اخبار مد, معرفی برندها

# رازهای زندگی رالف لورن، طراح تیشرت‌های پولو

بررسی مسیر موفقیت رالف لورن، پدیدآورنده پوشاک پولو

نام رالف لورن شاید برای برخی ناآشنا باشد، اما پوشاک پولو بی‌شک یک نام آشنا در صنعت مد و فشن است. این برند مطرح نیم قرن است که با طرح‌های نوآورانه خود در بازار مد جهانی پا برجاست و به تداوم سبک‌های مدرن پوشاک کمک شایانی کرده است. رالف لورن، به عنوان تأثیرگذارترین شخص در شکل‌دهی به سبک‌ پوشش مردان عصر حاضر، چه راز هایی در پس موفقیت خود دارد؟

در ادامه این نوشته، چکیده‌ای از زندگی حرفه‌ای این طراح بزرگ و تاریخچه برند معروف او را بازگو خواهیم کرد، پس به ما ملحق شوید.

علت مشهوریت لباس‌های رالف لورن چیست؟

علت مشهوریت لباس‌های رالف لورن

پوشاک رالف لورن به دلیل دو ویژگی اصلی، مورد توجه علاقه‌مندان به مد قرار گرفته است؛ یکی از این ویژگی‌ها، زمان‌مند نبودن طراحی‌هایش است که به مدد آن، لباس‌های این برند از ثبات و جاودانگی در عالم مد برخوردارند. دومین ویژگی کم‌نظیر این است که رالف لورن توانسته است یک امپراتوری پوشاک را از ابتدا با ایده‌های منحصربه‌فردش بنا نهد.

پیشینه و تکامل برند رالف لورن

پیشینه و تکامل برند رالف لورن

بنیاد کسب و کار رالف لورن در سال ۱۹۶۷، زمان کار او با «بو برمل» نهاده شد. بعد از جدایی از بو برمل، لورن اولین مجموعه کاری خود را با تولید کراوات‌های عریض و رنگارنگ آغاز کرد، که در زمان خود، نقل محافل شد. پس از آن، با معرفی مجموعه لباس شنای زنانه تحت عنوان پولو (POLO) موج جدیدی در صنعت مد به پا کرد. نام پولو بعد‌ها برای معروف‌ترین تولیدات او، یعنی تیشرت‌های پولو، به کار رفت.

  7 ترند غافلگیر کننده ی تاریخ مد

بیشتر بخوانید : پرطرفدارترین ادکلن های مردانه

در سال ۱۹۷۲، مجموعه کامل تیشرت‌های پولو با ۲۴ رنگ گوناگون به بازار معرفی شد که به سرعت در بین همه اقشار جامعه از جوان تا پیر، محبوبیت یافت.

پوشاک پولو

وقتی مجموعه جدید پولو به دست مشتریان رسید، برند رالف لورن به طور دائم با زندگی روزمره مردم گره خورد. آن‌ها راحت و شیک بودند، و مهم‌تر از همه، مناسب استفاده در شرایط مختلف قرار داشتند. تیشرت‌های پولو تا به امروز یکی از ارکان اصلی برند رالف لورن باقی مانده‌اند.

در سال‌های دهه هفتاد میلادی، رالف لورن به هالیوود رفت و طراحی لباس برای فیلم‌ها را آغاز کرد. طراحی لباس برای فیلم‌های معتبری چون گتسبی بزرگ و آنی هال، شهرت وی را بیش از پیش افزایش داد. همکاری با شرکت وارنر برای تولید عطر، دیگر پیروزی بزرگ در کارنامه وی بود.

دستاوردهای برند رالف لورن در دهه‌های ۸۰ و ۹۰

دستاوردهای برند رالف لورن

رالف لورن با انتخاب لباس‌های فیلم‌ها از مجموعه‌های خود، تأثیر بسیاری بر فروش محصولات برندش گذاشت. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰، برند رالف لورن به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یافت.

در پایان دهه ۸۰ و طول دهه ۹۰، رالف لورن لباس‌های ورزشی جدید خود را معرفی کرد و بعدها با ارائه مجموعه «استادیوم»، که از فرهنگ خیابانی الهام گرفته شده بود، دنیای مد را تکان داد.

کلاه برند پولو

در نهایت، رالف لورن، علاوه بر پوشاک، به تولید طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله لباس‌های خانگی، جین و پوشاک کودک پرداخت و بعد‌ها حتی به طراحی دکوراسیون خانه هم دست زد.

  20 سخن تاثیر گذار از افسانه دنیای مد کوکو شنل

موفقیت‌هایی که رالف لورن به دست آورده است، بیانگر دیدگاه استراتژیک او به تجارت و صنعت مد است و بیانگر آن است که تجدیدنظر در طرح‌های پیشین می‌تواند به خلاقیت‌های تازه بیانجامد.

نگاهی بر زندگی شخصی رالف لورن

زندگینامه رالف لورن

زندگی رالف لورن داستانی شبیه به افسانه‌ها دارد. کودک یهودی‌ای که از فقر به امپراطوری مد صعود کرد، داستانی غیرمعمول در دنیای امروزین است.

رالف لورن، متولد ۱۴ اکتبر ۱۹۳۹ در نیویورک، توانسته با تلاش و خلاقیت خود، یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های مد را پایه‌گذاری کند، و در طول دوران فعالیتش جوایز زیادی کسب نماید، از جمله:

جایزهٔ طراحان آمریکا (CFDA) در سال ۱۹۹۱

جایزهٔ طراحان لباس بانوان در سال ۱۹۹۵

جایزهٔ طراحان لباس آقایان در سال ۱۹۹۶ و ۲۰۰۷

و جایزهٔ افسانهٔ مد (۲۰۰۷)

در سال ۲۰۱۰، مدال لژیون دونور و در سال ۲۰۱۴ مدال دوسالانه جیمز اسمیتسون را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، موسسه خیریهٔ «پولو رالف لورن» در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد که در زمینهٔ تحقیقات سرطان و برنامه‌های مرتبط فعالیت می‌کند.

برند پولو از کجا آمد

در این مقاله، به داستان پر فراز و نشیب رالف لورن و مجموعه‌اش پرداخته شد و شاهد خلاقیت‌های وی در راستای تحول در دنیای مد بودیم. آیا شما نیز از طرفداران پولوشرت‌ها هستید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  هفته های مد سال 2021 در چه تاریخی برگزار می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *