آموزش دوخت ساک خرید پارچه ای

شما با این آموزش ساده، می‌توانید در زمانی کوتاه و بدون هیچ الگوی خاصی، یک کیف دستی کوچک کاربردی با طرح و رنگ دلخواه داشته باشید و از آن برای خرید و کتاب‌های خود استفاده کنید.

در این ویدیو به آموزش ساک دستی اشاره شده است؛ به‌طوریکه بتوانید به‌راحتی و بدون نیاز به هیچ وسیله خاصی در خانه، یک ساک دستی زیبا و حرفه‌ای بدوزید.

موارد مورد نیاز برای دوخت ساک پارچه‌ای

پارچه با عرض و طول دلخواه

زیپ (به اندازه عرض پارچه)

۲ عدد نوار با عرض و طول دلخواه (به‌عنوان بند کیف)

۲ عدد نوار به طول زیپ و عرض حدود ۵ سانتی‌متر

در ابتدا یک مستطیل، به عرض و طول دلخواه در نظر بگیرید و آن را تا بزنید. سپس زیپ و نوارهای دو طرف زیپ را به اندازه ی عرض پارچه، اندازه بگیرید و نوارها را به دو طرف زیپ، سنجاق کنید و دوخت ساده بزنید.

حال، وسط پارچه‌ی موردنظر را پیدا کرده و نوارهایی را که به‌عنوان بند کیف آماده کرده بودید، به اندازه یکسان، از وسط کیف، سنجاق کنید، سپس یک چرخ ساده ضربدری در انتهای آن انجام دهید.

بعد از آنکه بند کیف را دوختید، پارچه را از رو تا کرده و دو طرف کار را از رو، دوخت بزنید و اضافه دوخت را قیچی کنید. سپس پارچه را از پشت، تا کرده و دوباره از پشت، درز دو طرف کار را بدوزید.

حال، نوبت دوخت زیپ است. قبل از اینکه زیپ را بدوزید، لبه‌ی کیف را «تو» بگذارید و چرخ کنید.

لبه انتهایی زیپی را که از قبل دوخت زده بودید، حدود ۱ سانت، «تو» بگذارید، سپس وسط کیف و وسط زیپ را پیدا کرده و آن‌ها را روی هم منطبق کنید و سنجاق بزنید؛ به‌طوریکه لبه‌ی زیپ و لبه‌ی کیف، کاملا برروی هم مماس شوند، سپس از رو، دوخت بزنید.

ساک های خرید پارچه ای بهترین گزینه در عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی هستند که کمک کوچک ولی تاثیر گذار ما در حفظ و نگهداری محیط زیستمان می باشد.

ویدئوی آموزش دوخت ساک خرید پارچه ای

آموزش دوخت کیف

آموزش دوخت کیف | به منظور آموزش دوخت کیف، شیک و پیک اقدام به جمع آوری آموزش های تصویری در این حوزه نموده است. شیک و پیک همواره تلاش میکند تا بتواند ویدیو های آموزشی با کیفیتی در خصوص آموزش دوخت کیف جمع آوری نماید.

گردآوری هانیه