آموزش دوخت کیف

آموزش دوخت بقچه زیپی

آموزش دوخت بقچه زیپی

در این ویدیو به دوخت پارچه‌ی زیپی به ابعاد ۴۰ *۳۰  به ارتفاع ۵/۱۲ سانت اشاره شده است، که شما میتوانید ازاین کیف به‌عنوان جمع‌آوری وسایل شخصی خود استفاده کنید.

موارد مورد نیاز:

_دو زیپ به طول ۵۰ سانت

_دوتکه پارچه  اصلی و دو  تکه پارچه برای آستر به ابعاد ۴۲*۳۲ سانت.

_یک تکه پارچه اصلی به ابعاد ۲۶*۱۲ سانت

_دو تکه نوار(یکی پارچه و یکی آستر) پارچه ای از جنس آستر و پارچه اصلی به ابعاد ۱۰۲ *۵/۱۳ سانت

_دو تکه پارچه به ابعاد ۳۶*۵/۱۴

در مرحله‌ی اول باید تمام پارچه‌ها را لایی بچسبانید و اتو کنید.

پس در گوشه‌های لایی به ابعاد۳۲*۴۲ ایی که آماده کردیم مربعی به ضلع ۳ سانت بکشید و زاویه‌های آن را طوری به‌هم وصل کنید که یک انحنای ۴ و نیم سانتی ایجاد کند سپس این اوریب را قیچی زده و برای دیگر زاویه‌ها نیز این کار را انجام دهید سپس آن را روی پارچه‌ها بچسبانید.

پارچه‌ها را بصورت خطوط مورب خطوطی بکشید  روی آن دوخت رد کنید .

حال پارچه اصلی و آستر ها را از رو ،روی هم قرار دهید و همانند گوشه های لایی،بصورت اوریب برش بزنید و برای بقیه زاویه‌ها نیز این‌کار را انجام دهید سپس قیچی بزنید.

سر زیپ ها را به منظور پاکدوزی تا زده و کوک بزنید.

  آموزش دوخت ساک تاشو

وسط نوار‌ها (پارچه اصلی و آسترکه به هم متصل شده است) را پیدا کنید و زیپ ها را طوری روی پارچه قرار دهید که روی زیپ به روی پارچه قرار بگیرد و سر دو زیپ در وسط نوار رو به روی هم باشد سپس زیپ را باز کرده و یک طرف آن را در لبه‌ی نوار سنجاق کنید، حال روی آستر را روی زیپ و پارچه بگذارید و فیکس کنید وبه اندازه‌ی ۱ سانت جا دوخت  بدوزید.سپس کار را به رو برگردانید و به منظور محکم کاری و اتصال کامل آستر و پارچه یک دوخت از روی کار در کناره‌ی زیپ بزنید.

حال دو تکه پارچه‌ای را که به ابعاد ۵/۱۴*۳۶ آماده کردیم را باید به قسمت پشتی کار متصل کنید، تا دور تا دور کار تکمیل شود.مجدد از روی کار دوخت بزنید تا فیکس شود.

حال قسمت طولی نوار(در بالا و پایین) را به‌صورت زیگ زاگ دوخت بزنید .

برای دوخت دسته‌ی کیف شما باید نوار ۲۶ سانتی را جوری تا بزنید که اضافه دوخت پوشیده شود و سپس یک نوار ۲۴ سانتی از آستر زیر آن متصل کنید و دور تا دور آن را دوخت بزنید .

سپس ۱۸ سانت روی این نوار در قسمت وسط جدا کنید و همچنین۱۴ سانت در وسط نوار اصلی که زیپ به آن دوخته شد نیز جدا کنید و علامت بزنید سپس طوری‌ وصل کنید که نوار(دسته‌ی کیف) آزادی لازم را داشته باشد.

  آموزش دوخت کیف دستی همه کاره

سپس دو طرف این بند را به‌صورت مربعی دوخت بزنید تا محکم شود.

حالا باید دوصفحه مربع بزرگتر را به نوار دوخته شده وصل کنید.

 پس پارچه اصلی و آستر را پشت به پشت به هم متصل کنید و سنجاق بزنید.

حال به منظور پاک‌دوزی لبه‌ی کار نواری به طول ۱۴۰ و عرض ۴ سانت در نظر بگیرید و روی آن‌ را به روی پارچه (لبه‌ی پارچه )قرار دهید و حدود نیم تا یک سانت دوخت ساده بزنید.

حالا وسط ۴ ضلع کار را پیدا کنید (هم نوار دوخته شده با زیپ و هم دو مربع بزرگتر)،و وسط این دو کار را بر هم منطبق کنید و به هم بدوزید.

*توجه داشته باشید حتما لبه های زیپ در قسمت اوریب(گوشه) کار را قیچی بزنید تا کاملا هنگام اتصال  به روی کار بخوابد سپس کوک بزنید تا فیکس شود.

حال زیپ را باز کنید و به مربع رویی که با سنجاق فیکس شده بود دوخت بزنید.

کار ما تقریبا تمام است اما اگر به یاد داشته باشید، یک طرف از نواری که بعنوان پاک‌دوزی به یک‌طرف کار دوخته بودیم آزاد است و باید طرف دیگر این نوار با کل کار گرفته و دوخت شود.

پس نوار را به روی کار برگردانید و تو بگذارید، سپس یک چرخ ساده بزنید تا پایین و بالای کار کاملا پاک‌دوزی شود.

  آموزش دوخت کیف کمری

ویدیوی آموزش دوخت بقچه زیپی

همچنین، با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، می‌توانید بهبود دقیق و راحتی مهارت خیاطی خود را تجربه کنید. این فیلم‌ها به شما جزئیات مراحل مختلف خیاطی از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت و تزئینات را آموزش می‌دهند. با مشاهده این فیلم‌ها، قادر خواهید بود پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی در انتخاب پارچه، استفاده از ابزارهای خیاطی و فنون تزئینی را فرا خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *