استایل بازیگران, مد و استایل

انتخاب‌های عجیب استایل در سریال دراکولا

سریال دراکولا فصل دوم مجموعه نمایش خانگی هیولا است که در ۳ فروردین ۱۴۰۰ شروع به پخش کرد. این فصل همانند فصل اول نوشته امیر برادران است و طراح و سرپرست فیلمنامه پیمان قاسم خانی بود.

هیولا بیشتر ژانر طنز سیاسی داشت و در صحنه‌هایی درام ،داستانی و اکشن می‌شد که نامزد هفت جایزه و در نهایت برنده چهار جایزه از جمله جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی شد.

داستان سریال دراکولا

داستان آن هم تقابل فقر و ثروت و شرافت و نامردی بود و اینکه آدم‌ها پتانسیل تبدیل شدن به یک هیولا را دارند و منافع خودشان از هر چیزی حدی شرافت و انسانیت مهم‌تر است.

چی بپوشم
چی بپوشم

در فصل دوم شخص پولدار فصل اول یعنی مهران مدیری که کارگردانی این مجموعه  هم بود رازهایش برملا می‌شود از جمله اینکه چند زن پولدار همزمان دارد که یکی از زن‌هایش ویشکا آسایش است که بسیار ثروتمند است و مهران مدیری میخواهد اموال زنان پولدارش را بالا بکشد و از طرفی وارد سایت‌های شرط بندی هم شنیده است و ماجراهای زیادی پیش می‌آید.

مهران مدیری در ساخت طنز سیاسی و اجتماعی ید طولانی دارد مانند قهوه تلخ، شوخی کردم و… اما نقد شخصیت‌های متفاوت این مجموعه نسبت مجموعه‌های قبلی بسیار می‌تواند جالب باشد.

تجمل گرایی در سریال دراکولا

از اولین قسمت و صحنه‌های بسیار طولانی می‌توان یک سری چیزها را درک کرد و فهمید که با چه چیزی روبرو خواهیم شد. در این سریال تجمل‌گرایی، نگهداری از هر نوع حیوانات مجاز و غیرمجاز و اهلی و وحشی، داشتن چندین ماشین لوکس و آخرین مدل، خانه هایی که بی نهایت به قصر و امارت شبیه هستند، داشتن تعداد بالا کارگر که هر کدام مشغول به کار هستند.

مهراد مدیری یکی از موفق ترین کارهایش در زمینه طراحی لباس و صحنه است. مثلاً به قهوه تلخ ثابت کرد که بسیار برایش اهمیت دارد و و همه چیز در صحنه قهوه تلخ با هم هماهنگ بوده و مربوط به دوران مد نظر تاریخی بود.

مشکلات ممیزی

از طرفی دنیا رفته رفته متوجه شد که طراحی لباس و صحنه در فیلم بسیار اهمیت دارد و هزینه زیادی برای کیفیت آن پرداخت کرد. به عنوان مثال ترکیه فارغ از محتوایی که تولید می‌کند بسیار به مد و فشن و طراحی لباس برای شخصیت فیلم اهمیت می‌دهد و خیلی از برندها اسپانسر سریال می‌شوند تا دیده شوند و این اتفاق هزینه را کاهش می‌دهد و باعث معرفی برندهای بومی به دنیا می‌شود.

در ایران اما مشکلات زیادی از ارشاد و ممیزی‌هایشان سانسورها و اعتقادات تک تک اشخاص در بالا وجود دارد اما باز هم می‌توان با استایلیست‌ها صحبت کرد و از آنها کمک گرفت. اما متاسفانه در سریال دراکولا این اصل اصلا رعایت نشده بود و ناهماهنگی بسیاری در لباس و اکسسوری وجود داشت بخصوص در پوشش بانوان بازیگران این فیلم.

ایرادات پوشش خانم‌ها در سریال دراکولا

اولین موردی که بسیار در پوشش خانم‌ها زننده به نظر می‌رسید حجاب سرشان  بود. حجاب آنها غیر قابل قبول و متفاوت از ساختار مرفع و جامعه پولدار بود.

برای آنها توربان و کلاه‌های عجیب از پر و تور استفاده شده بود و یک و نیم متر پارچه دور سرشان پیچیده بودند و سرشان گنده تر کرده بود. در حالی که می‌توانستند از شال و روسری خاص و باکیفیت استفاده ‌کنند. به هر حال افراد پولدار هم در حالت عادی از روسری و شال استفاده می‌کنند.

و یا مثلاً در صحنه دیگری که ژاله و دوستانش در پارک مشغول ورزش کردن هستند و خانم گلاره عباسی که پولدارتر از همه است یک کیف دستی مجلسی همراه دارد و با آن با پالتو زرشکی خزدار پوشیده است.

بانوان پولدار در سریال دراکولا برای ورزش مثل همه انسان‌ها سراغ لباس‌هایی مثل گرمکن، سوییشرت، هودی و یا لگ می‎روند و این حجم از متفاوت بودن نسبت به جامعه چه دلیل توجیح کننده‌ای دارد؟

از طرفی دیگر شخصیت‌های پولدار فیلم از پالتوهای خز دار در شرایطی استفاده می‌کنند و از پوست حیوانات هم استفاده می‌کندد اما این‌ها در جامعه حال حاضر کمتر طرفدار دارد.

از دیگر انتخاب‌های اشتباه در سریال دراکولا برای طراحی لباس زنان اکسسوری‌ها بود مثلا چیزهای عجیبی مثل گل و… روی توربان آنها وصل بود . در فضای داخل خانه عینک می‌زدند، از طلا و جواهرات بلند استفاده می‌کردند به همراه لباس‌هایی که کیفیت دوخت قابل قبولی نداشتند. و اصلا این انتخاب‌ها با ان تابلوهای پشت سرشان همخوانی نداشت و حق مطلب را ادا نمی‌کرد.

استایل آقایان

اما استایل آقایان هم در نوع خود جالب بود. مثلا دستمال گردن و کت و شلوارهای خاص در رنگ‌های عجیب استفاده می‌کردند. تنها کسی که نرمال لباس پوشیده بود آقای بهنام تشکر وکیل ژاله کبیری بود.

  استایل های گرانچ آسانی که می توانید آنها را امتحان کنید

البته انتخاب لباس برای مهران مدیری از کت و شلوار تا کت‌های چرم انتخاب بسیار درستی بود. چرا که آقای مدیری در دنیای واقعی و در استایل شخصی خود هم این‌گونه لباس می‌پوشد و کاملا نزدیک به خودش است.

البته استایل زنان از یک جهت قابل قبول است آن هم چون آنها زنان افاده‌ای، میلیاردر، شیک پوش بدون علم، لاکچری و تازه به دوران رسیده بودند.

به خصوص ویشکا اسایش در هر نقش و ژانری درخشان کامل از عهده این نقش هم بر آمد.

نقش دیگر بی نظیر این سریال خانم تیرانداز بود که تمام تلاش خود را می‌کرد تا خودش را پولدار نشان دهد . یا مثلاً داشتن پرستار برای بچه‌ای که پیششان نبود و داشتن بادیگارد در حالیکه اصلا شخص معروف و مشهور نبود کاملاً حق مطلب را ادا کرده بود به خصوص با آن رفرنس‌هایی که به گذشته و جوانی او زده می‌شد.

به هر حال همه این انتخاب‌ها به جز آن آیتمی که در اواسط مقاله از پوشش خانم‌ها به آن اشاره کردیم باقی خوب چیدمان شده بود.حتی استایل‌های فوق هنری و کمی آوانگارد و نامتعارف اندیشه فولادوند که نقش همسر مهران مدیری را داشت و شده و لباس‌هایش کاملا هنری و متناسب با شخصیتش انتخاب شده بود.

  11 پیشنهاد معرکه برای ست کت سرمه‌ای !

اندیشه فولادوند در سریال دراکولا

هرچند همه بازیگران کمی تو ماچ بودند اما او به نسبت شخصی که در حال بازی کردن بود از تم رنگی تا لباس‌های تقریبا خاص و جسورانه با او همخوانی داشت.

جالب اینجاست که در زندگی واقعی خودش هم همین احوالات هنری را دارد و تقریبا می‌توان لباس‌های متفاوت و عجیبی را در تنش دید.در کل هر دو فصل این مجموعه تلویزیونی زیبا و پر از نکته و حرف بود که از شخصی مثل مهران مدیری اصلا بعید نیست. امیدوارم در کارهای بعدی خود مانند قهوه تلخ از لباس و صحنه نتوان ایرادی گرفت و همه چیز از نظر تخصصی با هم هماهنگی داشته باشند.

در این مقاله به تحلیل استایل سریال دراکولا پرداختیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

داستان سریال دراکولا چه بود؟

 این سریال ادامه سریال هیولا بود که تقابل شرافت و نامردی را نشان می‌دهد و می‌خواهد بگوید که همه انسان‌ها به وقتش توانایی تبدیل شدن به آدم بد و هیولا برای منافع شخصی خود دارند. همچنین طمع افراد که به خاطر پول حاضر به هر کاری هستند حتی خیانت کردن.

بازیگران سریال هیولا چه کسانی هستند؟

مهران مدیری، ویشکا آسایش، امیرمهدی ژوله، اندیشه فولادوند، نیما شعبان نژاد، سیما تیرانداز و محمد بحرانی از معروف‌ترین بازیگران این سریال هستند.

  استایل ماسکولین Masculine و رازهای جادویی شدن با آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *