آموزش دوخت یقه

آموزش دوخت یقه هالتر

آموزش دوخت یقه 001 (7)| شیک و پیک

برای رسم الگوی یقه هالتر ابتدا الگو اساس جلو و پشت را رسم کید.و لقی گیری هارا انجام دهید .برای الگوی جلو ساسون سرشانه را به ساسون زیر سینه انتقال دهید.

الگو جلو و پشت را از سرشانه به هم متصل کنید سپس از حلقه گردن به اندازه نیم سانتی متر به داخل علامت بزنید.از سرشانه به خط مرکزی پشت هلال را به صفر برسانید و از جلو بازی دلخواه یقه هفت را رسم بکنید.

حتما توجه داشته باشید که برای یقه هفت همیشه لقی گیری انجام دهید.به اندازه نیم سانتی در وسط یقه هفت لقی بگیرید.

از سرشانه به اندازه پهنای یقه دلخواه ۲-۴ سانتی متر رسم کنید و به همان اندازه تا خط مرکزی پشت علامت بزنید و از سرشانه به یک سوم به صورت هلال به زیر بغل رسم بکنید.

لقی یقه جلو می توانید به ساسون کمر انتقال بدهید.لباستان را می توانید هم با ساسون کمر بدوزید و هم می توانید برش عصایی یا پرنسسی  بدهید.معمولا برای یقه هالتر از برش سرشانه استفاده نمی کنند.

یقه هالتر

رسم الگو پشت

از خط زیر بغل برش بزنیدو ۱ سانتی متر به ساسون پشت اضافه کنید به عنوان لقی گیری.توجه داشته باشد هم در پشت و هم در جلو هرگاه یقه بازی را بخواهید مدل سازی بکنید باید لقی بگیرید زیرا یقه وقتی از حدی باز تر شود و لقی رفنه نشود بعد از دوختن روی تن نمیخوابد و شل می ایستد.

  آموزش دوخت یقه پفی

قسمت های اضافات الگو را برش بزنیدو توجه داشته باشید برای لباس هایی که الگو سازی آنها از چند تکه الگو استفاده می شود حتما شماره روی الگو بگذارید تا با هم قاطی نشود.

این مدل یقه هالتر را می توانید هم تاپ بدوزید و هم به پیراهن تبدیل کنید.

یقه هفت مناسب چه اندامی است؟

افرادی که اندام آنها هرم وارونه است یعنی بالاتنه آنها نسبت به پایین تنه بزرگ تر است، باید به سراغ یقه هفت بروند. یقه هفت، درشتی بالاتنه را می پوشاند و آن را کوچک تر نشان می دهد. هر چقدر یقه های هفت طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه های پهن و عریض کمک می کند و در ضمن بالا تنه را بلند تر نشان می دهد. این یقه ها باعث می شود بیشتر توجه به صورت جلب شود و برای آنهایی که صورت گرد و مربعی شکل دارند بسیار مناسب است و چهره آنها را کشیده تر نشان می دهد.

این یقه می­تواند بر روی هر مدل پیراهن یا شومیزی دوخته شود. بازی یقه هالتر سبب مجلسی شدن لباس می­شود. این یقه برای افرادی با بالاتنه درشت مناسب نیست.

ویدئوی آموزش دوخت یقه هالتر

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به سادگی و راحتی مهارت‌های جدید خیاطی را یاد خواهید گرفت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را بدوزید.

  آموزش دوخت یقه زیرمانتو یا کت

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *