دسته‌بندی نشده

“رازهای نهفته در موسیقی بیتلز: نگاهی عمیق به شاهکارهای افسانه‌ای”

پدیده بیتل‌ها

دهه شصت میلادی دوران شکل‌گیری و شهرت ژانر موسیقی راک بود. راک‌ن‌رول در دهه پنجاه در ایالات متحده پا به عرصه گذاشت و در طول دهه شصت در اروپا پیشرفت کرد تا به موفق‌ترین سبک‌ها تبدیل شود. بیتل‌ها نقش بسزایی در جلب توجه جهان به این سبک داشتند و امروز، به مناسبت روز جهانی بیتلز به بررسی قهرمانان محبوب راک می‌پردازیم؛ پس اگر علاقه‌مند به راک هستید با ما همراه باشید.

چگونگی تشکیل گروه بیتل‌ها

گروه بیتلز، گروه موسیقی راک

الویس پریسلی نخستین کسی بود که در دهه ۵۰ به شهرت جهانی راک کمک کرد. با این حال، بیتلز که در لیورپول انگلستان کار خود را آغاز کردند، به سرعت در میان مردم بریتانیا محبوب شدند.

شروع کار این گروه به سال ۱۹۵۷ و همکاری جان لنون و پل مک‌کارتنی بازمی‌گردد.

اولین تک‌آهنگ مشترک آن‌ها به نام Love Me Do به سرعت به محبوبیت رسید و به رتبه هفدهم در Record Retailer نایل آمد. پس از این موفقیت، لنون تصمیم به تشکیل گروه گرفت. جورج هریسون، رینگو استار و استوارت ساتکلیف نیز بعدها به آن‌ها پیوستند.

چرا اسم بیتلز انتخاب شد؟

 با گروه بیتلز آشنا شوید

انتخاب نام بیتلز برای گروه داستان جذابی دارد. نام سوسک (به انگلیسی: beetle) از یک طرف و واژه ریتم (Beat) که با موسیقی ارتباط دارد از طرف دیگر، هر دو در این نام مستتر هستند و برای یک گروه راک بهترین انتخاب به شمار می‌روند.

  تفاوت‌های کلیدی عطر شنل اصل با نسخه تقلبی - چگونه اصالت را بشناسیم؟

رونق گروه بیتلز و آلبوم‌های مشهور

 با گروه بیتلز آشنا شوید

بیتل‌ها در طول دهه فعالیتشان ۱۲ آلبوم موفق منتشر کردند. اولین آلبوم آن‌ها به نام Please, Please Me به سرعت به صدر فهرست‌های برتر موسیقی در بریتانیا و آمریکا رسید.

در دهه ۶۰ میلادی، آلبوم‌های Help و Rubber Soul از جمله آثار برجسته آنان بود. این دو آلبوم به همراه سایر آثار بیتل‌ها، موفقیت‌های زیادی کسب کردند و تب بیتلز در جهان شیوع پیدا کرد.

در سال ۱۹۶۵، بیتل‌ها جایزه‌ای از ملکه بریتانیا دریافت کردند، که نشان از محبوبیت فوق‌العاده آنان داشت.

شروع اختلافات و ناراحتی‌ها در بیتل‌ها

گذری بر تاریخچه گروه بیتلز و زندگی جانلنون

در تابستان ۱۹۶۷، پس از درگذشت مدیر برنامه‌های بیتلز، برایان اپستین، مشکلاتی در برنامه‌های آینده گروه پیش آمد. با وجود این مسائل، بیتل‌ها به فعالیت ادامه داده و آلبوم Magical Mystery Tour را منتشر کردند.

این مسائل بعدها منجر به اختلاف و فروپاشی گروه شد.

پایان کار گروه بیتل‌ها و دل‌شکستگی طرفداران

در سال ۱۹۶۹، پس از اتمام آلبوم Abbey Road، جان لنون تصمیم به ترک گروه گرفت، که این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و سرانجام در سال ۱۹۷۴، فروپاشی گروه به صورت رسمی اعلام شد.

ترور جان لنون، اسطوره راک

جان لنون با آلبوم Double Fantasy در سال ۱۹۸۰ مجددا به عرصه‌ی موسیقی بازگشت. اما بعد از چند هفته، مارک دیوید چپمن او را در نیویورک با شلیک چند گلوله به قتل رساند و این اتفاق جهان موسیقی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

  "راهنمای تشخیص کفش‌های آدیداس: نکات کلیدی برای جلوگیری از خرید تقلبی!"

داستان پشت عکس معروف بیتلز

عکس معروف گروه بیتلز

عکاس ایان مک‌میلان در مقابل استودیو ضبط Abbey Road، طی ۱۰ دقیقه ۶ عکس مختلف گرفت که یکی از آن‌ها به نمادی جهانی تبدیل شد.

تاثیرگذاری بیتلز بر موسیقی راک

موسیقی راک با آوردن امید و شور در دوران پس از جنگ جهانی دوم، به یک جریان اصلی در زندگی روزمره تبدیل شد و بیتلز نقش مهمی در این تحول ایفا کردند.

راک، رقص نت‌های سنگی روی گیتار الکتریک

موسیقی راک

نکته جذاب در موسیقی راک استفاده از گیتار الکتریک و درام می‌باشد. این سبک غنی از تنوع بوده و به بلوز نیز شباهت دارد.

در همان زمان ظهور بیتلز، رولینگ استونز هم در انگلستان شکل گرفت تا بریتانیا را به یکی از مراکز تاثیرگذار راک تبدیل کند. در این مقاله به بهانه روز جهانی بیتلز به مرور فعالیت‌های این گروه پرداختیم. آیا شما هم به این گروه علاقه‌مند هستید؟

همچنین برای خرید مانتو میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

پیشنهادات شیک و پیک برای شما

[scfsmultifaq headline-0=”h2″ question-0=”بهترین آهنگ بیتلز کدام است؟”
answer-0=”از مشهورترین آهنگ‌های بیتلز می‌توان به «Yesterday» اشاره کرد که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا خیابان ابی رود هنوز وجود دارد؟” answer-1=”بله، خیابان ابی رود هم‌اکنون نیز در شهر لندن وجود دارد و به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شده‌است.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”بزرگ‌ترین عضو گروه بیتلز چند سال دارد؟” answer-2=”رینگو استار که در سال ۱۹۴۰ به دنیا آمده، بزرگ‌ترین عضو گروه است.” image-2=”” headline-3=”h2″ question-3=”گروه بیتلز چند سال سابقه دارد؟” answer-3=”گروه بیتلز از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از نیم قرن از تشکیل آن می‌گذرد.” image-3=”” count=”۴″ html=”true” css
class=””]

  مانتو چین دار: راهنمای کامل خرید و استایل

“`

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *