استایل خانم‌ها, انواع استایل زنانه, مد و استایل

استایل پانک را بشناسید

استایل پانک را بشناسید

استایل پانک چگونه شکل گرفت ؟

سبک پانک راک یکی از زیرمجموعه های موسیقی راک است که نزدیک به بیست سال پس از راک، یعنی در سال ۱۹۷۰ به وجود آمد. پانک راک آهنگ هایی با تن های تند و کوتاه و کوبنده دارد. مفاهیم  آن آزادی خواهی و اعتراض آمیز است. این سبک به مرور به پوشش افراد نیز وارد شد و ابتدا معترضین خیابان و خوانندگان این سبک لباس های نا به هنجار و ساختار شکنانه ای برای نشان دادن مخالفت خود می پوشیدند. ولی خیلی زود این سبک در میان سایر مردم به خصوص جوانان جای خودش را پیدا کرد. امروزه می توان استایل پانک را یکی از مهمترین استایل هایی که از از دنیای موسیقی و تفکر مردم گرفته شده است به شمار آورد  .

ویژگی های استایل پانک

در یک جمله می توان گفت استایل پانک سبکی متفاوت از جامعه است که مخالفت شدیدی با تبعیض اجتماعی، نژادی و جنسیتی ، مصرف گرایی و … دارد. این افراد می خواهند از طریق سبک پوششی خود، اعتراضشان نسبت به مسائل اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی نشان دهند و برای آزادی و فرد گرایی خود مبارزه  کنند. در استایل پانک اغلب از لباس ها و آرایش های خشن استفاده می کنند ولی هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ و اکسسوری ندارند. دلیل آن نیز بیان خواسته و نشان دادن  طرز تفکر و زندگی خاص خود هر فرد است  .

  تغییر اجتماعی در لباس های فیلم “روزی روزگاری در هالیوود”

ویژگیهای استایل پانک

چگونه پانک بپوشیم

سبک پانک مخالف با روند مدگرایی است و از آن جایی که اولین افرادی که این سبک را به وجود آورده اند فقیران و کارگرانی بودند که به مسائل ا قتصادی اعتراض داشتند، امروزه نیز شلوار های پاره و سنگ شور، تی شرت های وینتیج و قدیمی، اکسسوری های ارزان و کت های کهنه جزو مهم ترین آیتم های آن به حساب می آیند. پترن های چهارخانه تارتان، پلنگی و راه راه و رنگ های فانتزی در این سبک  بسیار دیده می شود. پارچه های چرم، تور توری، جین و حتی گاهی پلاستیکی از پر استفاده ترین پارچه ها برای داشتن یک استایل پانک راک است.

استایل بدون جنسیت

استایل پانک زنانه ،مردانه ندارد

کت های چرمی با مهره های فلزی، زیپ و گل میخ های تیز دیزاین شده اند؛ اصلی ترین آیتم های این استایل به شمار می رود که اغلب مشکی یا تیره است. ترکیب یک تی شرت با نوشته های مفهومی و یک شلوار جین پاره هم  برای زنان و هم مردان می تواند مناسب باشد. بوت های  دکتر مارتینز، چکمه های موتور سیکلتی و چکمه های بووِر،  دستمال سرهای رنگی ، زنجیر و نوار های چرمی و کمربند های فلزی از دیگر عناصر این استایل به شمار می آیند. دختران می توانند به جز شلوارک های کوتاه به همراه  جوراب شلواری های تورتوری و تی شرت های اور سایز ، دامن های چهارخانه اسکاتلندی نیز استفاده کنند .

  چگونه یک ست لباس کلاسیک تام‌بوی را کنار هم بگذاریم؟

لباس های اورسایز

اکسسوری

از مهم ترین عناصر استایل پانک راک، اکسسوری است. در این استایل به شکل اغراق آمیزی از اکسسوری به خصوص از جنس فلز و چرم که به صورت خشن و سنگین استفاده می شود. گوشواره‌های متعدد با شکل گوناگون ریز و درشت در داخل گوش، گردنبندها و چوکرهای فلزی، تتوها و پیرسینگ های زیاد از آیتم های این سبک است. آرایش تیره چشم ها و لب ها، رنگ لاک مشکی و موهایی با آرایش بهم ریخته و نامرتب از دیگر ویژگی های استایل پانک می باشند .

 

اکسسوری در پانک راک

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید . لطفا نظرات و پیشنهاد هاتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

گرداوری مهدیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *