استایل خانم‌ها, خرید مانتو, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

پارچه‌های مناسب مانتو تابستانی

در فصل گرما انتخاب پارچه های مناسب مانتو تابستانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست. وارد هر فروشگاهی که می‌شویم انواع مدل‌های مانتو توسط تولیدی‌ها ارائه می‌شوند. اما این‌که بدانیم کدام پارچه چه ساختاری دارد و آیا مناسب فصل تابستان است یا نه موضوع مهمی است. شما به عنوان یک خریدار وقتی از انواع پارچه و کاربردهای آن اطلاع داشته باشید خرید برایتان راحت‌تر می‌شود.

امروز و در این مقاله می‌خواهیم در مورد انواع پارچه‌هایی که برای مانتوی تابستانی مناسب است صحبت کنیم. خیلی از ما عادت داریم که در زیر مانتوی خود شومیز و یا تاپ بپوشیم. به خاطر همین موضوع باید بیشتر در انتخاب نوع پارچه دقت کنیم تا سبب گرمازدگی‌مان نشود.

بدون اغراق بخواهم بگویم، مدل مانتو و نوع پارچه‌ی آن هر کدام سهم ۵۰ درصد از یک محصول را به خود اختصاص می‌دهند. اگر برای شما مهم است که بعد از مدل چه پارچه‌ای در مانتوی انتخابی‌تان استفاده شده است کمد را همراهی کنید.

چند نکته در مورد پارچه‌های تابستانی

قبل از این‌که به معرفی انواع پارچه مناسب فصل تابستان مخصوصاً برای مانتو بپردازیم باید چند نکته را بگوییم. اول این‌که در مورد پارچه‌های تابستانی قوانینی وجود دارد از جمله این‌که رنگ‌های تیره و مشکی را نباید در گرما پوشید. درست است که رنگ‌های تیره عرق ماسیده به لباس را نشان نمی‌دهند اما گرما را زیاد جذب می‌کنند. مورد بعدی این است که لباس‌های تابستانی بهتر است که جذب نباشند. لباس‌های گشاد بیشتر مناسب تابستان هستند مخصوصاً که امسال هم این مدل از لباس‌ها بسیار ترند هستند پس با خیال راحت از مدل‌های گشاد لذت ببرید.

مورد قابل تأمل بعدی این است که اگر مکان زندگی شما جایی‌ست که با تابش مستقیم آفتاب سر و کار دارید بهتر است لباس و یا پارچه ای انتخاب کنید که تمام پوست شما را بپوشاند. از لباس‌های کوتاه صرف نظر کنید و به جای آن‌ها از انواع لباس‌هایی که مردمان عرب به تن می‌کنند استفاده کنید.

  شخصیت شناسی بر اساس نحوه لباس پوشیدن

پنبه و انواع پارچه‌هایی که از الیاف طبیعی بافته می‌شوند بهترین گزینه‌ها برای لباس تابستانی هستند در این مورد هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. اما اگر در شرایطی زندگی می‌کنید که گرمای هوا و رطوبت زیادی وجود دارد باید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که عرق بدن را از بین ببرند.

کتان؛ لینن

کتان یکی از انواع پارچه‌هایی‌ست که مناسب فصل تابستان است. کتان انواع مختلفی دارد و از انواع آن می توانیم لینن را نام ببریم که امسال بخصوص اسم آن را زیاد شنیده‌اید. البته بیشتر به نام لنین شهرت داشت که نام درست آن همان لینن است. اصل لینن از الیاف کتان یا flax بافته می‌شود که در بعضی از موارد هم به نوعی از پارچه کنفی لینن می‌گویند.

لینن در انواع مختلف وجود دارد که به راحتی می‌توان بر روی آن چاپ یا دوخت‌های تزیینی انجام داد. کسانی که عاشق پارچه‌های طبیعی هستند از طرفداران پروپا قرص پارچه کتان به شمار می‌آیند. این پارچه ۳۰ درصد از پنبه قوی‌تر است. نکته ی جالب توجه در این نوع از پارچه این است که هر چه بیشتر آن را بپوشید و بشویید نرم‌تر می‌شود.

کتان چگونه سبب خنکی شما می‌شود

بلوزها و پیراهن‌ها وقتی که از کتان ساخته می‌شوند هوای زیادی را به خود می‌گیرند. بلوز و پیراهن نمونه‌ای از لباس است که شما می‌توانید آن را با مانتو هم مقایسه کنید. در واقع یک مانتو با پارچه‌ی کتان اجازه نمی‌دهد که هوای درون مانتو گرم شود و آن را خنک نگه می‌دارد. غیر از مانتو شما می‌توانید از پارچه‌ی کتان برای شلوار، دامن و لباس‌های دیگری که مناسب فصل تابستان است استفاده کنید.

کتان و سبک آن

از آن‌جایی که پارچه کتان سبک وزن است به راحتی چین و چروک می‌شود. اما نگران نباشید این چین و چروک هم جزئی از جذابیت این پارچه است. اول صبح که می‌خواهید لباس‌تان را به تن کنید آن را اتو کنید اما در طول روز نگران چروک شدنش نباشید و روز خود را خراب نکنید. چروک‌های ریز از خاصیت آن و زیباییش به حساب می‌آید.

منبع : مجله سارک

  بررسی استایل دنریس تارگرین در سریال گیم آف ترونز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *