استایل خانم‌ها, خرید مانتو, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید مانتو دانشجویی که نمی‌توانید از آن بگذرید!

خرید مانتو دانشجویی | برای خانم‌های جذاب، داشتن یک استایل مناسب و زیبا اهمیت زیادی دارد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۶ دقیقه

شاید به جرئت بتوان گفت که مانتو، اصلی‌ترین بخش در استایل خانم‌های ایرانی است . انتخاب صحیح آن باعث می‌شود که نصف مسیر شیک پوشی را طی کنید. هر مانتو باید با توجه به مواردی همچون مکان، اندام و فصل پوشیده شود تا تناسب زیبایی ایجاد کند. دانشگاه و محل کار از جمله مکان‌هایی است که زمان زیادی را در آن می‌گذرانیم.

به همین علت در این مقاله راهنمای کاملی برای خرید مانتو دانشجویی به شما ارائه داده‌ایم؛ تا نه تنها در هنگام خرید بلکه برای استفاده از کمد لباس‌تان نیز انتخابی آگاهانه‌تر و هوشمندانه داشته باشید.

استایل دانشجویی جذاب

آن چه که باعث می‌شود یک استایل دانشجویی جذاب و زیبا داشته باشید، گرانی لباس‌تان نیست؛ بلکه آراستگی و تمیزی آن‌هاست. اگر شما دانشجو هستید، احتمالا ساعت‌های زیادی را در دانشگاه یا خارج از خانه با یک مانتو می‌گذرانید؛ درحالی که امکان تعویض آن وجود ندارد. اگر قصد پوشیدن مانتو اسپرت و دانشجویی دارید، به چند نکته‌ی ساده اما ضروری زیر دقت کنید:

۱.تمیزی : سعی کنید زیر مانتو خود حداقل زیرپوش یا لباسی نازک بپوشید. این کار در تابستان باعث می‌شود که مانتوی شما بوی عرق نگیرد و نیاز به شست و شوی روزانه نداشته باشد. اگر مانتو شما سفید یا رنگ روشن است، دقت کنید که لکه‌ی کثیفی روی آن نیفتد. پاک کردن لکه‌ها به خصوص لکه‌ی چربی کار سختی است، پس نباید به مدت زیادی روی لباس‌تان باقی بماند. همچنین ممکن است پس از مدتی لبه‌ی آستین و یقه تیره و اصطلاحا چرک می‌شود؛ بنابراین آن را با دست و شوینده‌های نسبتا قوی بشویید تا ظاهر مانتو شما خراب نشود.

۲.راحتی : هرکس با استایلی متفاوت راحت است؛ پس بهترست ابتدا روحیه و علایق خود را بشناسید و در قدم بعدی برای خرید مانتو دانشجویی اقدام کنید. هرکدام از سبک‌های مینیمال، ماکسیمال، رسمی یا کژوال طرفدران خاص خود را دارد. به طور مثال مانتوهای کتی با برش‌های رسمی و خشک برای کسانی که راحتی مانتو اولویت آن‌هاست، اصلا مناسب نیست!

برای خرید مانتو اسپرت و کژوال دخترانه بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید.

آراستگی در استایل دانشجویی

۳.آراستگی: اتو و صاف بودن مانتو شما یکی دیگر از مواردی است که در ظاهر شما بسیار تاثیر گذار است. حتما شب پیش از خواب آیتم‌های لباس روز بعد خود را آماده کنید. این گونه صبح بدون نگرانی از کثیفی یا چروک بودن آن، استایلی بی نقص خواهید داشت. پیشنهاد ما این است که همیشه همراه خود یک قرقره‌‌ نخ و سوزن داشته باشید؛

به خصوص زمانی که مدت زیادی را خارج از خانه می‌گذرانید یا تمام روز را در رفت و آمد هستید. ممکن است در اثر هر اتفاقی بخشی از لباس شما آسیب ببیند یا دوخت دکمه آن پاره یا شل شود. یک سوزن و نخ باعث می‌شود تا رسیدن به شرایط مطلوب، آسیب لباس‌تان را به حداقل برسانید.برای خرید مانتو دانشجویی بهترست سراغ جنس‌هایی بروید که دیر چروک می‌شوند. پیشنهاد ما مدل‌های زیر است!

رنگ مناسب برای خرید مانتو دانشجوی

اولین چیزی که توجه ما را جلب می‌کند، رنگ‌ها هستند. هر کدام از رنگ‌ها از نظر بصری متفاوت هستند و مفاهیم متفاوتی را انتقال می‌دهند. شاید از خود بپرسید که رنگ مناسب برای خرید مانتو دانشجویی کدام است؟ پاسخی آسان برای آن وجود دارد؛ که در ادامه به آن پرداخته می‌شود؛ اما به طور کلی رنگ‌های مات، ناخالص و کلاسیک برای مانتو دانشجویی مناسب‌تر هستند.

مانتو با رنگ تیره بگیرم یا روشن؟

 برای انتخاب رنگ علاوه بر علاقه و  شخصیت شما ، موارد دیگری نیز موثر هستند. به طور مثال مانتو تیره برای  افرادی با اندام درشت مناسب‌تر است. رنگ‌های تیره خاموش هستند، یعنی آن که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کنند. به همین علت اگر اصطلاحا قصد ندارید توی چشم باشید، رنگ‌های مشکی، سورمه و قهوه‌ای سوخته را انتخاب کنید. کثیفی بر روی رنگ‌های تیره کمتر دیده می‌شود، به همین علت برای فضاهای پویا و پرجنب و جوش مناسب‌تر هستند.

مانتوهای مشکی رسمی‌تر از مانتوهای روشن هستند. اگر آن‌ها را بصورت مونوکروم بپوشید، بسیار شیک می‌شوند و شما را کشیده نشان خواهند داد. برای خرید مانتو دانشجویی مشکی بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید.

رنگ‌ روشن برای افراد لاغر اندام مناسب‌تر است. جزئیات در زمینه‌ی روشن بهتر دیده می‌شوند؛ به همین علت اگر می‌خواهید مدل لباس‌تان بیشتر دیده شود، رنگ‌های‌ روشن را انتخاب کنید. این رنگ‌ها شما را سرزنده و شاد نشان می‌دهند و انتخابی مناسب برای خرید مانتو دانشجویی هستند؛ زیرا محیط دانشگاه فضایی دوستانه و نیمه رسمی دارد.

  جذاب‌ترین مدل‌ها برای خرید روسری تیره برای خانم‌هایی با پوست سبزه

 بهترین مدل برای خرید مانتو دانشجویی

مانتوهای راحت، آزاد با جیب و یقه‌های ساده بهترین مدل برای خرید مانتو دانشجویی محسوب می‌شوند. دکمه و زیپ باعث می‌شود که مانتو روی تن بهتر بایستد. توجه کنید که طرح‌های پرچین و پر زرق و برق مناسب برای مانتو دانشجویی نیستند.

اگر قد کوتاهی دارید، سعی کنید از مدل‌های بلندتر بیشتر استفاده کنید. همچنین ست کردن رنگ آن با شلوار و کفش نیز قد شما را کشیده تر نشان می‌دهد. نکته‌ی دیگری که افراد با قد کوتاه باید بدانند این است که یقه و جیب‌های حجیم، برش افقی و پترن‌های بزرگ مناسب آن‌ها نیست.بهترین انتخاب برای بلندتر دیده شدن، پوشیدن مانتوهای بلند است.

مانتوهای بلند عیوب اندام را می‌پوشانند و اصطلاحا خانمانه‌ و سنگین هستند. برای خرید مانتو اسپرت و دانشجویی بلند، بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید.

اگر قد بلند و کشیده‌ای دارید، مدل‌هایی با یقه‌های برگردان، آستین سه ربع، الحاقات مانتو مثل بند و دکمه‌های پهن و بزرگ، هم چنین برش‌های افقی مناسب شماست. تضاد میان رنگ‌ها در استایل نیز باعث می‌شود که تناسب در ظاهرتان بهتر حفظ شود.

جنس مناسب برای خرید مانتو دانشجویی

برای انتخاب جنس بهترست سراغ پارچه‌هایی مثل گیپور، ساتن، حریر و تور نروید. این پارچه‌ها علاوه بر آن که مجلسی و ظریف هستند، آسیب پذیر و حساس نیز هستند. جنس مناسب برای خرید مانتو دانشجویی به فصل بستگی دارد. هم چنین قابلیت عبور هوا و استقامت پارچه نیز حائز اهمیت است.

در تابستان پارچه‌هایی مثل شانتون، لنین، ابر و باد، اسکاچی و لی کاغذی کاملا مناسب هستند. مدل های تابستانی بهترست آزاد باشند و به بدن نچسبند؛ زیرا احساس خنکی و راحتی بیشتری ایجاد می‌کنند.

در زمستان پالتوهای آستردار ساده، کاپشن‌های بلند، مانتوهای پشمی، کتان و جین مناسب هستند. اگر اندامی درشت دارید، از مدل‌های حجیم، کمتر استفاده کنید.

طیف قیمت برای خرید مانتو دانشجویی

احتمالا برای شما نیز دانستن طیف قیمت برای خرید مانتو دانشجویی اهمیت دارد؛ یکی از مزیت‌های فروشگاه‌های آنلاین این است که امکان مقایسه و خریدی آگاهانه‌تر را فراهم می‌کند. همچنین باعث می‌شود با توجه به شرایط خود، خریدی به صرفه و اقتصادی داشته باشید.

ست کردن مانتو دانشجویی

معمولا در دانشگاه مقنعه‌ی مشکی پوشیده می‌شود؛ بنابراین برای ست کردن مانتو دانشجویی خود توجه کنید که استایل شما با مقنعه‌ و رنگ مشکی چگونه می‌شود. برخی از مانتوها با شال و برخی با روسری زیباتر می‌شوند. به همین علت حتما این موضوع را  در نظر بگیرید.همچنین برای خرید مانتو کرم می توانید به فروشگاه آنلاین شیک و پیک مراجعه بفرمایید.

شلوار شما می‌تواند نخی، کتان و جین باشد. البته سادگی، مقاوت و کشسانی شلوار مهم است. سعی کنید شلوار جیب‌دار بپوشید زیرا در محیط دانشگاه به آن نیاز پیدا خواهید کرد. کفش اسپرت یا کتانی به دلیل راحتی گزینه‌ای مناسب است. هم چنین می‌توانید از کفش‌های چرمی و طبی نیز استفاده کنید. اگر از کفش‌هایی با قالب و پاشنه‌های غیراستاندارد استفاده کنید، پا و حتی کمر شما به مرور دچار آسیب می‌شود. پس در انتخاب کفش سخت‌گیر باشید!

نویسنده:عاطفه

چه مانتویی برای دانشگاه مناسب است ؟

مانتوهای اسپرت بهترین انتخاب برای دانشگاه محسوب می‌شوند. علاوه بر این مانتوهایی با برش ساده، بدون چین و جیب‌دار نیز مناسب هستند.

بهترین جنس برای خرید مانتو دانشجویی چیست؟

از جنس‌هایی با قابلیت عبور هوا استفاده کنید زیرا راحت‌تر هستند. برای انتخاب رنگ نیز می‌توانید به سراغ رنگ‌های خنثی، سبز تیره، سورمه، و طیف قهوه‌ای تا کرم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *