آموزش دوخت یقه

آموزش دوخت سجاف یقه و حلقه سارافون

آموزش دوخت سجاف 001 (43)| شیک و پیک

مروری بر الگو سارافون

برای رسم کردن الگو سارافون از الگو اساس پایه استفاده می کنیم. برای میزان گشادی آن شما می توانید الگو پایه را برای لباس مجلسی ، آزاد و خیلی آزاد رسم بکنید.

آزادی سارافون بستگی به لباسی که بخواهید زیرش بپوشید دارد.

آزادی لازم را به پهلوها بدهید. سپس از حلقه گردن جلو روی خط سرشانه به اندازه ۲ سانتی متر داخل بشوید و مجددا ازحلقه آستین روی خط سرشانه به اندازه ی ۲ سانتی متر داخل سرشانه بشوید. بنابراین اگر سرشانه ما ۱۲ سانتی متر باشد با کم کرن ۴ سانتی متر شما می شود ۸ سانتی متر.

از گودی یقه روی خط مرکزی جلو به اندازه ۱۴-۱۶ سانتی متر به پایین علامت بزنید. از گوشه ۲ سانتی متر به ۱۶ سانتی متر با خط کش متصل کنید.

نکته بسیار مهم : برای یقه هایی که  کمی باز است حتما توجه داشته باشید لقی یقه رابگیرید تا روی تن شما به خوبی بایستد.( ۲ سانتی متر در یقه ساسون رسم بکنید.)

در قسمت حلقه آستین نیز از زیر حلقه آستین به اندازه ۲ الی ۳ سانتی متذ به پایین علامت بزنید و به دو سانتی متر بالا متصل بکنید.

رسم سجاف

این تکنیک رسم سجاف را بر روی تمامی الگوهایی که یقه آن  و حلقه آستین آن را گشاد کردیم اجرا بکنید.

  انواع مدل یقه

ابتدا از انتهای یقه به اندازه ۶-۸ سانتی متر روی خط مرکزی به پایین علامت بزنید.از انتهای خط حلقه آستین روی خط پهلو به ین دو نقطه را به هم متصل بکنید.

نکته: چرا ما سجاف را هلال رسم کردیم ؟ به دلیلی اینکه اگر خط صاف رسم کنیم بعد از دوخت سجاف روی سینه به خاطر بجستگی سینه کشش ایجاد می شود و سارافون روی تنتان کشیده میشود.

سجاف را روی کاغذ پوستی کپی بکنید.

برای رسم سجاف یقه پشت نیز بعد از رسم الگو از ابتدا و انتهای سرشانه ۲ ساتی متر داخل بشوید از خط مرکزی پشت نیز ۲ سانتی متر به پایین علامت بزنید.

از گودی یقه پشت به اندازه ۱۰ سانتی متر به پایین علامت بزنید و از حلقه آستین به اندازه ۶-۸ سانتی متر (به اندازه ای که برای جلو رسم کرده اید پایین بیایید. حتما باید این سجاف ها با هم مساوی باشند.) سپس این دو خط را به صورت هلال به هم متصل بکنید. سجاف را روی کاغذ پوستی کپی بکنید.

اگر سارافون شما جلو باز است به ندازه دکمه خور به جلو آن اضافه بکنید و اگر بخواهید برای پشت سارافون نیز زیپ بدهید به خط مرکزی پشت ۲ سانتی متر اضافه بکنید.

  آموزش دوخت یقه انگلیسی دوتیکه

نکته: اگر پارچه شما ظریف است حتما به قسمت سجاف لایی بزنید.

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت سارافون یقه دراپه

ویدئوی آموزش دوخت سجاف یقه و حلقه سارافون

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، مهارت خیاطی خود را به طور دقیق و راحت بهبود خواهید بخشید. این فیلم‌ها جزئیات مراحل مختلف خیاطی را از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت و تزئینات به شما آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها، قادر خواهید بود پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی را در مورد انتخاب پارچه، استفاده از ابزارهای خیاطی و فنون تزئینی فرا خواهید گرفت.

گردآوری هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *