پوست و مو, مو

اگر موهای نازکی دارید، ۱۰ اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید

موهای نازک می‌تواند مزاحم باشد و مدیریت آن دشوار است. در حالی که می‌دانیم برخی بیماری‌ها، داروها، سن، هورمون‌ها و ژن‌ها – عواملی که ما هیچ کنترلی بر آنها نداریم – بزرگ‌ترین عاملان ریزش مو و نازک شدن موها هستند، کارشناسان می‌گویند کارهایی وجود دارد که ما روزانه به انجام آنها می‌پردازیم. موها بیشتر مستعد آسیب، شکستگی و ریزش هستند. در میان بزرگ‌ترین خرابکاران چه هستند؟ استرس و رژیم غذایی نامناسب.

الیوت ریورا، بنیانگذار سالن الیوت در شهر نیویورک می‌گوید: “ترکیب سطوح بالای استرس و تغذیه نامناسب می‌تواند فرد را در معرض خطر بیشتری نسبت به یکی از این علل قرار دهد.”

اما این یک خبر خوب است: شما می‌توانید کاری در مورد آن انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات روزمره خود را تعدیل کنید. در اینجا، آرایشگران برتر برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی را که افراد دارای موهای نازک مرتکب شده‌اند نشان می‌دهند و به جای آن چه باید بکنند.

 

حتما بخوانید :۵ روش برای جلوگیری از ریزش مو در حین خواب

 

۱. کشیدن موها به عقب و بستن آن هنگام خیسی

این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، به ویژه هنگامی که عجله دارید موهای خود را چند دقیقه پس از بیرون آمدن از حمام به حالت دم اسبی برگردانید. اما انجام این کار می‌تواند صدمات جدی به ویژه به رشته‌های نازک وارد کند. لیندسی ویکتوریا، استاد سبک در Spoke & Weal می‌گوید: “موها وقتی خیس می‌شوند، کشیده می‌شوند، بنابراین کشیدن موها در این حالت می‌تواند باعث ایجاد فشار بیشتر روی موها شود و موها را بکند یا موها را بشکند.

  علت و درمان شوره سر

او توصیه می‌کند: “اگر شما نیاز دارید که آن را در حالت مرطوب ببندید، از یک اسکرانچی ملایم با یک نوار کشسان گسترده مانند Silk Scrunchies یا حتی یک گیره استفاده کنید، اما از هر چیزی که خیلی تنگ است اجتناب کنید.

۲. استفاده زیاد از روغن مو

ویکتوریا توضیح می‌دهد که روغن مو ممکن است موهای شما را خوشایند کند، اما برای افرادی که موهای نازک دارند توصیه نمی‌شود زیرا معمولاً بیش از حد سنگین است و باعث صاف شدن تارها و چسبیدن آنها به سر می شود. در عوض، او توصیه می‌کند از یک درمان عمیق مانند (Briogeo’s Don’t Despair, Repair! Deep Conditioning Mask) ماسک حالت دهنده عمیق برای دستیابی به موهای سالم استفاده کنید. روغن،ها مناسب حالت دادن موهای شما نیستند.

۳. استفاده مداوم و بیش از حد از محصولات مناسب حالت دادن مو

به گفته ویکتوریا، پیدا کردن یک محصول برای طراحی یک ظاهر مناسب که بتواند ضخامت و حجم ایجاد کند برای کسانی که موهای نازک دارند بسیار مهم است. او می‌گوید: “اگر می‌خواهید موهای شما ضخیم‌تر به نظر برسد، بهتر است قبل از سشوار کشیدن از اسپری حجم‌دهنده یا ضخیم‌کننده مانند اسپری ضخیم‌کننده Oribe استفاده کنید.” او خاطرنشان می‌کند: “اگر فقط مو را بشویید و بروید، ممکن است موهای شما بی‌روح شوند.”

  آشنایی با علت خارش پوست

۴. اجتناب از رنگ

در حالی که شما احتمالاً بهترین هدف را در رنگ نکردن موهای خود دارید، ممکن است تعجب کنید که بدانید افزودن کمی رنگ می‌تواند برای افزایش ضخامت معجزه کند. ویکتوریا می‌گوید: “اغلب هنگامی که موهای خود را رنگ می‌کنید یا لایت می‌کنید، فقط با ایجاد تضاد بین سایه‌ها و روشنایی، توهم موهای پرپشت‌تر را ایجاد می‌کنید.” او می‌افزاید: “شما همچنین از نظر فیزیکی کوتیکول را پر کرده و تنها توهم موهای پرپشت و ضخیم‌تری ایجاد نمی‌کنید.”

۵. عدم استفاده از نرم کننده.

اگر از ترس نرم شدن موهای خود به هر قیمتی از استفاده از نرم‌کننده اجتناب می‌کنید، دوباره فکر کنید. درست مانند صورت شما، پوست سر شما نیز به رطوبت نیاز دارد. با این حال، کالی فرارا، رنگ‌مو کار ارشد در سالن روی تیلاک در شهر نیویورک، خاطر نشان می‌کند که برای کسانی که موهای نازک دارند مهم است که از انواع نرم‌کننده مناسب برای نوع موهای خود اطمینان حاصل کنند. او می‌گوید: “یک نرم‌کننده حجم دهنده، مانند نرم‌کننده حالت ضخیم‌کننده بیوتین DALLAS R+Co، طوری طراحی شده است که برای موهای شل و نازک کار می‌کند.

۶. شستن بیش از حد موها.

اگر موهای شما نازک و شکننده است، بهتر است هر روز از شستن آن خودداری کنید. ریورا می‌گوید: ” شستن روزانه موهای شما می‌تواند موهای شما را نازک و خشک کند و آنها را بسیار شکننده می‌کند.” او می‌افزاید: “شامپو خشک مکمل خوبی در بین شستشوها برای جلوگیری از شکستگی است.” محصول مورد علاقه او؟ شامپو خشک شفاف Alterna’s CAVIAR PROFESSIONAL STYLING ریورا همراه با ایجاد توهم موهای تازه شسته شده است. او این محصول را توصیه می‌کند زیرا فرم پودر حجم بیشتری به موهای نازک می‌بخشد و به خوبی با تارهای روشن‌تر ترکیب می‌شود.

  کم پشت شدن مو و راهکارهای مهم برای درمان ریزش مو

۷. عدم مصرف مولتی ویتامین‌هایی که باعث رشد مو می‌شوند.

فررا هشدار می‌دهد که به سادگی کمبود ویتامین می‌تواند باعث ریزش مو شود. به همین دلیل است که وی ویتامین مو، پوست و ناخن مانند بیوتین را به همه مشتریان خود، به ویژه کسانی که دچار ریزش مو هستند، توصیه می‌کند. او می‌افزاید: “موها اغلب منعکس کننده چیزی است که در بدن شما اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات فقط باید مطمئن شوید که از خود مراقبت می‌کنید.”

۸. استفاده بیش از حد از پودرها

برای پوشاندن هر قسمتی از پوست سر که ممکن است نازک یا کاملاً طاس باشد، بسیاری از مردم از پودرهایی استفاده می‌کنند که ظاهری شبیه به مو دارند. پنی جیمز، متخصص تریکولوژی دارای گواهینامه IAT و صاحب سالن پنی جیمز در شهر نیویورک توضیح می‌دهد: “این یک فیبر رنگی است که برای ایجاد ضخامت در ساقه مو روی پوست سر قرار می‌دهید.” اگر ماه‌ها و سال‌ها این کار هر روز تکرار شود، فولیکول شما بسیار مسدود و خفه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *