر است کراوات خود را نیز به همین صورت انتخاب کنید. بهترین پیشنهاد ما برای شما، کراوات‌های باریک با رنگ‌هایی غیر از مشکی و حتی کراوات‌های طرحدار است؛ البته می‌توانید به‌جای کراوات، از آیتم‌های دیگری نیز استفاده کنید؛ مثلا دستمال گردن ببندید یا در فصل‌های سرد، شال گردنی زیبا با گره‌های خلاقانه دور گردنتان بیندازید.

  10 راز مهم در خصوص لباس شب که تا حالا به آن توجه نکرده اید!

آیا کت تک را حتما باید با پیراهن پوشید؟

پاسخ این سوال، خیر است؛ کت تک را می‌توان به‌جای پیراهن، همراه با آیتم‌های دیگری مثل تیشرت، جامپر، سوییشرت و… نیز پوشید. انتخاب این آیتم‌ها به موقعیت مراسم یا مکان پیش‌رو، فصل و آب‌وهوا، سایر آیتم‌های استایل و سلیقه خودتان بستگی دارد؛ مثلا تیشرت را صرفا در مراسمی مثل دورهمی‌های دوستانه یا در استایل‌های خیابانی می‌توان زیر کت تک پوشید و بهتر است که با شلوار جین و اسنیکرز نیز همراه شود؛ اما جامپر را در فصول سرد می‌توان در موقعیت‌های نیمه‌رسمی نیز همراه با کفش‌های نیمه‌رسمی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *