آموزش دوخت لباس بچه گانه

لباس دخترانه دامن دورچین

لباس دخترانه دامن دورچین

در مقاله لباس دخترانه دامن دورچین ، لباس دخترانه ای با خصوصیات زیر را برای شما آماده کرده‌ایم:

لباس جلوبسته یقه‌گرد

دامن چیندار

زیپ یا دکمه در پشت لباس

 آستین پفی کوتاه، که در سرشانه چین دارد

و کمر تزیینی پَهن

برای دوخت لباس دخترانه دامن دورچین به صورت زیر عمل می کنیم : 

از سرشانه و خط مرکزی جلو و پشت، یقه را به اندازه ۱ الی ۲ سانتی‌متر باز کرده و یقه را گرد کنید.

اگر می‌خواهید برای خط مرکزی پشت، دکمه یا جادکمه بگذارید، حتما باید ۲ سانتی‌متر را روی هم گرد بگذارید، اما اگر می‌خواهید زیپ بدوزید، فقط کافی است ۲ سانتی متر روی پارچه، جا بگذارید.

دوخت آستین لباس دخترانه 

چون سرشانه آستین چین دارد، باید یک خط، وسط کشیده و به اندازه ۲ الی ۳ سانتی‌متر از راست و چپ علامت بزنید و تا پایین برش دهید و اوزمان‌های ۲ سانتی‌متری بدهید.

برای اینکه حلقه آستین، پف زیباتری داشته باشد، ۲ الی ۳ سانتی‌متر از خط مرکزی آستین، بالا رفته و حلقه را رسم کنید.

دوخت دامن دور چین

دوخت دامن این لباس، به این موضوع بستگی دارد که چقدر می‌خواهید دامنتان پف داشته باشد. اگر پف دو برابر می‌خواهید، از دولای بسته پارچه، به اندازه دو برابر کمر جلو علامت بزنید. اگر ۲.۵ برابر پف می‌خواهید، دو برابر الگوی جلو، به‌علاوه نصف دیگر جلو قد دامن را اندازه بزنید و روی پارچه برش بدهید؛ دامن قسمت پشت هم به‌همین صورت.

  آموزش دوخت پاپوش نوزاد

اگر می‌خواهید دامن پیراهن را آستر بدهید، باید همین الگوی دامن را روی آستر هم اعمال کنید. فقط دقت داشته باشید که قد آستری، ۲ تا ۳ سانت، کوتاه تر از پارچه اصلی است.

متراژ پارچه برای دوخت دامنه دخترانه دورچین

اگر می‌خواهید مانند تصویر، طرح دامن و بالاتنه فرق کند، باید یک قد یا دو قد از پارچه؛ و یک قد، به‌علاوه قد آستین از پارچه بالاتنه، دامن تهیه کنید.

اگر پارچه‌ای که برای پیراهن انتخاب کردید، مخمل است، باید آستین و الگوی جلو و پشت را در یک راستا قرار دهید تا خواب پارچه یکی باشد؛ و حتما خواب مخمل نیز باید رو به پایین باشد؛ و در آخر هم الگوی کمر را کشیده و شروع به برش کنید.

پیراهن دخترانه با دامن دورچین یکی از بهترین انتخاب لباس کودک به حساب می­آید. بالاتنه کوتاه در ترکیب با دامن دورچین نمایی فانتزی به کار داده است. در کمر نواری تزیینی به دلخواه قرار می­گیرد. قد دامن به سلیقه افراد و سن کودک بستگی دارد. می­توان پارچه نازک به همراه آستری نارنگ برای دامن استفاده شود.

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت پیراهن دخترانه بالاتنه بلند

ویدئوی آموزش دوخت لباس دخترانه دامن دورچین

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را به صورت خودتان بدوزید.

  آموزش دوخت پیراهن بدون الگو

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *