اخبار مد

ترکیب مد و فناوری که دنیا را تکان داد

فناوری

 

بهترین طراحی هایی مد تکنولوژی را بشناسید.

امروزه مد وفشن  فقط استفاده از پارچه های طبیعی و  روش های سنتی طراحی و دوخت نیست و  در دنیایی که هر لحظه درحال پیشرفت است  اگر به فناوری و تکنولوژی های جدید  توجه نشود ، دیگر نمی توان صنعت مد را  پویا و نوآورانه نامید . به همین دلیل طراحان لباس  پا پیش گذاشتند و با خلق لباس هایی ، از قوانین معمول  و عادی فراتر رفته اند و  و تخیل خود را به چالش کشیدند .  آن  ها مد را با علم و تکنولوژی تلفیق کردند  تا لباس هایی که روزی فقط رویایی بیش نبودند به واقعیت تبدیل شوند.

ما در این مقاله  ابتکارات و خلاقیت های دو طراح لباس را به شما معرفی می کنیم که با کمک فناوری لباس هایی آفریدند  که بسیار شگفتی آور جذاب هستند و دنیا را دگرگون کردند

Chromat یک برند آمریکایی است که توسط Becca McCharen-Tran ( مک کارن – تران ) به وجود آمد . او می گوید که سایز هرکس  نباید ملاک زیبایی و قضاوت  به حساب بیاید زیرا سن ، جنسیت ، نژاد و فرم بدن هرکس متفاوت است . هدف او از طراحی جالب ، خاص و  فوق العاده این است که  هر اندام و فرم  بدنی را توانمند  و قدرتمند تر کند ، شعار او این است که “این بدن شما نیست که باید تغییر کند بلکه لباس شماست “

  اینفلوئنسرهای معروف مد و استایل دنیا

 

بهترین طراحی هایی مد تکنولوژی

پیراهن آدرنالینی

او بیشتر طراح های خود را برای پوشش ورزش های حرفه  به ویژه  لباس شنا بانوان  متمرکز کرده است اما آنچه باعث تمایز او از دیگران شد ، استفاده از ماشین های اسکن بدن و چاپگرهای سه بعدی است.

یکی از خارق العاده ترین طرح های او Adrenaline Dress یا پیراهن آدرنالینی است که  استرس و آدرنالین فرد را تشخیص و متناسب با آن تغییر شکل می دهد. درون آن حسگر هایی قرار گرفته است که عوامل هیجان آور داخلی و خارجی را تشخیص می دهد  و  عکس العمل  آن  در حال پارچه نمایش داده می شود ، جنس آن نیز به گونه ای است که بعد از کشش یا جمع شدن به حالت اصلی خود باز می گردد.

پیراهن آدرنالینی

کیوت سرکیت

Cute Circuit یا کیوت سرکیت  فرد  دیگری است که انقلابی بزرگ در استفاده از تکنولوژی در لباس های قابل پوشش ایجاد کرد .  یکی از جالب ترین طراحی های او  یک کیف دستی آینه ای  است که یک اکسسوری  ارتباطی به حساب می آید و می تواند توییت ها و پیام های  کنترل شده از راه دور  را از طریق یک نرم افزار به نمایش بگذارد . شاید  این کیف مورد علاقه شما هم باشد  !

او هم چنین  از این فناوری  در لباس نیز  استفاده کرد  ،  tweethedress  یا پیراهن توییتری ، از پارچه ی ابریشم فرانسوی ، ۳۰۰۰ بلور مثلثی از برند سواروسکی و ۲۰۰۰ چراغ  ال ای دی ساخته شده است . این لباس که به اینترنت متصل می شود می تواند پیام های توییتری را به نمایش بگذارد  و با توجه به  حجم هشتگ مورد استفاده تغییر رنگ بدهد !

  هفته های مد سال 2021 در چه تاریخی برگزار می شوند؟

 

پیراهن توییتری

تکنولوژی و فناوری مد آینده ای درخشان و  باور نکردنی در زندگی آینده ما ایفا خواهد کرد که نمی توان  براحتی از آن بی تفاوت گذشت. شناخت بیشتر ما سبب می شود که هدف از این طراحی ها را بدانیم و بتوانیم گامی کوچک در ادامه مسیر پیشرفت بر داریم.

تهیه و تنظیم : عاطفه 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *