تغذیه

چند پیشنهاد هیجان انگیز نوشیدنی ورزشی خانگی

نوشیدنی

 

در روزهای تمرین، به جهت تامین کردن انرژی و مواد مغذی که بدن نیاز دارد باید از نوشیدنی هایی استفاده کرد که بتوانند آب و همچنین الکترولیت مورد نیاز برای بدن را مهیا کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سلامتی خود خیلی اهمیت می دهید می توانید به جای استفاده از نوشیدنی های آماده که حاوی مواد مصنوعی و شکر هستند و همگی از مضرات آن ها با خبر هستیم، به راحتی در منزل برای خود نوشیدنی های طبیعی و دست ساز آماده کنید تا آب و الکترولیت از دست رفته بدن طی ورزش را تامین کنید و به بدن خود انرژی برسانید. الکترولیت ها همان مواد معدنی هستند که غلظت ید بدن را تنظیم می کنند، متعادل بودن الکترولیت بدن برای عملکرد صحیح مغز و عصب و عضله ضروریست. برخی از الکترولیت ها عبارتند از فسفات، سدیم و پتاسیم و منیزیم و کلسیم و کلرید. نوشیدنی هایی که به جز آب حاوی مواد انرژی زا و الکترولیت هستند خیلی اولویت بالاتری نسبت به نوشیدن فقط آب برای ورزشکاران دارند.

پس با ما همراه باشید تا با روش آماده کردن چند نوشیدنی هیجان انگیز و ساده از شما پذیرایی کنیم!

۱.نوشیدنی تامین کننده الکترولیت های بدن

مواد لازم : نصف خیار، ۲ عدد لیمو، یک پنجم فنجان آب نارگیل

  ۲۵ میان‌ وعده مناسب برای کاهش وزن

روش تهیه : در یک آبمیوه گیری لیمو و خیار پوست کنده شده را بریزید، سپس آب نارگیل را به ترکیب موجود اضافه کنید و در نهایت میتوانید برای خنک شدن چند قالب یخ به آن اضافه کنید.

نوشیدنی

۲.ترکیب نوشیدنی برند گاتورید

مواد لازم : ۳ فنجان آب ، ۱ فنجان آب پرتقال، یک دوم فنجان آبلیمو، نصف قاشق چای خوری نمک، ۳ قاشق چای خوری عسل

روش تهیه : آب و آب پرتقال و آب لیمو را درون مخزن مخلوط کن بریزید و سپس عسل و نمک را اضافه کنید و میکس کنید، چند قالب یخ هم به ترکیب حاضر اضافه کنید و خنک بنوشید.

گاتورید

۳.نوشیدنی افزایش دهنده الکترولیت های بدن

مواد لازم : یک چهارم هندوانه، ۲ لیوان آب نارگیل، نمک دریایی

روش تهیه : هسته های هندوانه را خارج کنید و آن را چند تکه کرده و داخل مخلوط کن بریزید، سپس آب نارگیل (۲ لیوان بزرگ) و مقدار کمی نمک دریایی را به ترکیب حاضر اضافه کنید و میکس کنید.

هندوانه

۴.نوشیدنی معروف DIY

مواد لازم : یک لیوان آب ، آب زنجبیل نصف لیوان، آب ۳ عدد لیمو، نمک دریایی، استویا

روش تهیه : برای بدست آوردن آب زنجبیل، یک زنجبیل را چند تکه کنید و در یک قابلمه قرار دهید، سپس درون قابلمه آب بریزید، قابلمه را روی شعله قرار دهید، پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، همچنان یک ربع زمان بدهید تا آهسته بجوشد و بعد شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا محتویات قابلمه سرد شود. برای شیرین کردن این نوشیدنی از استویا استفاده کنید. استویا گیاهی از خانواده گل داوودی می باشد و این گیاه به طور طبیعی در برزیل و پاراگوئه می روید، که تقریبا هیچ کالری ای هم ندارد. اگر در حال رژیم می باشید کاملا گزینه مناسبی برای جایگزین کردن با قند است. استویا به حالت پودری و گرانوله وجود دارد. در نهایت نصف لیوان از آب زنجبیل بدست آمده بردارید و با یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس آب لیموترش، کمی نمک دریایی و کمی استویا (با توجه به دستور مصرف) را با هم مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده ست!

  همه چیز در مورد شیر بادام و فواید شیر بادام

لیمو، نمک دریایی، استویا

۵.ترکیب نوشیدنی برند سوپر انرژی

مواد لازم : یک عدد پرتقال، نصف فنجان شیر نارگیل، ۵۰ گرم ماست ، یک قاشق عسل، یک قاشق تخم کتان

روش تهیه : پرتقال را پوست بکنید و خرد کنید و درون مخزن مخلوط کن بریزید، شیر نارگیل و ماست و عسل و تخم کتان را هم به آن اضافه کنید و سپس ترکیب حاضر را میکس کنید تا یک دست بشود، در نهایت چند قالب یخ هم به نوشیدنی خود اضافه کنید تا آماده نوشیدن شود.

سوپر انرژی

۶.نوشیدنی انرژی زا

مواد لازم : یک فنجان شیر، دو قاشق شکر، دو قاشق پودر کاکائو تلخ(شیرین نشده باشد) نصف یک عدد موز نرم و رسیده

روش تهیه : درون مخرن یک مخلوط کن شیر، موز رسیده و نرم، شکر و پودر کاکائو را بریزید و آن ها را به خوبی میکس کنید. خنک بنوشید تا لذت بیشتری ببرید! شیر مورد استفاده شما هم میتواند کم چرب باشد و هم پر چرب و البته که اگر قصد رژیمی تر بودن نوشیدنی را دارید از شیر کم چرب استفاده کنید بهتر است.

نوشیدنی انرژی زا

تهیه و تنظیم: نوشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *