آرایشی

راه حل هایی کاربردی برای جلوگیری از پخش شدن و ریزش سایه چشم!

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر با این مشکل دست به گریبان هستند که حتی وقتی از بهترین لوازم آرایش هم استفاده میکنند باز آرایش روی صورت شان دوام و ماندگاری ندارد و به اصطلاح آرایش شان می ریزد. اصلا فکر نکنید این موضوع مهمی نیست چون وقتی حسابی زحمت کشیده اید و سایه چشم زیبایی زده اید ولی بعد از مدت کوتاهی ماندگار نباشد ظاهر جالبی هم نخواهید داشت. و تبعات بعدی هم این خواهد بود که کلا علاقه خود را به سایه چشم زدن از دست خواهید داد! احتمالا به جز افرادی که پوست چربی هم دارند اکثر خانم ها به این مشکل دچارند.. پس با ما همراه باشید تا چند راه کاربردی برای ماندگار کردن و دوام سایه چشم را بررسی کنیم.

جلوگیری از پخش شدن و ریزش سایه چشم

۱- شستشوی صورت

این نکته به قدری مهم است که نه تنها با هدف داشتن سایه چشمی با دوام و جذاب، بلکه برای ماندگاری و زیباتر به نظر رسیدن آرایش کل صورت تان باید به آن توجه کنید، چرا که وقتی چربی طبیعی پوست، یا هرگونه آلودگی و ماده ای روی صورت تان باقی مانده باشد، آرایش به درستی روی پوست نمی نشیند و نمای جالبی نخواهد داشت. پس در گام اول صورت خود را با شوینده مناسب نوع صورت تان، و چشمان عزیز خود را با شوینده های مخصوص ناحیه چشم و پلک و مژه (که پایه شوینده آن ها ملایم تر هستند و به خصوص از نوع بدون سولفات مثل برند آرگوسول که هم به حالت فومی و به صرفه و هم حالت مایع موجود است) شستشو دهید و بعد سراغ شروع آرایش بروید.

  آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

شستشوی صورت

۲- کانسیلر

در صورتی که کانسیلر شما طوری طراحی شده باشد که برای جای حساسی مثل چشم مشکلی ایجاد نکند می توانید از این راه استفاده کنید و قبل از سایه زدن، مقدار کمی کانسیلر بر روی پشت چشم خود بزنید و آنرا به خوبی به کمک یک پد آرایشی پخش کنید.

کانسیلر

۳- پرایمر

پرایمر ها فقط برای صورت نیستند، و پرایمرهای مخصوص چشم هم وجود دارند، که کارایی آن دقیقا مثل پرایمر صورت است و با هدف زیرسازی و ایجاد حالتی نرم و یکدست استفاده می شود که در گام بعد روی این لایه نرم، از ماده آرایشی اصلی استفاده شود. وقتی بعد از پرایمر چشم سایه را استفاده کنید، دیگر به راحتی از روی پلک تان محو نخواهد شد.

تفاوت پرایمر

۴- ترکیب خط چشم با چند لایه سایه

این روش هم برای ماندگاری سایه چشم موثر خواهد بود. می توانید از یک مداد چشم رنگی که همرنگ با سایه مدنظر شماست استفاده کنید و در طول پلک خود و یا حتی برای مشخص کردن مرزهای اولیه محل سایه بسته به نوع سایه ای که میخواهید بزنید آن مداد را به کار ببرید. پس از آن سایه های مورد نظر خود را طی چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری خوبی داشته باشد و کاملا پوشانندگی داشته باشد.

  آرایش چشم پف‌دار

ترکیب خط چشم با چند لایه سایه

۵- اول کرمی بعد پودری!

اگر هم سایه چشم کرمی در لوازم آرایشی تان دارید و هم سایه چشم پودری، ابتدا با سایه چشم کرمی سطح روی پلکتان را بپوشانید و بعد سایه پودری تان را بزنید.

 

سایه های کرمی و پودری

۶- نم دار کردن برس

شاید قبلا این روش را امتحان کرده باشید اما مرور و یادآوری مجدد آن خالی از لطف نیست. قبل از سایه زدن، اندکی برس خود را نم دار کنید و بعد سایه را روی پلک خود بمالید.

انواع برس سایه

۷- استفاده از سایه ضدآب

این روش تضمین بیشتری نسبت به سایر روش های مذکور دارد، می توانید از همان ابتدا و قبل خریدن سایه تصمیم خود را بگیرید و سایه چشم ضدآب تهیه کنید، کلمات waterproof   یا  fade resistant بیانگر این ویژگی هستند.

سایه ضد آب

در نهایت به عنوان آخرین قدم میتوانید از اسپری فیکس کننده آرایش استفاده کنید و خیال خودتان را راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *