پوست و مو, مو

۹ ترفند استفاده از انواع ماسک مو که تا به حال نمی‌دانستید!

اگر موهای شما خشک است، استفاده از انواع ماسک مو می‌تواند یکی از راهکارهای مقابله با آن باشد. استفاده از ماسک مو نکات و ترفندهایی دارد که آنها را در این مقاله با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین روش درمان موهای خشک، مرده و مات استفاده از یک نرم‌کننده با نفوذ زیاد، مانند ماسک مو است. استفاده از ماسک مو برای احیای موهای خشک و به عنوان درمانی برای صاف شدن و نرم شدن موها، روزبه روز محبوبیت و رواج بیشتری پیدا می‌کند. تأثیر و فواید استفاده منظم از ماسک مو برای موهای گره‌خورده عملا هم ثابت شده است.

با این همه، برای گرفتن بهترین نتیجه از انواع  ماسک مو، باید بدانید چه نوع مویی دارید و موهای‌تان به چه درمانی نیاز دارد. مهم‌ترین نکته برای اثربخشی بهتر ماسک مو، انتخاب ماسک مو با توجه به نوع مو و نیازهای آن است.

قبل از انتخاب و استفاده از ماسک مو، حتما ادامه مطلب را بخوانید. در این مقاله می‌توانید تمام اطلاعات و نکته‌های لازم برای انتخاب درست ماسک مو و استفاده بهتر از آن را بیابید.

انواع ماسک مو را از کجا تهیه و استفاده کنیم؟

ماسک موها را از سه روش می‌توانید تهیه و استفاده کنید. شما می‌توانید انواع ماسک مو را از داروخانه یا فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه کرده و در خانه استفاده کنید. روش بعدی، مراجعه به سالن‌های آرایشی و زیبایی ارائه‌دهنده خدمات مراقبت مو است.

راه دیگر این است که خودتان از روی دستورات تهیه ماسک موی خانگی، آن را درست کرده و استفاده کنید. از هر روشی که ماسک مو را تهیه و استفاده کنید، می‌توانید از آن انتظار تأثیرات بلندمدت روی درخشش و سلامت موهای‌تان داشته باشید.

انواع ماسک مو

ماسک مو با بستن کوتیکول‌های مو، از آسیب دیدن بخش‌های داخلی مو، جلوگیری می‌کند. افزون بر این، ماسک مو با بستن کوتیکول‌های مو باعث درخشش و صاف شدن تارهای موی‌تان نیز می‌شود.

چه کسانی نیاز به ماسک مو دارند؟

ماسک مو مناسب همه انواع مختلف مو نیست. به عقیده متخصصان مراقبت از مو، کسانی‌که موهای مجعد، فِر، مات و خشک دارند، بیشتر از همه به ماسک مو نیاز دارند. ماسک مو غیر از درمان برای مقاصد آرایشی نیز کاربرد دارد. از انواع ماسک مو برای پرپشت کردن مو و حالت دادن به مو برای آرایش بهتر مو هم می‌توانید استفاده کنید.

دفعات استفاده از ماسک مو

طیف وسیعی از عوامل مختلف، دفعات مناسب استفاده از ماسک مو را مشخص می‌کنند. میزان استفاده از ماسک مو به طور متوسط یک ‌بار در هفته است. با وجود این، دفعات استفاده از ماسک مو، بسته به نوع، جنس و روش‌های مراقبت از مو، می‌تواند افزایش پیدا کند.

ماسک موی مناسب برای انواع مو

ماسک موهای مختلفی با برندها و ترکیب‌های متنوع وجود دارند. قطعا انتخاب بهترین ماسک مو برای کسی که اولین‌بار قصد استفاده از آن را دارد، سخت و دشوار است. مخصوصا اگر بخواهید به جای رفتن به سالن‌های آرایشی و زیبایی، خودتان ماسک مو را تهیه و استفاده کنید.

بلندی و کوتاهی موها، عامل تأثیرگذاری در انتخاب ماسک مو نیست. برای انتخاب ماسک موی مناسب موهای‌تان، باید نوع ساختار آنها را از نظر ضخامت در نظر بگیرید؛ زیرا ماسک موی مناسب موهای نازک، مشابه ماسک موی مناسب موهای ضخیم نیست. اگر موهای خشک و ضخیمی دارید، باید ماسک مو رطوبت رسانی انتخاب کنید که ترکیباتی برای آبرسانی به تارهای مو داشته باشد.

رطوبت رسانی به مو

افزایش رطوبت باعث درخشندگی، صاف و نرم شدن موهای‌تان می‌شود. اگر موهای نازکی دارید، بهترین میزان استفاده از ماسک مو، دو بار در هفته است. باید دقت کنید که ماسک مو را به ریشه موهای نازک نزنید بلکه از ماسک مو در قسمت میانه ساقه مو تا نوک موها استفاده کنید.

  بهترین پاک کننده صورت

یکی دیگر از کاربردهای ماسک مو، مراقبت از موهای رنگ‌شده است. ترکیبات موجود در ماسک موی مخصوص موهای رنگ‌شده، باعث حفظ رنگ مو و تثبیت آن می‌شود. ماسک موی مخصوص موهای رنگ‌شده، از تغییر رنگ تدریجی موها جلوگیری می‌کند.

ترفندهای استفاده از انواع ماسک مو

۱٫ حتما هفته‌ای یک ‌بار از ماسک مو استفاده کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید موهای نسبتا سالمی دارید، استفاده هفتگی از ماسک مو را برای خود تبدیل به یک عادت کنید. عوامل مختلفی مانند تغییر فصل می‌تواند به تارهای مو آسیب بزند. با استفاده هفتگی از بهترین ماسک مو، رطوبت مورد نیاز موهای‌تان تأمین می‌شود.

۲٫ هر ماسک مو دستورالعمل مصرف متفاوتی دارد.

انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد. بنابراین قبل از خرید، حتما مشخصات و نحوه مصرف ماسک مو را به دقت بخوانید. بعضی از ماسک موها با اینکه به عنوان ماسک فروخته می‌شوند اما برای استفاده روزانه هستند. انواع دیگر ماسک مو ترکیبات قوی‌تری دارند و باید یک یا دو بار در هفته (با توجه به نوع مو و میزان آسیب‌دیدگی) از آن استفاده کنید.

بسیاری از انواع ماسک مو باید ۱ تا ۲ دقیقه روی موها باقی بماند. این زمان می‌تواند ۱۵ دقیقه یا بیشتر هم در بعضی از انواع ماسک مو باشد. درنهایت، این شما هستید که باید بتوانید به‌درستی از ماسک مو استفاده کنید. بنابراین، نکته کلیدی در انتخاب ماسک مو، میزان راحتی مصرف آن برای شماست.

۳٫ بدون خیس کردن موها، از ماسک مو استفاده کنید.

برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید ماسک مو را روی موهای خشک استفاده کنید. اجازه دهید ماسک حدود ۲۰ دقیقه جذب موهای‌تان شود. بعد از آن موها را بشویید.

استفاده از ماسک مو

 ۴٫ با ماسک مو بخوابید.

اگر موهای‌‎تان بسیار خشک است، می‌توانید از ماسک مو به مدت طولانی‌تر روی موها استفاده کنید. برای این کار کافی است شب‌ها قبل از خواب، بعد از شستن موها یا روی موهای خشک، ماسک مو را استفاده کنید. پس از آن، سر را با کلاه حمام یا یکپارچه لطیف بپوشانید. سپس صبح موها را بشویید. با این روش موهای‌تان نرم و ابریشمی می‌شود.

۵٫ استفاده صحیح از انواع ماسک مو به زمان زیادی احتیاج ندارد.

بسیاری به دلیل اینکه فکر می‌کنند استفاده از ماسک مو زمان زیادی را از آنها می‌گیرد، موهای‌شان را از این روش مراقبتی محروم می‌کنند. شما می‌توانید در مدتی‌که در حمام، ماسک مو روی موهای‌تان است، به کارهای دیگرتان بپردازید. تنها با صرف چند دقیقه، رطوبت‌رسانی مورد نیاز موهای‌تان با ماسک مو انجام می‌شود.

 

استفاده صحیح از انواع ماسک مو

۶٫ اگر ماسک مو موهای‌تان را چرب می‌کند، استفاده از این نوع ماسک مو را متوقف کنید.

اگر بعد از استفاده از ماسک مو، موهای‌تان چرب می‌شود، احتمالا از ماسک موی مناسب نوع موهای‌تان استفاده نکرده‌اید. درنتیجه ترکیبات به‌کار رفته در ماسک مو، باعث چربی موهای‌تان شده است. حتما از ماسک موی مناسب نوع موهای‌تان (نازک، فر و …) استفاده کنید.

با استفاده از ماسک موی مناسب، نتیجه دلخواه‌تان به دست می‌آید. استفاده بیش از اندازه و به مقدار زیاد از انواع ماسک مو هم می‌تواند باعث چربی مو شود. در هنگام مصرف ماسک مو، اندازه‌ای را رعایت کنید که در دستورالعمل آن آمده است. برای مصرف صحیح، نیاز نیست موها را با مقدار زیادی از ماسک مو بپوشانید. مقدار کمی از ماسک مو، می‌تواند کل موها را پوشش دهد.

  سرم مو برای موهای خشک چه فوایدی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

۷٫ از بهترین شامپو بعد از ماسک مو استفاده کنید.

همیشه بعد از استفاده از ماسک مو، به موهای‌تان از بهترین شامپو استفاده کنید. با این کار موها به‌خوبی شسته می‌شوند و هیچ ماده‌ای روی موها باقی نمی‌ماند.

استفاده از بهترین شامپو

 

۸٫ ماسک مو را با شانه روی موهای‌تان بزنید.

برای مراقبت از موها، همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی موها خیس هستند، آنها را با استفاده از یک شانه دندانه‌پهن شانه کنید. شانه در استفاده از ماسک مو هم مفید است. وقتی ماسک مو را با شانه روی موها پخش کنید، تمام قسمت‌های مو به‌خوبی به ماسک مو آغشته می‌شوند.

۹٫ از نوک موهای‌تان بیشتر مراقبت کنید.

نوک موها شکننده‌ترین و آسیب‌پذیرترین بخش‌های مو هستند. موخوره یکی از نتایج آسیب دیدن نوک موهاست. بنابراین، نوک موها بیشتر از دیگر قسمت‌های مو نیاز به مراقبت دارند. در هنگام استفاده از ماسک مو، دقت کنید که تمام نوک موها آغشته به ماسک مو باشند.

آدرس مقاله:


سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

اگر موهایی خشک، وز و بد حالت دارید، حتما اطرافیان سرم مو را به شما پیشنهاد کردند و حالا می‌خواهید بدانید سرم مو چیست ؟ همان‌طور که می‌دانید سرم مو برای حالت دادن به مو و جلوگیری از وز شدن آن استفاده می شود. اگر موهایتان خشک و شکننده شده، می توانید خیلی سریع با کمی سرم مو مشکل خود را حل کنید.

با وجود این، ممکن است هنوز در استفاده از این محصول شک داشته باشید. ما اینجاییم تا بگوییم چرا باید همین الان از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم متن کوتاه زیر را بخوانید تا با ترکیبات تشکیل دهنده و فواید سرم مو و همچنین ویژگی های بهترین سرم مو آشنا شوید.

 

سرم مو

سرم مو چیست ؟

سرم مو اساساً یک روش ابتکاری است که از موهای شما مراقبت می کند. می توانید با مصرف سرم، به آسانی به موهایتان حالت بدهید. بنابراین، موهایتان زیباتر دیده می شوند. جالب است بدانید این محصول، بیشتر در سطح مو اثر می‌ گذارد و به اعماق مو نفوذ نمی کند.

در واقع، سرم یک لایه ی حفاظتی را دور ساقه ی مو ایجاد می‌ کند. با این کار، در برابر آسیب های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می کند. سرم، بافت مو را تقویت می ‌کند و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می ‌دهد.

افزون بر این، با مصرف سرم، موهایی نرم و بدون گره خواهید داشت. خلاصه، سرم مو برای تثبیت سریع حالت مو طراحی شده و می تواند جایگزینی برای نرم کننده ی های مختلف مو باشد.

سرم مو از چه موادی ساخته شده است؟

سیلیکون ماده ی اصلی انواع سرم مو موجود در بازار است. این ماده عنصری شیمیایی است که یک پوشش حافظتی پلاستیک مانند را دور ساقه ی مو ایجاد می کند. به همین دلیل، با استفاده از سرم مو موهایتان، نرم، ابریشمی و بدون گره می شوند.

همچنین، این ماده، نور تابیده شده بر موها را منعکس می کند. پس، با استفاده از آن موها درخشان به نظر می رسند. سیلیکون موجود در سرم مو بسیار سبک است. بنابراین، سبب سنگینی و ریزش مو نمی شود. علاوه بر این، سیلیکون در نهایت تبخیر می شود و روی پوست کف سر باقی نمی ماند.

مواد دیگری نیز در سرم مو استفاده می شوند مثل سرامیدها، آمینو اسیدها و نرم کننده ها. این مواد با حفظ رطوبت و پروتئین، فیبرهای مو را تقویت می کنند و شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهند. مواد نرم کننده، ساقه ی مو را مرطوب، نرم و خوش حالت می کنند.

  نکاتی درباره‌ی مراقبت از پا در زمستان

سرم مو برای چه افرادی مناسب است؟

سرم مو برای چه افرادی مناسب است؟

 

حالا که متوجه شدید سرم مو چیست احتمالا می خواهید بدانید که آیا استفاده از آن برای موهای شما مفید است؟ بهتر است بدانید، سرم مو بیشتر برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده می شود. زیرا این نوع موها، تا شست و شوی بعدی، از هرلحاظ به محافظت نیاز دارند. افزون بر این، مصرف سرم برای موهای وز و آشفته عالی است. در واقع، این محصول جادویی برای انواع مو مناسب است.

اگر متوجه شدید که موی شما حتی پس از مصرف منظم شامپو ضعیف است، یک سرم مو بخرید. اگر نوک موهایتان به دلیل مصرف مواد شیمیایی خشک شده و موخوره دارد، همچنین اگر موهایتان به شدت وز است و به آسانی گره می خورد، وقت آن رسیده است که سرم مو را امتحان کنید.

تفاوت بین روغن مو و سرم مو

ممکن است روغن و سرم مو از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر باشند. گاهی نیز نام این دو محصول به جای یکدیگر استفاده می شود، اما اینها یکسان نیستند. در ادامه توضیح می دهیم که چرا اینها با هم متفاوتند:

  1. روغن مو یک محصول مراقبتی مغذی و نرم‌ کننده است. این محصول به اعماق مو نفوذ می کند و سلامت درونی آن را افزایش می دهد. در حالی که، سرم مو یک محصول کمکی حالت دهنده ی مو است. سرم روی ساقه ی مو می نشیند و یک پوشش خارجی روی آن ایجاد می کند. هدف از این پوشش خارجی حفاظت از مو و درخشش آن است.
  2. روغن مو بیشتر از اسیدهای چرب تشکیل شده‌ است تا ساقه های مو را نرم کند و لیپیدهای موجود در آنها را جایگزین سازد. روغن مو برای جلوگیری از شکستگی موها ساخته شده است، اما سرم مو محصولی با پایه سیلیکون است که مقاومت کوتیکول مو را افزایش می دهد. در نتیجه، شکل طبیعی موها را حفظ می کند.
  3. همه می توانند از روغن مو استفاده کنند. اما سرم مو بیشتر برای موهای ضخیم، فر و در هم پیچیده مناسب است. با استفاده از سرم، موهایی حالت پذیر، نرم و درخشان خواهید داشت.
  4. بیشتر روغن های مو، به مرور موهایتان را سنگین می کنند و آنها را پایین می کشند. اما سرم موی سبک هیچ وقت موجب نمی شوند که موهایتان چسبنده به نظر بیاید. علاوه بر این، مواد سرم روی کف سرتان باقی نمی ماند.

سرم مو چه فوایدی دارد؟

موهای شما هر روز در معرض تابش شدید نور خورشید، رطوبت بیش از حد، آلاینده های مضر، مواد شیمیایی سمی و گرمای بیش از حد ابزارهای حالت دهنده ی مو است. حتماً می دانید که همه ی این موارد به موهایتان آسیب می زنند.

شستن مو کمک می کند تا از شر آلودگی های روی سر خلاص شوید، اما این کار مو را از آسیب های محیطی، شیمیایی و حرارتی حفظ نمی کند. به همین دلیل است که استفاده از سرم مو مطرح می شود. در این مقاله خواندید که سرم مو چیست و از چه موادی تشکیل شده، در ادامه فواید سرم مو را بیان می کنیم:

۱٫ از مو محفاظت می کند.

سیلیکون موجود در سرم مو یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را در اطراف ساقه ی مو ایجاد می کند. این پوشش از صدمه ی عوامل آسیب زای محیطی (نور خورشید، آلاینده ها، رطوبت و غیره )، فرآیند های شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت دهنده ی مو جلوگیری می کند.

  پاسخ به ۸ سوالی که برای خرید یک کرم ضد آفتاب خوب همه می‌پرسند.

۲٫ آسیب را برطرف می کند.

آمینو اسید های موجود در سرم مو، آسیب ناشی از روش های شیمیایی (مانند فر دائم، رنگ کردن و غیره) را ترمیم می کند. همچنین، در حین استفاده از ابزارهای حرارتی حالت دهنده ی مو، از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می کند.

۳٫ درخشش زیبایی به موها می دهد.

سرم مو نوری را که بر موها می تابد، منعکس می کند، در نتیجه، بلافاصله بعد از مصرف آن، حتی موی کدر و بی حالت، درخشنده و زیبا می شود.

۴٫ گره های مو را از بین می برد.

سرم مو با نرم کردن فیبر و بافت مو، از وز شدن و گره خوردگی مو ها جلوگیری می کند.

۵٫ ریزش مو را کاهش می دهد.

سرم موی تقویت کننده، فیبر موهایتان را تقویت می کند. بنابراین، شکستگی و ریزش موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

۶٫ چسبندگی را از بین می برد.

سرم مو محصولی سبک و بدون چسبندگی است. حتی سرم طبیعی خانگی موهای شما را تغذیه و همانند روغن مو از آنها مراقبت می کند.

روش استفاده از سرم مو

روش استفاده از سرم مو

 

اگر موهای خشک و وزی دارید، با دانستن اینکه سرم مو چیست ، احتمالا تصمیم گرفتید این محصول را امتحان کنید. پس دقت کنید، برای دستیابی به فواید سرم مو، باید طرز صحیح استفاده از آن را بیاموزید:

  1. سرم موی با کیفیتی را بخرید که به طور کامل با موی شما و نیاز هایش سازگار باشد. همچنین می توانید با کمی حوصله، سرم موی خانگی خودتان را تهیه کنید.
  2. موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  3. موهایتان را به آرامی با حوله خشک کنید.
  4. وقتی هنوز موهایتان کمی مرطوب است، به اندازه ی یک نخود سرم مو بردارید. آن را ۵ تا ۶ ثانیه کف دست هایتان پخش کنید تا گرم شود.
  5. سرم مو را از نزدیک گوش ها، روی ساقه و نوک موهایتان (به سمت پایین) بزنید.
  6. موهایتان را به بخش های کوچک تقسیم کنید و با نوک انگشتان خود، سرم را بر تمام قسمت های مو پخش کنید.
  7. برس مو یا شانه ای دندانه درشت را برای پخش کردن یکنواخت سرم استفاده کنید.
  8. حالا، موهای نرم و ابریشمی خود را به هر صورتی که می خواهید، حالت بدهید.

بایدها و نبایدهای استفاده از سرم مو

اگر به طور منظم برای حالت دادن موهایتان از سرم مو استفاده می کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • برای دستیابی به نتیجه ی بهتر، بر اساس نوع، بافت، وضعیت و نیاز مویتان سرم موی مناسبی را انتخاب کنید.
  • مقدار کمی از محصول برای گرفتن نتیجه کافی است، بنابراین در مصرف آن افراط نکنید.
  • مطمئن شوید که سرم در کف دست هایتان به دمای مناسب رسیده است. زیرا در این صورت می توانید سرم را به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید.
  • همیشه سرم مو را هنگامی مصرف کنید که موهای خود را به تازگی شسته اید. همچنین، موهای شما باید کمی مرطوب باشند تا مواد مفید سرم، به راحتی داخل مو نفوذ کنند.
  • سرم مو را به کف سر خود نمالید. در غیر این صورت، ریشه ی موهایتان به هم می چسبد و آسیب می بیند.
  • سعی کنید پس از مصرف سرم، موهای خود را با سشوار خشک کنید تا کاملاً خشک شوند.

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *