آرایشی

آرایش انواع چشم تک پلکی

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا، شناخت و تشخیص مدل چشم، اهمیت بسیاری دارد. پیش از پرداختن به آرایش انواع چشم، با راه‌های تشخیص این مدل چشم ها  آشنا خواهیم شد.

در ابتدا با محدوده و قسمت های کلی چشم آشنا شویم. به‌طورکلی، چشم به سه بخشِ روی پلک، خط چین یا کریس (crease) و استخوان پلک تقسیم می‌شود. گوشه‌ای‌ترین نقطه چشم، نزدیک به استخوان بینی، را گوشه داخلی چشم می‌گویند و بیرونی‌ترین گوشه چشم نیز، درراستای شقیقه، گوشه خارجی چشم است.

برای تشخیص مدل چشم، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که وقتی در آینه به چشم‌هایتان نگاه می‌کنید، بین پلک و زیر ابرو، خط چین (crease) دارید؟ اگر جوابتان خیر است، چشم‌های شما تک ‌پلکی (monolid eye) است، اما اگر جواب شما بله باشد، باید به سراغ مراحل بعدی بروید.

مشخصه اصلی چشم های تک پلکی وجود فقط یک پلک بالایی است.

آرایش چشم های تک پلکی 

آرایش انواع چشم تک پلکی

 

اولین مرحله در آرایش چشم های تک ‌پلکی، استفاده از پرایمر و مرطوب‌ کننده است؛ در مرحله بعد، از کانسیلر به‌ عنوان زیرساز سایه استفاده کنید. محصولاتی با عنوان زیرساز سایه نیز موجود هستند که می توان از آن‌ها هم استفاده کرد. یک سایه ‌روشن، جهت تثبیت زیرساز و یک سایه با دو تا سه درجه تیرگی بیشتر، به منظور ایجاد چین پلک (crease)، انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای ایجاد کریس، حتما از انتهای گوشه خارجی چشم، شروع به رنگ گذاشتن کنید و رنگ را به ‌سمت گوشه داخلی چشم هدایت کنید؛ به ‌طوریکه سایه ‌روشن ایجاد شود. به‌ خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ‌های تیره در گوشه‌های داخلی، گزینه مناسبی نخواهد بود، اما اگر رنگ‌های تیره را در گوشه‌های خارجی استفاده کنید، جذابیت چشمان شما چند برابر خواهد شد. یک خط چشم گربه‌ای مناسب چشم تک پلکی را به طرز چشمگیری بالا میبرد، حتما خط چشم ضخیم کشیده شود تا وقتی چشم ها باز است خط چشم مشخص و حالت رو به بالای زیبایی داشته باشد.

  در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

به طور کلی خط چشم هایی که در انتها گوشه خارجی پهن تر شود برای این مدل چشم ها مناسب تر است.

کانتور چشم ها در این مدل چشم ها بسیار کاربردی است، ایجاد سایه تیره تا روشن، ایجاد چین پلک (کریس) زیبایی چشم ها را چند برابر میکند، از سایه های تیره برای بن مژه (خط مژه) و لایه بعدی را از رنگ های متوسط و لایه های بعدی را براق و روشن بزنید.

از آنجایی که فاصله بین چشم و ابرو سطح صافی است اما این امر مانع از انجام آرایش اسموکی نمیشود، در این مدل آرایش چشم اسموکی در انتخاب رنگ های سایه دقت کنید و حتما سایه را به صورت خط افقی و لایه لایه بزارید و در هر قسمت از سایه زدن حتما سایه ها را محو کنید تا خط سایه ها معین نباشد و جلوه زیبایی داشته باشد، از رنگ های خیلی تیره فقط در خط مژه‌ ها استفاده گردد.

در انتخاب مژه مصنوعی دقت کنید مناسب ترین مدل مژه برای آرایش چشم های تک پلکی، مژه هایی است که مژه های کوتاه تر در کناره ها و مژه های بلند در وسط پلک قرار میگیرد ، این مدل مژه ظاهر چشم ها را بازتر و صورت را شاداب تر نشان میدهد.

  راهنمای قدم به قدم رژگونه زدن با توجه به فرم صورت تان

اگر از مژه مصنوعی استفاده نمی نمایید، از فر کردن و حالت دادن به مژه ها با فر مژه بهره بگیرید این کار جذابیت چشم ها را چند برابر می نماید.مژه های  قسمت میانی پلک را بیشتر ریمل بزنید و گوشه داخلی و خارجی چشم ها را کمتر ریمل بزنید این کار فرم چشم ها را زیباتر و چشم ها دا درشت تر جلوه می دهد.

ویدیوی آرایش چشم های تک پلکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *