پوست و مو, مو

رنگ موی طبیعی

روش تهیه‌ی رنگ موی طبیعی در خانه به همراه فوت و فن هایی که باید بدانید

خانم ها موهای خود را به روش های مختلفی رنگ می‌کنند. با استفاده از رنگ مو شیمیایی در سالن های زیبایی یا در خانه و یا با اسپری موقت رنگ مو. اما شاید تعداد کمی از آن‌ها بدانند رنگ های سنتی مو حاوی مواد شیمیایی سمی و مضر مانند آمونیاک یا پارابن هستند. به جای رنگ موهای شیمیایی، شما می توانید با موادی که احتمالاً در خانه دارید، رنگ موی طبیعی بسازید. اگر به دنبال این روش های جایگزین برای رنگ کردن موهای خود هستید، بد نیست رنگ مو های طبیعی زیر را امتحان کنید.

۱٫ رنگ کردن مو با حنا

حنا یک رنگ موی گیاهی است که به شیوه ی سنتی برای کشیدن تتوهای موقت روی پوست استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای رنگ کردن موها به رنگ قرمز استفاده کرد. حنا به صورت پودر عرضه می شود و احتمالاً ماندگارترین رنگ موی طبیعی است و می تواند حدود چهار تا شش هفته دوام داشته باشد. برای استفاده از حنا برای رنگ کردن موهای خود:

  1. حدود نصف لیوان حنا را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید.
  2. مخلوط را تا زمانی که کاملاً ترکیب شود هم بزنید تا قوامی مانند سیب زمینی پوره شده پیدا کند، در صورت لزوم آب بیشتری به آن اضافه کنید.
  3. مخلوط را با پلاستیکی بپوشانید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بماند. (ممکن است لازم باشد بعد از ۱۲ ساعت آب بیشتری به آن اضافه کنید تا بتوانید روی موهایتان بزنید.)
  4. موهای خود را بدون هیچ نوع شامپو یا نرم کننده ای، تنها با آب خالی بشویید.
  5. یک هِد‌بند ببندید و یک روغن مانند روغن نارگیل را روی پوست پیشانی در امتداد خط رویش موی خود بمالید. این کار برای جلوگیری از رنگی شدن پوستتان با حنا است.
  6. موهای خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و مخلوط خمیری را روی موهای نم دار و شانه زده ی خود بمالید تا به تدریج تمام موهای شما را بپوشاند.
  7. موهای خود را در پلاستیک بپیچید و بگذارید رنگ حداقل دو ساعت (و حداکثر شش ساعت) قبل از شستشو روی موهایتان بماند.
  8 ترفند برای مقابله با موخوره

۲٫ رنگ کردن مو با آب هویج

اگر می خواهید موهایتان رنگ قرمز – نارنجی شود ، آب هویج را امتحان کنید. رنگ آن بسته به رنگ پایه ی موهای شما می تواند چند هفته دوام بیاورد. برای رنگ کردن موهای خود با آب هویج:

  1. آب هویج را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی همه ی موهای خود بمالید.
  3. موهای خود را در پلاستیک بپیچید و بگذارید مخلوط حداقل یک ساعت روی موهایتان باقی بماند.
  4. موهایتان را با سرکه ی سیب بشویید. اگر موهایتان به اندازه ی کافی رنگ نگرفت، می توانید روز دیگر این کار را تکرار کنید.

۳٫ رنگ کردن مو با آب چغندر

اگر می خواهید رنگ قرمزتری با سایه های زیباتر داشته باشید ، به جای آب هویج ، آب چغندر را انتخاب کنید. مراحل استفاده از آب چغندر به عنوان یک رنگ طبیعی مو مشابه با آب هویج است:

  1. آب چغندر را با یک روغن حامل مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی همه ی موهای خود بمالید و سپس موهای خود را بپیچید.
  3. اجازه دهید این رنگ موی طبیعی حداقل یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید.

۴٫ رنگ کردن مو با آب لیمو

آب لیمو می تواند به آرامی مو را از رنگدانه هایش جدا کند و به مرور زمان موجب روشن شدن آن شود. این بهترین روش برای داشتن هایلایت هایی ملایم و ظریف روی موهای شماست. برخلاف روش های دیگری که در اینجا شرح داده شد که منجر به تغییر موقتی رنگ مو می شوند، نتایج استفاده از آب لیمو دائمی است. رنگدانه ها روی آن قسمت از مو که آب لیمو می زنید از بین خواهد رفت و تنها با کوتاه کردن، می توانید از شر این موهای روشن خلاص شوید. روش استفاده از آب لیمو برای رنگ کردن موها:

  1. آب لیمو را درون یک بطری اسپری بریزید.
  2. محلول را به کل قسمت های مو اسپری کنید.
  3. با شانه کردن، آب لیمو را به طور یکنواخت در کل موهایتان پخش کنید.
  4. برای گرفتن نتیجه ی بهتر در معرض نور آفتاب بنشینید.
  5. آب لیمو را حداقل یک ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آن را بشویید.
  تاثیر استرس بر پوست

شما می توانید چندین بار این کار را انجام دهید تا در صورت لزوم اثر موردنظر خود را به دست آورید. این روش به آرامی تأثیر خواهد گذاشت و احتمال دارد به چند دوره تکرار نیاز داشته باشد.

۵٫ رنگ کردن مو با قهوه

یک فنجان قهوه ی دم کرده می تواند علاوه بر کافئین تراپی تارهای مو، فواید دیگری نیز داشته باشد همچنین می تواند موهای شما را مشکی یا دو درجه تیره تر کند و حتی ممکن است موهای سفیدتان را بپوشاند. روش رنگ کردن مو با قهوه:

  1. یک فنجان دانه ی قهوه بو داده دم کنید.
  2. حدود نصف لیوان (۱۲۵ میلی لیتر) قهوه را با دو قاشق غذاخوری تفاله ی قهوه و یک فنجان نرم کننده ی موی بدون نیاز به آبکشی مخلوط کنید.
  3. مخلوط را روی موهای تمیز و نم دار بمالید.
  4. بگذارید این رنگ موی طبیعی حداقل برای یک ساعت روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید.
  5. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

قهوه تغییر زیادی را در موهای شما ایجاد نمی کند و ماندگاری زیادی نخواهد داشت، اما اگر به تقویت سریع و مقرون به صرفه ای برای موهایتان نیاز دارید، گزینه ی خوبی برای امتحان است. علاوه بر قهوه، برای تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش آن می توانید از محصولات مراقبت از مویی که حاوی کافئین هستند، مانند هیرتونیک لافارر استفاده کنید.

  سبک‌های موی شلوغ و آشفته برای مردان

۶٫ رنگ کردن مو با مریم گلی

اگر موهای قهوه ای تیره یا سیاه دارید و می خواهید آن را کمی تیره تر کنید ، مریم گلی گزینه ی خوبی است. همچنین می تواند موهای سفید را کاملاً بپوشاند. روش استفاده از مریم گلی برای رنگ کردن موها:

  1. نصف تا یک لیوان مریم گلی خشک شده را در یک چهارم لیوان آب جوش به مدت حداقل ۳۰ دقیقه دم کنید. (هرچه بگذارید بیشتر بماند ، رنگ تیره تر خواهد بود.)
  2. اجازه دهید آب خنک شود و سپس آن را صاف کنید.
  3. بعد از شستن و خشک کردن موها با حوله، آب مریم گلی را به آرامی روی موهایتان بریزید و پخش کنید.
  4. قبل از شستشو اجازه دهید رنگ به مدت حداقل ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند.

۷٫ رنگ کردن مو با چای بابونه

آیا می خواهید موهای خود را روشن تر کنید؟ چای بابونه می تواند به شما در انجام چنین کاری کمک کند؛ به خصوص برای کسانی که در حال حاضر موهای بلوند دارند، مؤثرتر خواهد بود. روش استفاده از چای بابونه برای روشن کردن موهای شما:

  1. نصف لیوان گل بابونه را در آب جوش بریزید.
  2. بگذارید مخلوط به مدت نیم ساعت بماند و سپس گل ها را بیرون بیاورید.
  3. بعد از شستن موهایتان ، حداقل ۱۰ بار چای دم کرده را سرتاسر موهای مرطوب خود بریزید.
  4. قبل از شستشو ۱۶ دقیقه صبر کنید.
  صرفه جویی در ضد آفتاب

شما می توانید یک بار از این روش استفاده کنید، اما وقتی بیشترین تأثیر را خواهد داشت که برای حفظ رنگ روشن و زیبای موهایتان،حداقل یک بار در هفته این کار را تکرار کنید.

چگونه رنگ موی طبیعی را ماندگارتر کنیم؟

چند روش برای افزایش عمر موهای شما که به طور طبیعی رنگ شده است وجود دارد:

  • استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو و بیگودی را محدود کنید.
  • زمانی که می خواهید از ابزارهای معمول حالت دهی مو ستفاده می کنید، حتماً از یک محصول محافظ حرارتی هم بهره بگیرید.
  • از گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید و در صورت امکان از شستن زیاد موهای خود بپرهیزید.
  • از فیلترهای آب در دوش حمام خود استفاده کنید. این فیلترها مواد شیمیایی ای که باعث از بین رفتن رنگ مو می شوند، مانند کلر و فلزات سنگین را از آب جدا می کنند.

خطرات رنگ موهای دائمی

رنگ موهای سنتی پر از مواد شیمیایی هستند که می توانند اثرات سمی بر بدن شما بگذارند. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، رنگ موهای نیمه موقت و رنگ های اکسیدانی دائمی، به تار مو نفوذ می کنند و ممکن است ریسک برخی سرطان ها را افزایش دهند ولی مطالعات بیشتری لازم است و این مسئله اثبات نشده است.

به هر حال حتی اگر خطر سرطان کم یا به میزان حداقل باشد، مواد شیمیایی قوی موجود در رنگ موهای معمولی باعث سوزش پوست می شود و به موهای شما آسیب می رساند. استفاده از روش های جایگزین مانند رنگ کردن طبیعی مو برای مدت طولانی، باعث سلامت بیشتر موهایتان خواهد شد.

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *