استایل آقایان, کیف و کفش مردانه, مد و استایل

جذاب ترین انواع کفش مردانه را بشناسید

انواع کفش مردانه

معرفی انواع کفش مردانه و آشنایی با اسم و نوع استفاده هر یک از آن‌ها به‌تنهایی نخستین گام در انتخاب و خرید کفش مردانه مناسب است. زمانی که به بازار می‌روید و از پشت شیشه‌های مغازه شروع به دیدن طیف گسترده‌ای از کفش‌های مردانه می‌کنید، یا اصلاً در فروشگاهی اینترنتی در جستجوی کفش مورد علاقه خود هستید، اولین چیزی که در ذهن دارید، مدل کفش است.

شما تنها به ظاهر کفش علاقه‌مند می‌شوید و به این فکر می‌کنید که آیا کفش با لباس و شلوارم سِت است یا خیر؟ ولی سعی کنید در انتخاب خود حرفه‌ای عمل کنید، اینکه مدل کفش شما را جذب کرده به تنهایی کافی نیست، باید بدانید کفش مورد نظرتان چه نوعی است و باید با چه استایلی آن را ست کرد. به‌همین دلیل ما راهنمای خرید انواع مختلف کفش برای مردان و پسران را در زیر آماده  داریم ؛ با مارکومُد همراه باشید.

برای استفاده روزمره، حضور در محل کار، رفتن به مجالس و مهمانی‌ها و هر موقعیت دیگری نیاز به کفشی مخصوص است. شاید عاقلانه نباشید که با پوشیدن کفش ورزشی به مراسم رسمی و مهمی بروید، یا در اولین جلسه مصاحبه شغلی صندل به پا کنید. پس در انتخاب نوع کفش موقعیت و شرایطی که در آن قرار داریم از اهمیت بالایی برخوردار است.

خُب، به نظرتان چه مواردی دیگری مهم است؟ واضح است که علاقه و توجه به مد و سبک پوشش نیز مقوله‌ای جذاب برای آقایان است که باید در زمان خرید آن را لحاظ کرد. آموختیم که هر عامل مهمی در مرحله اول به نوع کفش مربوط می‌شود، پس بدون اتلاف وقت سراغ انواع مختلف کفش مردانه می‌رویم.

  در هواپیما و فرودگاه چی بپوشیم؟

انواع کفش رسمی

این نوع از کفش‌های مردانه به نام‌های «کلاسیک» یا «مجلسی» نیز شناخته می‌شوند. هر مرد یا پسر جوانی باید حداقل یک جفت کفش کلاسیک داشته باشد، زیرا کاربرد اصلی این مدل از کفش‌های مردانه در مجالس، مهمانی‌ها و محیط‌های رسمی است. کفش مجلسی را بهتر است با کت و شلوار و استایل کلاسیک پوشید. با این حال، انواع مختلف این کفش‌ها عبارتند از:

کفش دربی (Derby Shoes)

کفش دربی یکی از شناخته شده‌ترین سبک‌های کفش مردانه است که از طریق باز بودن زبانه کفش (قسمتِ بَندی) قابل شناسایی است. کفش‌ دربی استایلی نیمه‌رسمی دارد، ولی گاهی اوقات می‌توان آن را با شلوار جین هم پوشید. همچنین، هر نوع لباس مردانه‌ای ممکن است با هر نوع کفش رسمی سِت نباشد، اما یک جفت کفش دربی کلاسیک همیشه برای هر نوع استایلی مناسب است.

کفش آکسفورد (Oxford Shoes)

این کفش شبیه مدل‌های دربی است، اما تفاوتش در چیست؟ در بسته بودن زبانه کفش (قسمتِ بَندی). کفش آکسفورد را با نام «بالمورال» نیز می‌شناسند. برای ست کردن کفش با کت و شلوار، این مدل کفش مردانه بسیار مناسب است.

کفش بروگ (Brogue Shoes)

کفش بروگ را با سوارخ‌های ریز تزئینی رویش می‌شناسند که همین مورد علت اصلی زیبایی و منحصر به فرد بودن این کفش است. به‌طور سنتی برای موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تقریبا نیمه‌رسمی نیز هستند، یعنی می‌توان با شلوار جین نیز این مدل از کفش‌های مردانه را پوشید. همچنین، کفش‌های آکسفورد، دربی و مونک نیز به صورت بروگ نیز طراحی می‌شوند.

  امسال چه شلواری بپوشیم ؟ ترند شلوار 2024 را بشناسید.

کفش مونک (Monk Shoes)

این مدل از کفش مردانه «بَند» ندارد و در طراحی‌اش از رکاب یا تسمه و سگک به جای بند استفاده می‌شود. کفش مونک خود به تنهایی در سه نوع: تک تسمه، دو تسمه و سه تسمه دسته‌بندی می‌شود. انتخاب این نوع کفش برای استایل نیمه‌رسمی و کژوال (روزمره و معمول) فوق‌العاده جسورانه است.

کفش لوفر (Loafers Shoes)

کفش لوفر بدون بند است و برای استایل رسمی و غیر‌رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران این نوع از کفش را با نام «کالج» می‌شناسند که محبوبیت بسیاری دارد. به‌طور‌کلی دارای سه مدل مختلف است:

  • Penny Loafers  : مجلسی‌ترین نوع کفش لوفر است.
  • Bit Loafers  : با استفاده از سگکی بر روی خود شناسایی می‌شود. نیمه‌رسمی و کژوال است.
  • Tassel Loafers:   منگوله‌دار است و سبکی نیمه‌رسمی و کژوال دارند.

انواع کفش روزمره

هنگامی که به پیاده‌روی یا خرید می‌روید و برای استفاده‌های روزانه و معمول نیاز به کفش مناسب دارید، بهتر است کفش روزمره یا کژوال را انتخاب کنید. این کفش‌ها باید راحتی زیاد و کیفیت بالایی داشته باشند، زیرا به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. کفش‌های روزمره انواع مختلفی دارند:

کفش ورزشی (Running)

امروزه کفش ورزشی یا رانینگ به دلیل راحتی و زیبایی در موقعیت‌های مختلف اعم از: محیط کار، باشگاه و استفاده روزمره کاربرد دارد. نگفته نماند، این کفش‌ها به دلیل داشتن سبکی اسپرت برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیستند

کفش قایقی (Boat)

کفش قایقی به مانند کفش لوفر در ایران به نام کالج شناخته می‌شود. این کفش‌ ساده و بسیار راحت است و سبکی کژوال و نیمه‌رسمی دارد و می‌توان گهگاه بدون جوراب نیز پوشید و با شلوار جین و کتان به‌خوبی سِت می‌شود

  استایل فراکتال Fractal

کفش اسپاردیل (Espadrilles)

این کفش بی‌اندازه راحت، سبک و نرم بوده و در ایران به نام «کفش بادی» مشهور است. کفش بادی استایلی اسپرت و کژوال دارد و برای استفاده‌های روزمره بهترین انتخاب است

صندل (Sandals)

صندل‌ یکی از ضروری‌ترین کفش‌های مردانه به‌ویژه در فصول گرم سال است. این کفش کمترین پوشش رویی را دارد و از گرم شدن و عرق کردن پاها جلوگیری می‌کند. قدم زدن در پارک و پیاده‌روی‌های گاه‌به‌گاهی با صندل بسیار لذت ‌بخش است.

انواع بوت مردانه

یکی دیگر از انواع کفش مردانه که مخصوص فصول سرد سال است، «بوت‌» است. این نوع از کفش باید به خوبی از پاها در مقابل سرما و نفوذ آب محافظت کند، پس دوام و کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بوت‌های مردانه حداکثر تا چند سانت بالای مچ پا را پوشش می‌دهند که همان بوت نامیده می‌شوند، ولی نیم‌بوت‌ها تا زیر مچ پا را پوشش می‌دهند. با این حال، بهتر است در زیر با انواع بوت‌ها آشنا شوید

بوت چلسی (Chelsea boots)

بوت چلسی مدلی همیشه منحصر به فرد است، زیرا بدون بند بوده و کاملاً تا بالای مچ پا را پوشش می‌دهد. این نوع از بوت‌ از طریق پارچه کشی خود که در دو طرف قسمت مچی قرار دارد، شناسایی می‌شود. مهم نیست جنس بوت چلسی چرم باشد یا جیر، شما با هر استایلی می‌توانید آن را سِت کنید.

  بهترین و کامل ترین راهنمای ست کردن هودی مردانه

بوت چوکا (Chukka boots)

این نوع بوت مردانه دارای بند است و زبانه کفش به مانند کفش‌های دربی باز است. معمولاً از جیر و چرم ساخته می‌شود و با هر نوع استایلی ست است. بوت چوکا بیشتر در رنگ‌های خاکی طراحی می‌شود تا با شوار جین استایلی فوق‌العاده شیک ایجاد کند

بوت بروگ (Brogue boots)

این بوت همانند کفش مجلسی بروگ دارای سوراخ‌های ریز تزئینی در رویه خود است، با این تفاوت که به‌ طور کامل مچ پاها را پوشش می‌دهد. بوت بروگ ممکن است مورد پسند بیشتر آقایان باشد، زیرا با هر سبک پوششی از رسمی گرفته تا اسپرت سِت است. با این حال، بوت بروگ قهوه‌ای با شوار جین آبی استایلی بسیار جذاب است.

اهمیت خرید کفش مردانه مناسب

با انواع کفش مردانه آشنا شدید، اکنون کدام نوع را ترجیح می‌دهید؟ مدل آکسفورد را دوست دارید یا دربی؟ رانینگ بیشتر نظرتان را جلب کرده یا کفش بادی؟ در واقع، شما به عنوان یک انسان فعال، نیاز به همه نوع کفش مختلف دارید؛ مگر می‌شود در زمستان صندل به پا کرد؟ یا در مراسم بسیار رسمی کتانی پوشید؟ بنابراین، داشتن انواع مختلف کفش به موقعیت‌هایی که مردان در آن قرار می‌گیرند بستگی دارد.

در زمان خرید این نکته را به یاد داشته باشید که یک جفت کفش مناسب باید احساس مردانگی شما را تحریک کند، زیرا برای پیمودن راه‌های موفقیت به این احساس نیاز دارید؛ به قول ایتالیایی‌ها کفش خوب مرد را می‌سازد.

1 نظر در “جذاب ترین انواع کفش مردانه را بشناسید

  1. مهمان گفت:

    خیلی هم عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *