استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

راهکار های جذاب ست کردن انواع زیورالات

ست کردن انواع زیورآلات |زیورآلات از گذشته تا به الان نقش مهمی در استایل خانوم ها داشته است. زیورالات

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۰ دقیقه

زیورالات انواع مختلفی دارد و هر کس بر اساس سلیقه و فرهنگ از مدل‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد ست کردن انواع زیورآلات یعنی گردنبند گوشواره دستبند و تاثیر آن در استایل را با هم بررسی کنیم.

مهم‌ترین و اولین نکته در مورد زیورآلات جنس آن است که در قیمت هم تأثیر دارد. گاهی از فلز، سنگهای قیمتی و رنگی در آن استفاده می‌شود. و گاهی استیل که جوان پسند هستند و گاهی هم از طلا و نقره که فرم کاملا رسمی دارد و برای جاهای مختلف مثل عروسی مناسب است درست می‌شود.اما زیوالات و ست کردن انواع زیورآلات انواع مختلفی دارد از گردنبند دستبند و انگشتر و النگو و پابند.

ست کردن انواع زیور آلات : ست کردن گوشواره

برای استفاده از این‌ها اول باید رنگ را در نظر بگیرید که به لباستان چه رنگی می‌اید و رنگ پوستتان مثلا اگر یک  پیراهن آبی لاجوردی دارید می‌توانید با گوشواره سرخابی ست کنید. پس دستتان باز است و می‌توانید سراغ رنگ‌های متنوع‌تری بروید.

مورد بعدی اینکه اگر برای مراسمی می‌خواهید، همه را با هم نپوشید. به لباس خود دقت کنید و فضای خالی را پر کنید: مثلاً  اگر یقه باز دارید و نشانه‌های لخت داشتید  از گردنبند استفاده کنید اما اگر بالاتنه شما کار شده و پوشیده است نیاز به این کار نیست.

همچنین با توجه به ساختار و اندام خود انتخاب کنید. مثلا اگر صورت شما گرد است ، استفاده از گوشواره‌های گرد، گری صورت شما را بیشتر می‌کند و یا اگر سینه و شکم بزرگی دارند نباید از گردنبند بلند استفاده کنید. پس حواستان به این نکات باشد.

اگر رنگ پوست شما سفید است سراغ رنگ نقره‌ای در ست کردن انواع زیور آلات بروید. اگر گندمی هستید از زیورالات طلایی و رزگلد استفاده کنید. اگر سبز هستید ترکیب طلایی و نقره‌ای  بپوشید.

ست کردن انواع زیور آلات : گردنبند

گردنبند یکی از قدیمی‌ترین زیورآلات است. طراحان می‌گویند برای لباس‌های ساده گردنبند شلوغ و برای لباس‌های شلوغ از گردنبند ساده استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین گردنبندها مروارید بوده است.از بهترین گردنبندها  زنجیره‌های قلابی، طنابی، ملوانی و بافت گندمی شکل است که  پیچ نمیخورد و کج نمی‌شود.

درجات مختلف گردنبند

کوتاه‌ترین گردنبند چوکر است با ۴۰ سانت اندازه.

بعد از آن پرنسسی است با ۴۵ سانتی متر.

  اصول انتخاب اکسسوری برای خانم های چاق

بعدی matineeاست که با ۵۰ سانتی متر تا زیر یقه لباس اویزان است.

  • بعدی با ۵۵ سانتی متر تا روی سینه آویزان می‌شود.
  • و در نهایت با ۶۰ سانتی متر تا زیر سینه و نزدیک ناف می‌رسند.

گوشواره

از انواع زیورآلات بعدی گوشواره است. در گذشته هم خانم‌ها و آقایان استفاده می‌کردند به خصوص فرعونیان علاقه زیادی به ان نداشتند و در هند هم به شدت محبوب بود.گوشواره به دو صورت است میخی و آویز.برخی مردم به گوشواره ظریف علاقه دارند و میخی میخرند که کژوال و ساده است.

تنوع گوشواره آنقدر زیاد است که قدرت انتخاب بالاست. فرم صورت در خرید گوشواره هم اهمیت دارد. مثلا گوشواره میخی برای صورت کشیده و باریک مناسب است. و یا گوشواره های حلقه‌ای برای صورتمربع بهترین گزینه است.

انواع مختلف گوشواره

گوشواره میخی:

نوعی گوشواره است که پشت نرمه گوش قفل میشود. و معمولا کوچک و جوان پسند است. گاهی هم سنگ و نگین و مروارید دارد و در ست کردن انواع زیور آلات استفاده میشود.

گوشواره آویز:

گوشواره آویز همانطور که از اسمش یداست آویزان است.

گوشواره حلقه ای:

این مدل گوشواره در درون سوراخ گوش قرارمیگیرند و دور گوش حلقه می‌شوند.

گوشواره‌های کلیپسی:

همانطور که معلوم است به وسیله یکی کلیپس به نرمه گوش وصل می‌شوند. اما احتمال گم شدنتان زیاد است.

ست کردن انواع زیور آلات

گوشواره رشته‌ای

زنجیر مانند و ساده هستند و از پشت گوش اویزان هستند و معمولا از جنس فلز و سنگ‌اند.

هنگام خرید به تناسب و فرم صورت و سبک زندگی خود دقت کنید. همچنین به بلندی و کوتاهی مو خود هم توجه داشته باشید. موی بلند اگر دارید آویز های بلند و گوشواره سفید و درخشان بپوشید تا لابه لای مو برق بزند؛ اگر موهایتان کوتاه است هر مدلی می‌تواند بیاندازید.

ست کردن دستبند

دستبند قیمتش به مصر باستان، چین و بین النهرین می‌رسد. نخستین دستبند از استخوان، چوب و صدف ساخته می‌شدند اما امروزه با این حجم از تنوع دستتان برای انتخاب باز است و متناسب با سلیقه می‌توانید از جنس‌های مختلف استفاده کنید.پوشیدن و ست کردن دستبند به مراتب از النگو راحت‌تر است اما هر دو این آیتم ها در ست کردن انواع زیور آلات استفاده هست.

دستبندها مدل‌های مختلف دارند:

مثلا زنجیری که هیچ گونه سنگ و گوهری ندارند و ساده است.

  • دستبند چارم فلزی هستند و یک آویز دارند.
  • دسبتند مرواریدی که با تیپ و استایلی زیبا می‌شود
  • دستبند تنیس که یک ردیف الماس دارد. اما چند سالی می‌شود که با سنگ هم تزئین می‌کند.
  • دستبند النگویی که یک حلقه بدون قفل هستند که امسال هم بسیار ترند شده است. به صورت چند تایی استفاده می‌شود و برای ست کردن رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی دارد
  • دستبند چرمی با لباس‌های کلاسیک یا اسپرت مناسب است.

برای خرید دستبند ، سایز دست خود را در وهله اول در نظر بگیرید و بعد سراغ رنگ پوست، لاسف استایل و… بروید. دستبند باید استاندارد باشد یعنی خیلی بالا و پایین نرود.در این مقاله سعی کردیم ست کردن انواع زیورآلات با استایل را با هم بررسی کنیم. شما می‌توانید زیورالات رسمی خود را که از طلا و نقره و کار شده هستند را در مهمانی‌ها و زیورالات اسپرت و راحت را طبق عکس‌ها در خیابان و دورهمی بپوشید.

شما از کدام یک از زیورآلات گفته شده بیشتر استفاده می‌کنیدو انواع زیور آلات را چطور ست میکنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *