استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

از شروع شلوار زاپ دار در مد تا نحوه ست کردن آن

شلوار زاپ دار مردانه | در دوره‌ای قرار داریم که شلوارهای جذب و اسکینی جای خود را به شلوارهای گشاد و پاره داده‌اند.

شلوار جین زاپ دار به سرعت بین جوانان محبوب و مورد استقبال قرار گرفته است. با یک شلوار جین پاره می‌توان در موقعیت‌های متفاوتی حاضر شد و آن را با آیتم‌های زیادی از جمله ژاکت، کاپشن، پیراهن و تیشرت مردانه ست کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ترند جدید شلوار زاپ دار و نحوه ست کردن آن بیشتر آشنا شوید.

شلوار زاپ دار مردانه چیست و از چه زمانی شروع شد؟

در سال ۱۸۷۰ یک تاجر آلمانی به نام لئوب (معروف به لوی اشتراوس)، اولین جفت شلوار جین پاره شده را ساخت. لوی اشتراوس قبل از این، شلوارهای سفارشی برای کارگران درست می‌کرد. حدود یک قرن بعد، در دوران پانک راک، شلوار جین پاره نشانه شورش جوانان و جنبش اجتماعی دهه ۱۹۷۰ شد. بعدها، افراد مشهوری مانند مدونا به محبوبیت ترند شلوار جین زاپ دار در فرهنگ پاپ ادامه دادند.

  پیشنهادات جذاب‌ترین استایل با صندل و کفش عروسکی

رفته رفته شلوار جین زاپ دار بین مردم طرفدار بیشتری پیدا کرد و تولید آن افزایش یافت.

روند استفاده از شلوار زاپ دار چگونه بود؟

در دهه هشتاد بود که شلوار با پارگی زیر زانو ظاهر شدند، چیزی که همه توان خرید آن را نداشتند، زیرا در آن سال ها لباس ها باید مدت زیادی دوام می آوردند. در ابتدا شلوار زاپ دار مردانه تنها پارگی‌های کوچک زیر زانو بودند، اما بعدتر به شکاف های بزرگتر که کل زانو و حتی بخشی از پاها را نمایان می کرد، تبدیل شدند.

در آن سال ها پوشیدن لباس های پاره نماد شورش و پیشرفتی بود که در آستانه رسیدن به دهه ای پر از تغییرات بود. در دهه ۹۰ بود که تمایل به پوشیدن شلوار جین زاپ دار مردانه گسترش یافت و تبدیل به یک مد فراگیر شد.این روند در سال‌های دهه ۹۰ بسیار وجود داشت، اما با فرا رسیدن سال ۲۰۰۰ ناپدید شد و جای خود را به شلوارهای جین متفاوت داد.

 

بسیاری از طراحان مانند هلموت لانگ یا تام فورد، شروع به طراحی شلوارهای دستساز کردند.شلوارهای جین با تزئیناتی مانند سنگ‌، پر و گلدوزی وارد بازار شدند. علاوه بر آن شلوارهای پاره که قبلاً مورد استقبال مردم بود نیز دوباره ورود پیدا کردند ولی با میزان پارگی کمتر.

پس از مدتی شرکت ایتالیایی دولچه و گابانا دوباره شلوارهای پاره با همان فرمت دهه ۹۰ که شامل پارگی بیشتر و نمایان شدن زانو بود را ترند کرد.

تولید شلوار زاپ دار مردانه چگونه است؟

Levi’s Jean & Co یکی از معروف ترین شرکت های تولید شلوار جین در سراسر جهان است که در دهه ۱۸۰۰ توسط خود لوی اشتراوس شروع به کار کرد. آنها ازاین وضعیت و درآمد خود برای تقویت نوآوری در تولید جین استفاده کرده اند. اما امروزه در حالی که برخی از برندهای مد دوست دارند شلوار جین پاره را با دستان خود بسازند، سایر برندهای بزرگ از تکنیک لیزر و ساییدگی برای تولید انبوه شلوار جین زاپ دار مردانه استفاده می کنند.

  مهارتهای بعد از سی سالگی که حتما باید بدانید!

این تکنیک از شرکت‌های تولید جین می‌خواهد که ابتدا یک طرح دیجیتالی از طرح شلوار جین داشته باشند که در آن الگو و محل پارگی‌ها را مشخص کرده‌اند، این امر ثبات در تولید انبوه محصول را تضمین می کند. اما برخی از برندها ترجیح می‌دهند شلوارها با الگو و پارگی مختفی تولید شوند. این برندها از برنامه های کامپیوتری (مشابه فتوشاپ) برای تنظیم تصویر و طرح روی شلوار جین قبل از قرار دادن آنها در زیر پرتو لیزر استفاده می کنند.

شوار زاپ دار مردانه آیا ترند است یا مد؟

مدها ممکن است بیایند و بروند، اما مد کلاسیک مانند شلوار جین آبی، کتونی سفید و تیشرت یقه گرد همیشه ماندگار است. شلوار جین پاره یا زاپ دار یک ترند سریعی است که همان طور که بالاتر گفته شد در زمانی می‌آید و زمانی هم به طور کامل محو می‌شود.

چه نوع شلوار زاپ داری در حال حاضر ترند است؟

شلوارهای گشاد زاپ دار و بگی جزو ترندهای اخیر است، پوشیدن شلوار بگی زاپ دار با یک تیشرت ساده یقه گرد، می‌تواند ساده و در عین حال کاربردی باشد. همچنین یک شلوار گشاد زاپ دار را با ژاکت چرم مشکی ست کنید و با استایل پانک خود برای روزهای سرد زمستان آماد شوید.

  راز های ست کردن مانتو لی و مانتو جین + 20 پیشنهاد خرید

شلوار زاپ دار به محیط زیست آسیب می‌زند؟

بله، شلوار پاره خصوصاً اگر در زانو قرار داشته باشد، احتمال پارگی بیشتر و خراب شدن آن بیشتر است. به همین دلیل شاید زاپ‌های زیاد در انواع شلوار جین مردانه خیلی دوام نداشته باشدو در نتیجه پیشنهاد می‌کنم شلوار با زاپ کمتر تهیه کنید تا طول عمر بیشتری برایتان داشته باشد.

شلوار زاپ دار مردانه مناسب چه موقعیت‌هایی است؟

شلوار جین به تنهایی ماهیت نیمه رسمی و کژوال دارد و حال اگر تمایل دارید از شلوار جین پاره استفاده کنید، بهترین انتخاب برای موقعیت‌های کژوال و روزمره است. هرگز در محل کار، جلسات مهم، مهمانی‌های نیمه رسمی با بزرگترها و مصاحبه کاری از شلوار جین زاپ دار استفاده نکنید. چراکه عدم رعایت قوانین پوششی باعث رد شما در مصاحبه و نامرتبی خواهد شد.

ست شلوار زاپ دار و پیراهن

همان طور که بالاتر گفته شد، شلوار زاپ دار بیشتر مناسب موقعیت‌های کژوال است، اما با ست پیراهن و شلوار جین زاپ دار، می‌توانید یک استایل نیمه رسمی بسازید.همین طور اگر به دنبال یک استایل اسپرت مردانه هستید، دو دکمه ابتدایی پیراهن را باز گذاشته و با شلوار زاپ دار گشاد استایل کنید.

ست شلوار زاپ دار و هودی

هودی یک آیتم پر طرفدار است که در سال‌های اخیر بین دختر و پسر نوجوان محبوب شده است. اگر یک نوجوان پر هیجان و بی پروا هستید، هودی‌های گشاد را با شلوار زاپ دار امتحان کنید.

استایل زمستانی با شلوار زاپ دار

شاید این طور فکر کنید که شلوار زاپ دار به دلیل پارگی که دارد، مناسب روزهای سرد پاییز و زمستان نیست، اما شما می‌توانید از یک شلوار زاپ دار مردانه که پارگی کمتری دارد در کنار یک پالتو یا اور کت مردانه استفاده کنید و یک استایل جذاب زمستانی را داشته باشید.

ست شلوار زاپ دار و پیراهن لی

یکی دیگر از ست‌های جذاب برای آقایان استفاده از ست پیراهن جین و شلوار زاپ دار است. این دو آیتم کنار هم استایل خیابانی فوق العاده‌ای را رقم می‌زند.

نویسنده : مائده کاظمی

  انتخاب شلوار مناسب برای آقایان قدبلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *