آموزش دوخت پرده منزل

آموزش دوخت پرده آشپزخانه

انواع پرده

در این مقاله به آموزش دوخت پرده آشپزخانه میپردازیم.

پرده آشپزخانه دو ویژگی دارد که هم میتواند جلوی نور را بگیرد هم جلوی دید را.

اولین نکته متراژ و جنس پارچه است. برای دوخت این پرده از پارچه حریر گلدار،حریر ساده ،تترون و نخی بهتر است استفاده کنید،بهترین جنس پرده،پارچه ای است که قابلیت شستشو باشد چون در آشپزخانه است و شستشو زیاد انجام میشود.نکته مهم شستشو شدن پرده ها این است که اگر پرده را دیر بشویید آن پرده هیچگاه به تمیزی اول نمی شود مخصوصا پرده سفید.پس در نتیجه پرده را زود به زود بشویید.

پرده آشپزخانه

متراژ پارچه

نیم پرده: برای حساب کردن متراژ پارچه نیم پرده،ابتدا شما اندازه گیری میکنید سپس ۱.۵ برابرش را حساب کنید. قسمت های بقل را مثل پرده های قبل بدوزید و بالای پرده را به اندازه ۵ سانتی متر به داخل تا کرده وبه اندازه نیم سانتی متردوخت میروید.سپس از قسمت بالا ۱.۵الی ۲ سانتی متر به سمت پایین میرویم و مجدد چرخ میکنیم. قبل از دوخت پرده حتما ویدیو را تماشا کنید.این دوخت همان چینی است که بالای مفتول زده می شود.

بیشتر بخوانیم :آموزش دوخت پرده طاووسی

اگر میخواهید پایین پرده شما چین بخورد شما احتیاج دارین به یک مستطیل احتیاج دارید به عرض ۱۰الی ۱۲ سانتی مترکه باید این اندازه را از قد پرده کم میکنید.وبه طول ۳ برابر اندازه که میخواهید این ۳ برابر برای این است که میخواهد چین بخورد.

  آموزش دوخت دو مدل پرده والان دار

این مستطیل را هم بالا و هم پایینش را سردوز میزنیم.

متراژ پارچه

بعد از این کار از بالا ۱.۵سانتی متر به پایین علامت میزنیم و چرخ میکنیم سپس نخ ماسوره را میکشیم.هم میتوانیم قسمت بالای مستطیل را که چین خورده است را روی کار بزارید و هم توی کار.زمانی که روی کار گزاشتین شما می توانید روی دوخت را

بیشتر بخوانیم : آموزش دوخت پرده پلیسه

والان پرده

نواری بدوزین.برای قسمت بالای پرده که والان پرده است باید به متراژ ۲ یا سه برابر باشد و ارتفاع دلخواهمون در نظر بگیرید.

را به اندازه دلخواهتون را طبق فیلم علامت بزنید و از دولای بستتون به اندازه دلخواهتون برش دهید.

والان پرده

ویدئوی آموزش دوخت پرده آشپزخانه

در این ویدئو  دوخت پرده ای مناسب برای پنجره آشپزخانه آموزش داده شده است. پرده آشپزخانه به سادگی قابل دوختن است.

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز مهارت‌های جدید خیاطی را فرا خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های مختلف دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین قسمت این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را به صورت خودتان بدوزید.

 

گرداوری هانیه

بنرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *