استایل خانم‌ها, خرید مانتو, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

شیک ترین مدل های ۱۴۰۱ برای خرید مانتو بر اساس فرم بدن

خرید مانتو براساس فرم بدن | ما با یکدیگر متفاوت هستیم. اختلاف قد، سایز و رنگ پوست ویژگی‌های ظاهری ما را از هم متمایز می‌کند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۴ دقیقه

جذاب‌ترین افراد خوش فرم‌ترین اندام را ندارند بلکه خود را همان گونه که هستند دوست دارند.  پذیرفتن ظاهر خود تاثیری غیر قابل انکار در اعتماد به نفس ما دارد. هیچ فرم بدن یا رنگ پوستی بهتر از بقیه نیست؛ بلکه ایجاد هماهنگی و تناسب بین اندام و سبک پوشش ما زیبایی و جذابیت را به وجود می‌آورد. مانتو یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها در استایل خانم‌هاست؛ بنابراین انتخابی صحیح و مناسب اهمیت دارد.

این مقاله یک راهنمای کامل و جامع برای خرید مانتو براساس فرم بدن ارائه می‌دهد تا به شما برای داشتن استایلی زیبا و شیک کمک کند. پس همراه ما باشید…

شناخت فرم بدن

همان گونه که گفته شد فرم بدن ما با یکدیگر متفاوت است. این موضوع ارتباطی به چاقی یا لاغری ندارد؛ زیرا نسبت اندازه‌های طولی و عرضی تغییر نمی‌کند. به طور مثال اگر فردی بیشترین حجم بدن او را پایین تنه و باسن تشکیل دهد، اندامی گلابی دارد. سیلوئت اندام او  با لاغر یا چاق شدن هم چنان گلابی باقی می‌ماند. این فرد باید تناسب و هماهنگی را در استایل خود رعایت کند. به همین علت خرید مانتو براساس فرم بدن مهم و ضروری می‌شود.همچنین برای خرید مانتو کتی می توانید به فروشگاه آنلاین شیک و پیک مراجعه بفرمایید.

افراد چاق

اگر به طور کلی اندامی کوتاه و چاق دارید، مانتوهای بلند، راسته، ساده و رنگ تیره انادام شما را کشیده نشان می‌دهند.

تشخیص فرم بدن

ساده ترین راه برای تشخیص فرم بدن‌ این است که یک جدول سایز استاندارد تهیه کنید یا از اینترنت دانلود کنید. سپس عرض شانه، دور سینه، دور کمر، دور باسن، دور ران و قد بالاتنه‌خود را با آن مقایسه کنید. معیار اصلی برای تعیین سایز دور سینه است . اگر سایر اندازه‌های شما نیز با اختلاف بسیار اندکی مطابق با همان سایز بود، اندام شما ساعت شنی است.

به طور مثال اگر دور سینه‌ی شما با سایز ۴۰ تطابق داشته باشد، سایز شما همان ۴۰ است . اگر سایر اندازه‌های شما با سایز ۴۰ مطابق بود، فرم اندام شما ساعت شنی است. اگر دور باسن و ران شما با یک یا دو سایز بزرگ‌تر همخوانی داشت، اندام شما گلابی است.

خرید مانتو بر اساس فرم بدن برای افراد لاغر

اگر به طور کلی اندامی لاغر و بلند دارید، رنگ‌های روشن، برش‌های غیر قرینه و افقی،پین و تضاد رنگی با طاهر شما تمناسب می‌دهد.

خرید مانتو بر اساس فرم بدن بالاتنه‌ی بزرگ

بسیاری از افراد بیشترین حجم بدن‌شان را قسمت بالاتنه تشکیل می‌کند. با چاق شدن فرد بیشترین حجم چربی نیز در این بخش قرار می‌گیرد و پاها معمولا لاغرتر از بالاتنه باقی می‌مانند. برای خرید مانتو براساس فرم بدن بالاتنه بزرگ، یقه‌ی هفت و برش‌های عمودی بالاتنه بهترین گزینه هستند. سیلوئت اندامی افرادی با بالاتنه‌ی درشت به دو گروه سیب و مثلث برعکس تقسیم می‌شوند:

فرم بدن سیبی

اگر فرم بدن شما سیبی است، بیشترین حجم دربازوها،سینه، کمر و شکم دیده می‌شود. انحنا و اختلافِ اندازه بین کمر و سینه کم است که می‌توانید آن را با جدول سایز مقایسه کنید. هم چنین پاهای شما از لگن نسبت به بالاتنه حجم کمتری دارند. بهترین مدل مانتو برای فرم بدن سیبی مانتوهای با یقه‌ی هفت هستند.

یقه‌های هفت برگردان باریک مانند انگلیسی یا آرشال نیز به شما می‌آید. علاوه بر این دامن‌های فون و کمی کلوش اختلاف اندازه‌ی پاها و بالاتنه‌را کمتر نشان می‌دهد. دقت کنید که هیچ گونه چینی در قسمت بالاتنه شما نباشد زیرا شما را درشت‌ترنشان می‌دهد. علاوه بر این، خط کمر دامن یا شلوار نباید دقیقا روی شکم یا کمر باشد.

بهترین انتخاب مانتوهای راسته با برش‌های ساده‌ی عمودی است. بهترست طرح مانتو بیشتر در قسمت پایین باشد تا تمرکز از بالاتنه‌ی شما دور شود.

بهترین مدل برای اندام سیبی، مانتو کتی بلند است زیرا اندازه‌ی نه گشاد و نه خیلی تنگ است و ظاهر شما را کشیده و و لاغر نشان می‌دهد.

چی بپوشم
چی بپوشم

فرم بدن مثلث بر عکس

در فرم بدن مثلث برعکس، عرض شانه و سینه اختلاف زیادی با دور باسن دارد. تفاوت سیلوئیت اندامی مثلث برعکس با سیبی در این است که در مثلث برعکس شانه پهن و سینه بزرگ است. هم چنین اختلاف زیادی بین ‌آن‌ها با باسن و گاهی کمر وجود دارد؛ اما در فرم سیبی شکل، بدن تقریبا یک تکه است و انحنای زیادی ندارد.

اگر شانه‌ی پهنی دارید، بهترست از مانتوهایی با آستین سرخود استفاده نکنید. البته اگر به مانتوهای کیمونو علاقه دارید، مدل‌هایی را انتخاب کنید که بالاتنه‌ی ساده‌ای داشته باشند تا چشم به سمت آن‌‌ها زیاد جلب نشود.

خرید مانتو براساس فرم بدن با پایین تنه‌ی بزرگ‌

افرادی با پایین تنه درشت بهترست به سراغ دامن یا شلوارهای راسته بروند.  این افراد باسن؛ ران و پاهای چاق‌تری دارند. اصلی‌ترین نکته برای خرید مانتو براساس فرم بدن با پایین تنه بزرگ و یک استایل شیک ، ایجاد توازن و هماهنگی بین بالاتنه و پایین تنه است. این هارمونی را می‌توان با خطوط عمودی و افقی، تضاد رنگی، چین و گشادی لباس ایجاد کرد.

فرم بدن گلابی یا مثلث

اگر فرم اندامی شما گلاب یا مثلثی است، بهترست از مانتوهای کوتاه تا ران استفاده نکنید؛ زیرا این خط افقی حجم ران پای شما را بیشتر نشان می‌دهد. موضوع بعدی مانتوهای چین‌دار است؛ گشادی و چین در قسمت دامن مانتو اصلا مناسب نیست، به جای آن بهترست از چین یا برش‌های افقی در بالاتنه بیشتر استفاده شود. این‌گونه تناسب مناسبی در استایل شما شکل می‌گیرد.  یقه‌های گرد و پهن  نیز انتخابی مناسب هستند.

فرم بدن مستطیل

در افرادی با اندام مستطیلی، اختلاف میان تنه یا کمر با باسن یا سینه کم است. تفاوت آن با اندام سیبی شکل این است در اندام سیبی، نسبت بالاتنه بزرگ‌تر از از پاها است؛ اما در اندام مستطیلی حجم بالاتنه و پایین تنه متناسب با جدول سایز است درحالی که کمر پهن‎تر و دارای انحنای کمتری است. افرادی با فرم بدن مستطیل بهترست از کمربند استفاده کنند تا انحنای زیبایی در ناحیه‌ی میان تنه ایجاد شود. مدل های عروسکی نیز با این فرم اندام همخوانی دارند.

  خصوصیات و مشخصات اندام مستطیل

بالاتنه‌ی بلند

بلندی بالاتنه از گوشه‌گردن تا گود ترین قسمت کمر است. پس از اندازه گیری، آن را با جدول سایز مقایسه کنید. اگر بالاتنه‌شما بلندتر از جدول سایز بود، بهترست مانتوهایی بپوشید که خط کمر آن‌ها بالاتر از حد معمول است. کمربندهای پهن که کمی بالاتر از دور کمر نیز بسته شوند نیز مناسب افرادی با بالاتنه‌ی بلند است.

بالاتنه‌ی کوتاه

اگر بالاتنه‌ی کوتاهی دارید، بهترست از مانتوهای راسته و کوتاه بیشتر استفاده کنید. این گونه بالاتنه‌ی شما کشیده‌تر دیده میشود. برش‌یا طرح‌هایی با خطوط شکسته نیز باعث خطای دید و بلند دیده شدن بالاتنه می‌شوند.

نویسنده : عاطفه

به اندام گلابی و سیبی چه مدل مانتویی می‌آید؟

به اندام گلابی مانتوهایی که پایین آن‌ها پر چین و گشاد است نمی‌آید. افرادی با اندام سیبی نیز بهترست از یقه‌های هفت و خطوط عمودی در بالاتنه استفاده کنند.

چرا خرید مانتو براساس فرم بدن اهمیت دارد؟

هر لباس براساس یک نوع اندام خاص طراحی و تولید شده است. اگر قصد دارید که یک استایل چشم نواز و زیبا داشته باشید؛ باید به هماهنگی پوشش و فرم اندام‌تان توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *