آموزش دوخت پیراهن

آموزش دوخت پیراهن برش کرستی دامن دور چین

آموزش دوخت پیراهن برش کرستی دامن دور چین | شیک و پیک

این مدل پیراهن یقه هفت جلو باز است. دارای برش کرستی و دامن دورچین است. آستین این مدل پیراهن سه ربع است مناسب افرادی که باسن بزرگی دارند نیست. با وجود کمرپهن، کمر را کمی پهن نشان میدهد.

روش دوخت پیراهن برش کرستی دامن دور چین

بعد از رسم اساس الگو قد لباس را به اندازه مورد نظر علامت بزنید. از خط کمر الگو بالاتنه  و پایین تنه را جدا بکنید.

از سرشانه در الگوی جلو به اندازه ۲-۳ سانتی متر به داخل علامت بزنید. ا ز خط مرکزی جلو نیز به اندازه ی ۱۰ -۱۲ به پایین علامت بزنید. و یقه جدید را رسم بکنید. یقه پشت را نیز به اندازه یقه جلو از سرشانه داخل بشوید.

برای برش کرستی از بازی یقه به اندازه ۹-۱۰ سانتی متر پایین آمده و از خط کمر در پهلو ۶-۸ سانتی متر به بالا علامت بزنید و طراحی برش را انجام بدهید.

ادامه برش را برای پشت نیز رسم بکنید.

الگوی دوخت دامن پیراهن برش کرستی دامن دور چین

برای الگوی دامن شما الگوی دامن را روی دولای پارچه قرار دهید و به مقداری که دوست دارید چین بخوره اضافه بکنید.

روی خط مرکزی جلو از زیر حلقه تا پایین لباش را اندازه بگیرید و مستطیلی رسم بکنید به ابعاد قد لباس و عرض ۷ سانتی متر. این مستطیل را از پارچه برش بزنید لایی بزنید و سپس به جلوی لباس متصل بکنید.

  پیراهن جادویی

نکته مهم : برش قسمت کرستی را حتما لایی بزنید  اگر آستر دارید آستر هم بدهید.

برای پاکتی مچ آستین حدود ۵-۷ سانتی متر را برش بدهید .

آموزش دوخت پیراهن برش کرستی دامن دور چین

بیشتر بخوانید : آموزش دوخت دامن ترک فانتزی

یقه هفت

افرادی که اندام آنها هرم وارونه است یعنی بالاتنه آنها نسبت به پایین تنه بزرگ تر است، باید به سراغ یقه هفت بروند. یقه هفت، درشتی بالاتنه را می پوشاند و آن را کوچک تر نشان می دهد. هر چقدر یقه های هفت طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه های پهن و عریض کمک می کند و در ضمن بالا تنه را بلند تر نشان می دهد. این یقه ها باعث می شود بیشتر توجه به صورت جلب شود و برای آنهایی که صورت گرد و مربعی شکل دارند بسیار مناسب است و چهره آنها را کشیده تر نشان می دهد.

یقه هفت: راز کوچک کردن بالاتنه و شانه های پهن

اگر در گروه افرادی هستید که اندام شما هرم وارونه است یعنی بالاتنه شما نسبت به پایین تنه‌تان بزرگ است، بهترین انتخاب برای شما پیراهن، تی‌شرت و بلوز یقه هفت است چون لباس‌های یقه‌هفت برخلاف یقه‌گرد، درشتی بالاتنه را می‌پوشاند و کوچک‌تر نشان می‌دهد. یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی‌تری دارد.

  آموزش دوخت سارافون قارچی

لباس‌های یقه هفت علاوه بر اینکه همیشه استایل خاص خودشان را حفظ می‌کنند یک امتیاز مثبت دیگر هم دارند. این یقه‌‌‌‌ها هرقدر طویل‌تر باشند به متناسب نشان دادن شانه‌‌های پهن و عریض کمک بیشتری می‌کنند. کاربرد دیگر این یقه‌‌‌‌ها بلندتر نشان دادن بالاتنه است.

یقه هفت جزو یقه های ساده و خطی است که در میان خانم ها طرفداران بسیار زیادی دارد. یقه هفت با یقه v در دو مدل هفت باز و هفت بسته یا هفت کشیده و هفت کوتاه در لباس های مجلسی دیده می شود. یقه های هفتی به دلیل کشیدگی و زاویه ای که در قسمت پایینی دارد برای کسانی که گردن کوتاهی دارند بسیار مناسب است.

یراهن عروسکی مناسب برای دختران نوجوان است بالاتنه ساده در کنار آستین پفی و دامنی چین­دار جلوه ­ای دخترانه به لباس می­دهد. برای دامن این پیراهن می­توان از پارچه­ های توری استفاده نمود تا پف بیشتری به لباس بدهد. در صورت نازک بودن تورها باید از پارچه آستری استفاده کرد. تزیینات این لباس به سلیقه افراد بسیتگی دارد. کمر تزیینی یا پارچه­ای با رنگ متضاد برای قرار گرفتن روی برش کمر استفاده می­شود. بر روی کمر تزیینات قرار می­گیرد.

ویدیوی آموزش دوخت پیراهن برش کرستی

دامن دور چین

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به آسانی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه تمایل داشتید را به صورت خودتان بدوزید.

  آموزش دوخت پیراهن فون آستین پفی

گردآوری : هانیه

دوخت روسری مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *