استایل آقایان, انواع استایل مردانه, مد و استایل

برای داشتن یک استایل تابستانی مردانه، چه آیتم‌هایی مورد نیاز است؟

استایل تابستانی مردانه  | تابستان دارای روزهای گرم، ظهرهای آفتابی و در عین حال غروب‌های طولانی است که همین طولانی بودن روز باعث جذاب شدن تابستان می‌شود.

چراکه غروب‌های تابستان برای دور زدن، دیدار دوست و پارک رفتن بسیار زمان خوبی است. در فصل تابستان باید رنگی پوشید؛ چون رنگ‌های روشن و شاد بازتاب کننده نور هستند و  باعث کاهش تاثیر گرما می‌شود.حال اینکه در این فصل چگونه تیپ بزنیم؟ چه لباس‌هایی مناسب این فصل هستند؟ چگونه خرید تابستانی خوبی داشته باشیم؟ در ادامه به همه موارد استایل تابستانی مردانه خواهیم پرداخت.

استایل ultra casual

فصل بهار و تابستان به تعطیلات و مسافرت معروف است. با وجود گرما و شرجی بودن هوای شمال، باز هم سفر کردن به شمال و دیدن دریا لذت بخش است. استایلی که مناسب فضای کنار دریا، جنگل و مسافرت باشد، استایل اولترا کژوال نام دارد. استایلی تابستانی و در عین راحت. راحتی در این استایل از کژوال نیز بیشتر است؛ یعنی آیتم‌هایی همچون شلوارک، تی شرت، صندل در آن حضور دارد.

شلوارک مردانه

شلوارک به عنوان یک آیتم راحت و خنک برای آقایان به شمار می‌رود که در دهه ۱۹۵۰ با پوشیدن شلوارک توسط مردان هالیودی مد می‌شود. اما فراگیری شلوارک بین مردان از دهه ۱۹۷۰ میلادی آغاز می‌شود. برای روزهای گرم سال، پوشیدن شلوارک، تی‌شرت تابستانی و صندل یک لوک کامل برای سفر به شمال و تماشای دریا است.

پیراهن طرح هاوایی

در ترند بهار و تابستان ۲۰۲۲ طرح هاوایی بیشتر از قبل مورد توجه طراحان قرار گرفته است و همین باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. جالب است که پیراهن طرح هاوایی رده سنی خاصی ندارد و از پسر ۲ ساله تا آقای ۷۰ ساله می‌تواند از این نقش و طرح استفاده کند.

صندل های سبک

اگر جزو افرادی هستید که در لباس پوشیدن راحتی برایتان اولویت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌کنم از صندل های سبک و راحت استفاده کنید. صندل‌های طبی به مراتب از صندل معمولی مناسب‌تر هستند؛ چراکه خاصیت درمانی دارند. صندل‌های طبی را به افرادی که مشکلات کف پا مثل التهاب، درد پنجه پا، آرترز زانو و یا خار پاشنه دارند، پیشنهاد می‌کنم. هم چنین صندل‌های طبی برای روزهایی که می‌خواهید مسیر طولانی را پیاده وری کنید، گزینه بسیار خوبی است؛ چراکه از خستگی و عرق کردن پا جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود پا ها در طول روز همراه شما باشند.

 تی‌شرت در استایل تابستانی مردانه

یک تی‌شرت نخی برای داشتن یک استایل تابستانی ضروری است. تی‌شرت‌ها در جنس‌های مختلفی طراحی می‌شوند که یکی از بهترین جنس تی‌شرت نخ پنبه است. استفاده از تی‌شرت نخ پنبه علاوه بر خنک کردن بدن، بسیار سبک، جاذب عرق و باعث گردش هوا در بدن می‌شود.از تی‌شرتی که میزان زیادی بافت اسپان و یا لاکرا در خود دارد، استفاده نکنید چراکه این پارچه‌ها برای فعالت روزانه و گرمای تابستان اصلا مناسب نیستند و باعث عرق کردن بدن می‌شود.

تی‌شرت یقه گرد، برای کسانی که صورت لاغر و استخوانی دارند، انتخاب مناسب‌تری است؛ چون صورت را گرد و توپر نشان می‌دهد. هم چنین تی‌شرت یقه هفت برای کسانی که صورت گرد و یا مربعی دارند، پیشنهاد می‌‌شود؛ چون طراحی یقه هفت به گونه ای است که صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

کتونی استایل تابستانی مردانه

کتونی از آیتم‌های بسیار راحت و کاربردی در استایل تابستانی مردانه است. تنوع جنس و طرح کتونی بسیار بالاست و شما با انتخاب هر مدل کتونی می‌توانید استایلی خاص و متفاوت داشته باشید. برای داشتن یک استایل تابستانی خنک، پیشنهاد می‌کنم از کتونی بدون بند استفاده کنید. این مدل کتونی‌ها عموماً سبک هستند و برای استفاده روزمره گزینه خوبی محسوب می‌شوند. یکی از مواردی که باید رد  انتخاب و خرید کتونی رعایت شود، قابل شستشو بودن آن است؛ چون استفاده زیاد از کتونی باعث بو گرفتن پا و تغییر فرم آن می‌شود.

کفش آلستار در استایل تابستانی مردانه

کفش‌های آلستار که امروزه بین نوجوان و جوانان بسیار محبوب است، اولین بار در سال ۱۹۱۷ معرفی شد. این کفش در ابتدا برای استفاده بستکتبالیست‌ها طراحی شده بود و در جنگ جهانی دوم نیز سربازان آمریکایی برای آموزش از آن استفاده می‌کردند. آلستارهای رنگی به تقاضای تیم‌های بسکتبال برای ست کردن با رنگ لباس‌شان در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار شدند.

اگر شما هم دوست دارید در تابستان استایلی شاد و رنگی را امتحان کنید، یک آلستار رنگی بخرید.

کلاه بیسبال در استایل تابستانی مردانه

کلاه بیسبال یکی از کلاه‌های پر طرفداری است که در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. به دلیل داشتن سایه بان برای روزهای آفتابی بسیار مناسب است. برای چیدن کمد لباس تابستانی از یک کلاه بیسبال استفاده کنید.

شلوار کتان در استایل تابستانی مردانه

شلوار خنک و راحت برای فصل تابستان اهمیت ویژه ای دارد. شلوار کتان یکی از آن مواردی است که برای گرمای تابستان پیشنهاد می‌شود. کتان تمام ویژگی‌های پارچه پنبه‌ای را دارد و با این تفاوت که زودتر خشک می‌شود؛ شلوار کتان به دلیل داشتن بافت گیاهی به راحتی تمیز می‌شوند. یک لوک با آیتم‌های شلوار کتان، پیراهن آستین کوتاه و یک کتونی سفید را تصور کنید، این همان چیزی است که استایل تابستانی مردانه را می‌سازد.

  استایل اسمارت کژوال مردانه چیست؟

استفاده از رنگ‌های شاد و سر زنده

هر فصلی پالت رنگی مخصوص به خود را دارد و برای تابستان می‌توانید از رنگ‌های شاد و پاستلی استفاده کنید. شاید برایتان سوال باشد که چرا تابستان پالت رنگی شادتری به نسبت پاییز و زمستان دارد؟ باید در جواب این سوال بگویم که در خاصیت رنگ‌ها، رنگ‌های تیره باعث جذب نور و رنگ‌های روشن باعث عبور نور از خود می‌شوند. به همین دلیل رنگ‌های پاستلی و شاد بهترین انتخاب‌ها برای استایل تابستانی مردانه محسوب می‌شوند.

کژوال و راحت برای تابستان

کژوال به معنی راحت و رهایی است؛ در این استایل انتخاب لباس بر اساس راحتی است. البته باید بدانید که کژوال پوشیدن هیچ منافاتی با شیک پوشی ندارد؛ بلکه می‌توان با آیتم‌های کژوال شیک هم بود. در مطلب استایل کژوال مردانه به طور مفصل در مورد این استایل صحبت کرده ایم.

اکسسوری در استایل تابستانی مردانه

ساعت، دستبند، عینک از جمله اکسسوری‌هایی اند که حضورشان یک استایل را تکمیل می‌کنند و انتخاب درست اکسسوری مناسب با هر استایل دارای اهمیت است. استایل‌های تابستانی عموماً انتخاب‌های کژوال و راحتی هستند؛ در نتیجه اکسسوری‌های آن نیز باید کژوال انتخاب شود. ساعت و یا دستنبد رنگی، عینک‌ با فریم رنگی و یا قاب‌های درشت برای تابستان انتخاب‌های خوبی هستند. عینک‌های ترندی سال ۲۰۲۲  شامل عینک با قاب‌های بزرگ، رنگی، فریم چشم گربه ای و زاویه دار هستند.

نویسنده : مائده کاظمی

چه آیتم‌هایی برای داشتن یک استایل تابستانی شیک ضروری است؟

برای داشتن استایل تابستانی شیک لازم است رنگ را وارد کمد لباس خود کنید و با آن ها دوست شوید. رنگ‌های شاد و سر زنده مانند زرد، قرمز و آبی کاربنی را برای این فصل پیشنهاد می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *