پوست, پوست و مو

راهنمای جامع مراقبت از پوست با ویتامین سی

یکی از محبوب‌ترین مواد فعال در مراقبت از پوست، ویتامین C است که تقریباً در هر روال مراقبت از پوست جای دارد. اما اطلاعات غلط زیادی پیرامون این ماده وجود دارد، و همچنین مواردی که باید بدانید می‌تواند به موثرتر شدن آن کمک کند – و بنابراین باعث سالم‌تر شدن پوست شما شود. در اینجا، ووگ بریتانیایی با کمی کمک از متخصصان، به ماده‌ای که به دلیل خاصیت افزایش درخشندگی و رنگدانه‌سازی معروف است، مراجعه کرده است.

ویتامین C چیست؟

در مراقبت از پوست، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که محافظت قوی در برابر آلودگی، آسیب‌های محیطی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را ارائه می‌دهد. “این فراوان‌ترین آنتی‌اکسیدان است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود ، اما با افزایش سن به دلیل آسیب و افزایش سن کاهش می‌یابد.”

ویتامین C برای پوست شما چه می‌کند؟

علاوه بر محافظت قوی از آنتی‌اکسیدان، که با توجه به میزان آلودگی و سایر عوامل خارجی که پوست روزانه در معرض آن قرار می‌گیرد (مخصوصاً برای ساکنان شهرها شلوغ) مهم است، یک سرم ویتامین C خوب که روزانه استفاده می‌شود، تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا به چربی بدن کمک کند. صاف کردن پوست، افزایش اثر ضد آفتاب، بهبود روند بهبود پوست، کاهش التهاب و مبارزه با آسیب و رنگدانه‌های خورشید. یک شگفتی چند وجهی برای مراقبت از پوست است، که من فکر می‌کنم شما نیز موافق آنها هستید. دکتر مریم زمانی، پزشک زیبایی، می‌افزاید: “این ویتامین به پوست درخشش فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.” “این یک جزء ضروری برای مراقبت از پوست است.”

  تاثیر آلودگی هوا بر پوست و ۱۳ توصیه برای مراقبت از آن

ویتامین C در حال حاضر به طور طبیعی در پوست وجود دارد، اما همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، با افزایش سن کاهش می‌یابد. استفاده موضعی از آن می‌تواند به پر کردن سطوح موجود کمک کند، از پوست در برابر آسیب‌های بیشتر دفاع کرده و آسیب‌های گذشته را نیز ترمیم کند و پوست را قوی، سالم و درخشان برای مدت طولانی نگه دارد.

بیشتر بخوانیم: سرم مو برای موهای خشک چه فوایدی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

آیا انواع مختلفی از ویتامین C وجود دارد که باید مراقب آن بود؟

بله – ممکن است گیج‌کننده باشد. دکتر اما کریثورن، مشاور متخصص پوست در SkinCeuticals می‌گوید: “اسید آسکوربیک ویتامین C خالص است و پایدارترین و موثرترین شکل است که در مراقبت از پوست می‌توانید پیدا کنید.” اما همچنین توصیه می‌کند که به دنبال اسید اسکوربیک، سدیم آسکوربیل فسفات، پالمیتات آسکوربیک، رتینیل آسکوربات، تترا هگزیلدسیل آسکوربات، ۳-O اتیل اسکوربیک اسید، آسکوربیل پالمیتات و منیزیم فسفات در لیست (یا INCI) نیز باشید.

چند درصد ویتامین C باید استفاده کنید؟

“برای اینکه سرم ویتامین C موثر باشد ، باید با اسید اسکوربیک خالص (ویتامین C) در pH اسیدی در محدوده ۲.۰ تا ۳.۵ فرموله شود و غلظت آن بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد.” دکتر Craythorne (محصولات ویتامین C SkinCeuticals – از فرقه CE Ferulic تا Silymarin CF – همه مطابق این استانداردها تدوین شده‌اند).

  همه چیز درباره رنگ مو

همچنین بستگی به نگرانی‌های شما نسبت به پوستتان دارد. در حالی که ۱۵ درصد یا بیشتر اسید اسکوربیک برای درمان مشکلات سرسخت‌تر پوست بسیار موثر است، مجله ما خاطرنشان می‌کند که “برای نگهداری و جلوگیری از مشکلات، تحقیقات نشان داده است که حتی غلظت ۰.۶ درصد ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد‌پیری است”. به این غلظت‌های کمتر همچنین می‌تواند به ترمیم و تغذیه پوست کمک کند. به لیست INCI محصول نگاه کنید، اگر در غلظت یک درصد یا بیشتر یافت شود، مواد به ترتیب غلظت نزولی ذکر شده است.

آیا ویتامین C برای انواع پوست موثر است؟

یکی از سوالات پرتکرار گوگل در مورد ویتامین C این است که آیا باعث ایجاد جوش می‌شود یا باعث کنده شدن پوست می‌شود. پاسخ هر دو سوال نمی‌تواند صد در صد قطعی باشد ، اما به طور کلی بعید است که تحریک ایجاد شود. مجله می‌گوید: “مزایای متعددی برای انواع پوست، قومیت‌ها و نگرانی‌های پوستی وجود دارد، از تیرگی گرفته تا لکه‌های تیره، چین و چروک “

درصد کمی از افراد ممکن است هنگام شروع به کار محصولی با غلظت بالای اسید اسکوربیک (به خصوص هنگامی که در pH پایین فرموله شده است، که برای اثربخشی آن ایده‌آل است)، سوزش موقت را تجربه کنند، اما با گذشت زمان با تطابق پوست با آن، به راحتی برطرف می‌شود.» همانطور که با رتینوئیدها این کار را انجام می‌دهید، او توصیه می‌کند که آن را به آرامی در برنامه معمول خود وارد کنید و بر واکنش پوستتان نظارت داشته باشید و وقتی دریافتید که می‌تواند آن را تحمل کند، استفاده از آن را افزایش دهید. دکتر زمانی می‌افزاید که ویتامین C به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی آن، که به محافظت و ترمیم پوست کمک می‌کند، در واقع باید بسیاری از این موضوعات را در شبکه‌های اجتماعی  بهبود بخشد تا مردم بتوانند از اطلاعات آن استفاده کنند.

  ویژگی‌های یک شامپوی خوب

آیا باید از ویتامین C صبح یا شب استفاده کرد؟

بنابراین ویتامین C چگونه در برنامه مراقبت از پوست شما قرار می‌گیرد؟ خب، ابتدا می‌توانید بسته به میزان تحمل پوست خود، هر روز از آن استفاده کنید. به طور کلی، اکثر مردم صبح‌ها از آن استفاده می‌کنند تا از مزایای آنتی‌اکسیدانی آن در طول روز استفاده کنند، در حالی که با اکثر عوامل مهاجم خارجی روبرو هستیم. با این حال، دکتر زمانی توصیه می‌کند که آن را در شب نیز استفاده کنید.

من توصیه می‌کنم هر روز صبح از سرم روشن و کامل خود استفاده کنید، و اگر بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز هیچ گونه نشانه‌ای از سوزش مشاهده نشد، توصیه می‌کنم صبح و شب از آن استفاده کنید. صبح می‌توان از آن برای مقابله با آسیب اکسیداتیو ناشی از اشعه ماوراء بنفش استفاده کرد و شب هنگام می‌توانید پوست را هنگام خواب ترمیم کنید.

بیشتر بخوانیم: با این تکنیکهای آرایشی ۱۰ سال جوانتر شوید

چه چیزی را نباید با ویتامین C مخلوط کرد؟

زمانی تصور می‌شد که ویتامین C با بسیاری از مواد دیگر از جمله رتینول ناسازگار است، اما اکنون تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد عکس این امر صادق است. مجله می‌گوید: “این افسانه برای مدت طولانی وجود داشته و هنوز در چندین وب‌سایت و وبلاگ وجود دارد.” “شما می‌توانید کاملاً ویتامین C را با نیاسینامید، پپتیدها، لایه بردارهای AHA و BHA و رتینول استفاده کنید – هیچ ماده‌ای وجود ندارد که نباید با آن استفاده شود.

  چگونه از شر جوش کمر و پشت خلاص شویم؟

” در حقیقت، اکنون علم نشان می‌دهد که رتینول و ویتامین C در واقع با هم کار می‌کنند و پوستی سالم و عملکردی ایجاد می‌کنند. مجله به مطالعاتی اشاره کرده است که نشان داده است که استفاده همزمان از هر دو داروی فعال برای پیری پوست، به ویژه برای زنانی که به دلیل یائسگی دچار تغییرات می‌شوند، عالی است.

کدام محصولات ویتامین C بهترین هستند؟

فرمول‌های ویتامین C که بزرگ‌ترین پانچ را تشکیل می‌دهند به صورت سرم هستند، اگرچه می‌توانید مرطوب‌کننده‌های حاوی مواد تشکیل دهنده و همچنین پاک‌کننده‌ها را نیز امتحان کنید. موثرترین ترکیب ویتامین C با سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند ویتامین E یا فرولیک است، بنابراین مراقب برچسب مواد تشکیل دهنده باشید.

همچنین لازم به ذکر است که ویتامین C فوق‌العاده ناپایدار است، بنابراین هنگامی که در معرض نور و هوا قرار می‌گیرد، تجزیه می‌شود – بنابراین می‌بینید که اکثر فرمول‌های ویتامین C به عنوان یک قاعده کلی در بسته‌بندی‌های تیره قرار می‌گیرند تا مواد تشکیل‌دهنده حفظ شوند، اما این بستگی به نحوه فرمول‌بندی سرم دارد.

منبع سایت vogue

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *