استایل بازیگران, مد و استایل

استایل عجیب ترانه علیدوستی در کن ۲۰۲۲

استایل ترانه علیدوستی | ترانه علیدوستی متولد متولد ۲۲ دی ماه سال ۱۳۶۲ است. او در دبیرستان در رشته تجربی درس خواند اما دیپلم کامپیوتر گرفت و همچنین تسلط زیادی بر زبان انگلیسی دارد.

مادر نادره حکیم الهی مجسمه ساز و پدرش حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال است. همچنین در ۳ تا ۶ سالگی به خاطر حضور پدرش در تیم آلمان در این کشور زندگی کرد که به زبان آلمانی هم مسلط است.

ترانه یک برادر به نام پویا داشت که در سال ۱۳۸۳ در جشن چهارشنبه سوری به خاطر انفجار مواد محترقه فوت شد. این اتفاق حوالی زمانی رخ داد که ترانه مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی بود.او در سال ۹۰ با علی منصور ازدواج کرد و یک دختر به نام حنا دارد.

ترانه از نوجوانی وارد موسیقی شد و پیانو و کلارنت را آموخت و در دوران دبیرستان کلاس‌های بازیگری امین تارخ را ثبت نام کرد که برای فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم انتخاب شد و به خاطر این فیلم جایزه سیمرغ بلورین فجر، جایزه نخل زرین آبادان، جایزه منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس را دریافت کرد.

جالب است بدانید که او اصلا در سریال تلویزیونی بازی نکرده است و شهرتش به خاطر فیلم‌های سینمایی مثل درباره الی، سریال سینمای خانگی پرطرفدار شهرزاد، فروشنده و… است.

افتخارات و جوایز ترانه علیدوستی

او کتاب رویای مادرم آلیس مونرو را ترجمه کرده است که توانست جایزه ادبی پروین اعتصامی را برای آن کسب کند.

او به عنوان داور در جشنواره فیلم هانوی ویتنام، جشنواره فیلم وزول فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو حضور داشت و در سال ۹۱ برنده بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره وزول فرانسه برای فیلم پذیرایی ساده شد و در همان سال جایزه بهترین بازیگر را برای این فیلم از جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن دریافت کرد.

نقش آرایش در استایل ترانه علیدوستی

ترانه چهره بامزه و دلنشینی دارد و در دسته افراد بیبی فیس قرار می‌گیرد. صورت و چشمان گرد و پیشانی بلندی دارد و اندامش مثلث وارونه می‌باشد و با قد ۱۶۸ تقریباً بلند محسوب می‌شود.

همچنین توجه زیادی به ظاهر و آرایش خود دارد و معمولاً هم ملایم است. مثلاً از رنگ رژهای ملیح و نود متناسب با چهره خود استفاده می‌کند و گاهی به سراغ آلبالویی می‌رود. او همچنین به خط چشم و ریمل هم علاقه زیادی دارند اما هیچ وقت ترانه علیدوستی با آرایش عجیب و زیاد دیده نشده است.

چی بپوشم
چی بپوشم

اکسسوری در استایل ترانه علیدوستی

او از اکسسوری‌ها هم به جا استفاده می‌کند. مثلاً در اختتامیه کن گذشته از گل مرواریدی برای پشت کلاه و گوشواره استفاده کرد. و یا گاهی از دستبند و ساعت در کنار حلقه ازدواجش استفاده می‌کند.

مثلا در جشن اختتامیه سریال شهرزاد از گردنبند مرغ آمین استفاده کرد. پس ترانه فردی است با استایل مینیمال و کژوال.

پالت رنگی استایل ترانه علیدوستی

اما به صورت کلی او سبک خاصی را دنبال نمی‌کند و فرد سخت گیری نیست. گاهی سراغ رنگ‌های تیره می‌رود و گاهی هم رنگ‌های فام دار و پترن را انتخاب می‌کند. به عنوان مثال او برای شرکت در اکران فیلم من سراغ صندل پاشنه بلند، مانتو کرم قهوه ای ساده، با شال آبی نفتی و شلوار جین آبی رفت. پس او بیشتر از همه کژوال می‌پوشد.

در استایل‌های او هارمونی خنثی، نچرال و مونوکروم دیده می‌شود. مثلاً برای اکران صفر تا سکو از کت چرم کوتاه مشکی، شلوار اسکینی مشکی، نیم بوت چرم مشکی بافت و شال طوسی تیره استفاده کرد. همچنین او علاقه زیادی به کت‌های چرم کوتاه و بلند دارد و بارها در استایلش دیده شده است.

آن طور که معلو است ترانه معتقد است زیبایی در سادگی می‌باشد. همانطور که گفتم ترانه گاهی در میان انتخاب‌های خنثی و نوترال خود سراغ رنگ‌های شاد هم می‎رود.برای فیلم اژدها وارد می‌شود استایلی مینیمال زد؛ یعنی سراغ بلوز و شلوار و شال و کفش پاشنه بلند مشکی رفت و مانتو کرم و کیف کرم را با آن ست کرد. پس او مینیمالیست است.

استایل ترانه علیدوستی در فرش قرمز فیلم فروشنده

اما پرطرفدارترین استایل ترانه علیدوستی مربوط به کن گذشته بود که برای فیلم فروشنده حضور پیدا کرده بودند. استایلیست او خانم نگار نعمتی برای ترانه یک کت و شلوار نیمه رسمی انتخاب کرد که شامل شلوار خمره‌ای زیتونی، شومیز سفید دکمه‌دار، کت سفید با یقه انگلیسی و یک شال حریر سبک به رنگ سبز تیره بود و روی شومیز یک گردنبند آویز بلند تا پایین سینه از مهره سفید و قرمز استفاده کرد که با گوشوارش ست بود.

کفش پاشنه بلند صندل طور او به رنگ کرم هم با استایل نیمه رسمی او سازگاری زیادی داشت.از کات خوب کت او این بود که لبه انتهایی کت روی باسن بود و همین ایراد اندامش را برطرف می‌کرد و خطای دید خوبی به وجود می‌آورد. و شلوار هم چند پیل داشت که باعث بزرگ نمایی پایین تنه می‌شد و انتخاب درستی بود.

همچنین استایل ترانه علیدوستی در فرش قرمز این جشنواره هم یکی از بهترین استایل‌های بازیگران در جشنواره‌های خارجی محسوب می‌شد. طراحی این لباس هم با خانم نعمتی بود. یک پیراهن ساده و یک شنل حریر طرح دار که جلوی آن تا روی سینه کوتاه و خط افقی داشت و دنباله آن بلند بود که تعادل زیبایی به وجود آورد.

توربان مشکی ترانه که با گل‌های پولک دوزی تزیین شده بود زیباترش کرد. او برای این مراسم جواهرات را از  برند de grisgoondo امانت گرفته بود.

او در اختتامیه کن هم سراغ پیراهنی کیمونو که بالاتنه آن فلورال بود و گل‌های مشکی داشت رفت. پایین دامن او بلند و ساده بود و از دانتل در آن استفاده کرده بودند. مدل یقه و آستین آن ما را یاد لباس‌های سنتی ژاپنی می‌انداخت.

گل روی سینه و گوشواره او از برند محمد شهابی بود. کیف کلاچ هم از سرمه سرفراز و قلم کاری نقوش اسلیمی و هنر ایرانی بود.

استایل ترانه علیدوستی در کن ۲۰۲۲

 او در جشنواره کن امسال کاملاً متفاوت از گذشته ظاهر شد. یک بلوز و دامن پفی از thedorayahouse انتخاب کرد که پایین رنگ طوسی و بالا تنه آن مشکی بود و همین باعث کوتاه نمایی قد او شد و برای او سیلوئت زنگوله‌ای ساخت.

نقطه ضعف دامن او این بود که چون ژپون زیر حریر کاملا مشخص بود و از طرفی مدل چین و شکن دامن آن را شلخته و شلوغ کرده بود.از طرفی دیگر انتخاب بالاتنه و گوشواره درست بود اما خط کمر پایین بود.

او برای مراسم فوتوکال جشنواره کن سراغ کت و شلوار صورتی، شومیز سفید، کراوات و کفش نوک تیز و روسری مشکی رفت که به شدت شانه‌های او را پهن کرد و فرم زنانه را از او گرفت. پس برای سیلوئت مثلث برعکس او بهتر بود کت دو دکمه و کمی تنگ و اندامی در پهلو و با پایین فون انتخاب می‌کردند.

همچنین بهتر بود سراغ کراوات نمی‌رفت تا انقدر ماسکولین به نظر نرسد و فرم مهماندار به خود نگیرد.

مدل بستن روسری هم بسیار اشتباه بود و در بالاتنه باعث آشفتگی و خطای دید می‌شد. شاید بتوان گفت تنها نکته مثبت این استایل ترانه علیدوستی کفش نوک تیز و شلوار واید بود.

  تحلیل و بررسی عجیب ترین استایل نوید محمدزاده

اشتباهات استایل ترانه علیدوستی در استایل خیابانی و روزمره

یکی از اشتباهات روزمره ترانه انتخاب شلوارهای جذب و اسکینی است که با توجه به فرم بدن و پایین تنه او باعث کوچک نمایی پایین تنه می‌شود.

او به یقه‌های پهن علاقه زیادی دارد که بهتر است کمتر استفاده کند و یا با پایین تنه تعادل ایجاد کند.

شاید بتوان گفت که درست‌ترین اوت فیت او که جرقه کار با استایلیست زده شد همان استایل در کن فیلم فروشنده بود که اشاره کردیم. احتمالاً شما هم مثل ما انتظار این استایل‌ها را از ترانه علیدوستی نداشتید. امیدوارم از خواندن مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

علت حضور ترانه علیدوستی در کن ۲۰۲۲ چه بود؟

او در فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی در کنار نوید محمدزاده و پیمان معادی و… بازی کرده است که در کن اکران شد.

سیلوئت ترانه علیدوستی چه نام دارد؟

سیلوئت او مثلث برعکس است. یعنی شانه‌ها و بالاتنه‌اش پهن‌تر از پایین تنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *