آرایشی

کامل ترین آموزش آرایش چشم درشت در ۶ مرحله ساده و کاربردی

آرایش چشم درشت

 

هرکس چهره ­ای متفاوت و منحصر به خود دارد و مقایسه آن با شاخص­ های زیبایی تعیین شده کار درستی نیست. آنچه بیش از هرچیزی اهمیت دارد، تلاش برای نشان دادن زیبایی و  تناسب در آن است. مراقبت از پوست و آرایش کردن صحیح از مهارت هایی است که می­توانیم آن را انجام دهیم.  شما در ابتدا باید فرم چهره، رنگ و جنس پوست صورت خود را بشناسید تا انتخابی درست داشته باشید. یکی از اصلی ترین بخش های صورت، چشم ها هستند که با آرایشی مناسب زیبایی چهره ­ی شما را دو چندان می­کنند. ما در این شما را با نحوه­ ی صحیح آرایش چشم درشت آشنا می­کنیم. تا چشم هایی نافذ­تر  دلرباتر داشته باشید.

مرحله اول آرایش ابرو

پس از آن که از زیرساز مناسبی استفاده کردید، به سراغ ابرو ها بروید. تلاش کنید ابروهایتان همیشه مرتب و شانه کرده باشند. اگر ابروهای پری ندارید میتوانید با مداد یا ریمل ابرو آن ها را حالت دهید. ابرو هایی صاف و کشیده به زیباتر نشان دادن چسم هایتان کمک زیادی می­کنند.  البته فرم ابرو به سلیقه و حالت چهره ­نیز بستگی دارد. هنگام کشیدن ابرو آن را بالا یا پاین نکنید یا اخم نداشته باشید. زیرا باعث می­شود که تشخیص حالت طبیعی و مناسب برای ابرو سخت باشد.

  درشت جلوه دادن چشم های ریز با آرایش

 

مرحله  دوم : روی پلک پرایمر بزنید

یکی از فواید استفاده از پرایمر ماندگاری بیشتر آرایش چشم است. سایه چشم ممکن است در مدت کوتاه پاک یا نامرتب شود. به همین علت استفاده از آن در آرایش چشم درشت نکته­ ی مهمی است. بهترست با براش مناسب پرایمر بر روی پلک و پایین ابرو به صورت دایره ­وار بزنید.

مرحله سوم : کانسیلر دور چشم

کانسیلر یکی از اصلی ترین لوازم یک آرایش صحیح و حرفه­ای است. استفاده از آن به یکسان و صاف نشان دادن پوست شما کمک زیادی می­کند. سیاهی دور چشم و حتی گاهی تغییرات غیر طبیعی رنگ پوست به راحتی با کانسیلر پوشش داده می­شود. اگر سایه، رژلب یا خط چشم­تان نیزخراب شد می­توانید آن را با پنهان کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که حتما کانسیلر را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.

 

مرحله چهارم : انتخاب سایه چشم

سایه چشم تاثیر خیلی زیادی در  حالت دادن و زیبایی بخشیدن به چشم ها دارد. تنوع رنگ چشم باعث شده است هرکس بتواند با توجه به فرم چهره و سلیقه­ ی خود مدلی را انتخاب کند. اما باید به موقعیت و استایل خود نیز توجه کنید. سایه هایی با تونالیته های هم­رنگ پوست بهترین انتخاب برای آرایش روزمره هستند. آرایش چشم درشت و کشیده (چشم بادامی) ترکیبی از سایه ­ی مات در پشت پلک و رنگی تیره ­تر در گوشه ­ی چشم است. اگر چشمانی درشت و برچسته دارید بهترست از سایه های تیره ­تر استفاده کنید.

  چگونه همیشه خوشبو باشیم ؟

 

رنگ‌های تیره برای آرایش چشم

به طور کلی رنگ‌های تیره برای آرایش چشم درشت مناسب‌تر هستند. اما برای چشم­های حد بزرگ است می­توانید از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده کنیدتا کوچک­تر دیده شوند. علاوه بر این استفاده از یک سایه سفید و روشن در برخی نقاط می‌تواند جلوه زیباتری به چشم‌های شما ببخشد. برای این کار سایه‌ای یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان انتخاب کنید. سپس کمی از آن را روی استخوان ابرو و مجرای اشک بزنید.

مرحله پنجم :خط چشم مناسب چشم درشت بکشید

یکی از مواردی که در ارایش چشم­های درشت باید بادقت و اصول خاصی انجام شود، کشیدن خط چشم است. خط چشم را می‌توانید با  مداد و خط چشم جامد یا مایع بکشید. این مورد تنها به سلیقه و مهارت شما در آرایش کردن بستگی دارد. به طور کلی بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید؛ مگر اینکه چشم‌های شما مشکی باشد. ترجیحا برای آرایش چشم درشت و مشکی از خط چشم مشکی استفاده نکنید؛ به خصوص اگر رنگ پوست روشنی دارید. برای آرایش چشم مشکی درشت بهتر است به جای کشیدن یک خط چشم مشخص، با سایه یا مدادهایی به رنگ خاکستری یا دودی هاله‌ای پشت چشم و زیر چشم بکشید.

 

  راه حل هایی کاربردی برای جلوگیری از پخش شدن و ریزش سایه چشم!

آموزش خط چشم برای چشم­های درشت

برای کشیدن خط ­چشم از دو سوم بیرونی پلک بالایی‌تان شروع کنید و آن را در راستای خط مژه­ ی خود بکشید. سعی کنید حتی الامکان خط چشمی که می‌کشید، تمیز و مرتب باشد. یک نکته مهم در کشیدن خط چشم برای چشم ­های درشت این است که وقتی به انتهای خط مژه رسیدید، بال کوچکی را در گوشه چشم‌ها بکشید. بال خط­ چشم بهتر است بسیار کوچک و تنها در حد یک چهارم یک سانتی‌متر باشد. این مدل خط­ چشم حالت کشیده و زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین باعث می­شود درشت و گرد بودن چشم ­­ها کمتر به نظر برسد.

 

مرحله ششم : ریمل

قبل از ریمل زدن با فرمژه مژه‌های‌تان را حالت دهید. فرمژه را چند ثانیه نگه دارید و با انگشت‌تان کمی مژه‌ها را خم کنید. البته این کار برای شما ضرورتی ندارد و تنها به درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها کمک خواهد کرد. در نهایت ریمل بزنید. برای ریمل زدن چشم‌های گرد و درشت بیشتر باید بر گوشه‌های بیرونی چشم‌ها متمرکز شوید؛ چرا که استفاده زیاد از ریمل در وسط چشم، باعث گردتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید گردی و درشتی چشم‌ها بیشتر دیده شود، بیشتر ریمل را در وسط بزنید. در صورتی که می‌خواهید چشم‌های درشت‌تان کشیده‌تر شوند، گوشه‌های بیرونی چشم را بیشتر ریمل بزنید.

  سایه چشم مناسب رنگ چشم شما چیست؟

 

سوالات متداول آرایش چشم درشت

چگونه چشم درشت را کوچک نشان دهیم؟

اگر به هردلیلی دوست دارید کمی چشم‌های‌تان کوچک‎‍‌تر به نظر برسد، فوت و فن‌هایی در این باره وجود دارد. برای مثال می‌توانید از سایه چشم‌های تیره‌تر استفاده کنید. همچنین کشیدن مداد مشکی (به جای مداد چشم سفید و روشن) داخل پلک پایین باعث می‌شود چشم‌ها کوچک­تر دیده شوند.

آیا سرمه چشم را درشت می­کند؟

به طور کلی کشیدن خط­چشم مشکی در داخل چشم (سرمه یامداد چشم)، باعث می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید چشم درشتی داشته باشید، خط چشم یا سرمه را فقط روی پلک بالایی بکشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *