آموزش دوخت مانتو

آموزش دوخت مانتو یقه آبشاری

آموزش دوخت مانتو تکی-0۱-۴۶| شیک و پیک

برای این مدل مانتو و یقه از الگوی بدون ساسون استفاده می‌شود.

از گوشه‌ یقه به اندازه‌ی دلخواه ریزش یقه آبشاری از الگو بیرون آمده(حدود ۳۵ تا ۵۰ سانت  که اگر ریزش بیشتری مدنظر باشد این عدد بیشتر می‌شود.)سپس این خط  با زاویه قائم به پایین الگو وصل می‌شود.(این زاویه قائم خیلی مهم است )

اگر بخواهید یقه آبشاری شما ریزش معمولی داشته و خط وسط مانتو صاف باشد ،از همان خط قائم در امتداد الگو تا پایین کشیده می‌شود.

اما اگر بخواهید ریزش بیشتری داشته باشد حدود ۱۵ تا ۲۵ سانت (بستگی به قد مانتو دارد ) از قسمت انتهایی الگو پایین آمده و این خط به وسط جلوی مانتو و یا پهلو وصل شود.

یک مدل دیگر از یقه آبشاری وجود دارد که اگر نمی‌خواهید جلوی مانتو ریزش داشته باشد، از قسمت انتهای مانتو حدود ۱۰  تا ۲۰ سانت بالا آمده،سپس به مرکز جلو وصل می‌شود.

حالت دیگری وجود دارد که جلوی مانتو گشادی یکسانی ندارد، پس در این حالت قسمت پایین مانتو که در امتداد الگو آزاد شده را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کرده و از هر کدام از این نقاط که تمایل داشتید می‌توان به خط قائم بالا وصل کرد که بقیه الگو دورریز خواهد شد.

حالت دیگری وجود دارد که دوست ندارید یقه مانتو شما تیز باشد و می‌خواهید هلالی باشد که در این صورت از زاویه قائم در عرض پارچه ۱۵ سانت و در طول ۲۰ سنت داخل رفته و این دو نقط به ‌صورت هلال به هم وصل می‌شود.

  آموزش دوخت تن پوش مجلسی

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت یقه زیر مانتو یا کت

یقه آبشاری

ویدئوی آموزش دوخت مانتو یقه آبشاری

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *