آموزش دوخت یقه

آموزش سجاف یقه سه دکمه

آموزش سجاف یقه 001 (20)| شیک و پیک

سجاف یقه سه دکمه

یکی از پرکاربردترین سجاف ها سجاف یقه سه دکمه است که شما می توانید هر یقه را روی بلوز  و مانتو جلو بسته اعمال کنید.

برای این کار نیازی به الگو نیست می توانید روی پارچه انجام دهید ولی اگر برای بار اول این کار را انجام می دهید بهتر است که روی الگو نیز اعمال کنید.

رسم الگوی سجاف یقه سه دکمه

برای رسم الگوی سجاف یقه سه دکمه از الگو جلو بالاتنه استفاده بکنید.

الگو بالاتنه را می توانید به هر مدلی که میخواهید تبدیل کنید.(پیراهن، تونیک، سارافون و…) منتها مدل ما جلو بسته است.برای الگو بالاتنه شما می توانید از هر برش و ساسونی نیز استفاده کنید.

ابتدا الگوی جلو را روی دولای بسته برش دهید سپس خط کش را روی گودی گردن قرار دهید به اندازه ای که می خواهید جلوی لباس شما دکمه بخورد یا سجاف بخورد از گودی گردن اندازه بزنید و از گودی گردن به پایین علامت بزنید.سپس خط مرکزی جلو را با رولت یا صابون روی پارچه مشخص کنید.

برای رسم سجاف قه الگو را روی دولای باز پارچه قرار دهید از گوشه گردن به اندازه ۳ سانتی متر و از پایین که بلندی سجاف را علامت زدیم به سمت جپ ۱ سانتی متر علامت بزنید وبندی سجاف را به اندازه ۴ سانتی متر بلند تر قد بازی یقه علامت بزنید. خط سجاف را مانند تصویر به صورت هلال رسم کنید.از خط مرکزی جلو به اندازه ۸  سامنی متر به سمت راست علامت بزنید و تا قسمت که علامت زده بودید ۸ سانت را ادامه دهید.

  آموزش دوخت یقه هالتر

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت یقه هالتر

بعد از برش زدن روی پارچه قسمت ۸ سانتی متر را لایی بزنید.

روی بالاتنه قسمتی را که علامت زده بودیم را با قیچی برش بزنید.

سجاف و پارچه بالاتنه را رو به روی هم قرار دهید.دو خط صافی را که برای سجاف رسم کرده ایم را روی هم قرار دهید.به اندازه ۱.۵ سانتی متر از خط صافی که رسم کرده ایم را به سمت راست و ۱.۵ سانتی متر به سمت  چپ علامت بزنید و تا پایین چرخ کنید در واقع سجاف را به بالاتنه دوخت بروید.

نکته بسیار مهم: حتما دوخت دو طرف دقیق اندازه هم باید باشند.بعد از اینکه خط وسط را برش زدید از انتهای برش تا جایی که دوخت دارید را به صورت اریب چرت بزنید.

سجاف را به داخل برگردانید و اتو بزنید.

اگر بلیز ما مردانه بود قسمت جپ را روی راست قرار دهید و اگر زنانه بود قسمت راست روی چپ قرار بدهید.سجاف را طوری تا بزنید که هم اندازه چرتی بشود که قبلا زده بودید و دقیق روی هم قرار بگیرد. دوباره در این مرحله سجاف را به رو تا بزنید سپس و اتو بزنید.

ویدیوی آموزش سجاف یقه سه دکمه

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، مهارت خیاطی خود را به طور دقیق و راحت بهبود خواهید بخشید. این فیلم‌ها جزئیات مراحل مختلف خیاطی را از طراحی الگو و برش قطعات تا دوخت و تزئینات به شما آموزش می‌دهند. با تماشای این فیلم‌ها، قادر خواهید بود پروژه‌های خیاطی خود را با کیفیت بالاتری انجام داده و نکات مهمی را در مورد انتخاب پارچه، استفاده از ابزارهای خیاطی و فنون تزئینی فرا خواهید گرفت.

  آموزش دوخت یقه پفی

گردآوری : هانیه

1 نظر در “آموزش سجاف یقه سه دکمه

  1. ریحانه گفت:

    اینکه اصلن معلوم نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *