استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

با رفع این اشتباه های رایج در هنگام لباس پوشیدن خوش تیپ تر می شوید!

شاید بارها یا حداقل یک بار پیش آمده که به عکس‌های سلبریتی‌ها نگاه کرده‌اید و با خود گفته‌اید که چقدر خوش‌تیپ و خوش‌پوش هستند و کاش شما هم کمی از ثروت آن‌ها را داشتید تا بتوانید همینقدر شیک و خوش‌لباس به‌نظر برسید! درست است که هزینه‌هایی گزاف برای داشتن چنین استایل‌هایی خرج می‌شود، اما ما با شرح «اشتباهات رایج در لباس پوشیدن»، به شما یاد خواهیم داد که بدون نیاز به صرف چنین هزینه‌های سرسام‌آوری، خوشتیپ باشید.

بیشتر بخوانیم: چگونه خوشتیپ ترین باشیم؟

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن، شامل زمینه‌های مختلفی می‌شود؛ از لباس پوشیدن برخلاف قواعد ایرادات اندامی گرفته تا استفاده نادرست و نابجا از رنگ‌ها و حتی متناسب با موقعیت لباس نپوشیدن؛ اما ما در این مقاله، نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم که به‌ظاهر چندان بااهمیت به‌نظر نمی‌رسند، اما رعایتشان باعث می‌شود که استایلتان از زمین تا آسمان متفاوت شود!

استفاده بیش ازحد از رنگ و طرح

درست است که ما بارها و بارها به شما یادآوری کردیم که در استایلتان از رنگ‌های متنوع استفاده کنید و در استفاده از پارچه‌های طرحدار جسارت به‌خرج دهید، اما افراط و زیاده‌روی در انجام چنین کاری باعث می‌شود تا استایلتان سطح پایین به‌نظر برسد؛ مثلا وقتی دامنی گل‌گلی و رنگی انتخاب می‌کنید، نیازی نیست که مانتو یا بلوزتان نیز گل‌گلی باشد، یا وقتی که بلوز و شلوارِ سِت رنگی‌رنگی دارید، شال، کیف، کفش و اکسسوریتان را ساده و با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.

انتخاب لباس‌هایی با اندازه اشتباه در اشتباهات رایج در لباس پوشیدن

حتما تابه‌حال با استایلی شامل لباس‌های اورسایز آشنا شده‌اید؛ بله! استایل جذاب و مد روزی است، اما مناسب هر شخص و هر جایی نیست. این نوع لباس‌ها متناسب با استایل و خرده‌فرهنگ سبک خود هستند و به‌درد هر موقعیتی نمی‌خورند؛ ازطرفی حتی خود لباس اورسایز نیز به معنی لباسی نیست که به تن شخص، زار بزند؛

  نکات مهم خرید آنلاین مانتو عید

گشاد و اورسایز با یکدیگر تفاوت دارند. شاید از لباس گشاد برای پوشاندن چاقی یا لاغری بدن خود استفاده می‌کنید، اما اگر نحوه صحیح استفاده از آن را ندانید، استایلتان از شیک بودن درخواهد آمد. لباس تنگ نیز به همین اندازه، وصله ناجور محسوب می‌شود. دوران لباس‌های به‌شدت تنگ، به حدی که نمی‌توانستید دستتان را خم کنید، گذشته است!

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن : اکسسوری بیش ازحد

چه در زمان قدیم که خانم‌ها هرچه طلا در گنجه و گاوصندوق و… داشتند، در مراسم به خود آویزان می‌کردند و چه حالا که اکسسوری‌های بدلی مد شده و عده‌ای هرچه دارند، به خود می‌آویزند، شاهد اشتباهات استایلی بوده و هستیم. درواقع غلط، غلط است و فرقی نمی‌کند که طلا باشد یا بدلی. استفاده بیش ازحد از اکسسوری، فقط مختص استایل‌های خاصی مثل استایل راک، پانک و شبیه به آن‌هاست

ودر سایر موارد، باید به گزیده‌ترین حالت ممکن از اکسسوری استفاده کرد؛ مثلا انداختن چند گردنبند روی هم، چند دستبند در کنار هم و در کنار ساعت، چندین انگشتر در یک دست و… ازجمله اشتباهات رایج در استایل است.

کثیف بودن کفش

یکی از اشتباهات رایج در لباس پوشیدن که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، تمیزی کفش است. این امر، به‌خصوص برای آقایان، یکی از اصول شیک‌پوشی به‌شمار می‌آید. یادتان باشد که همیشه پیش از بیرون رفتن، کفش‌هایتان را تمیز کنید. کفش‌های چرم را می‌توانید با واکس رنگ خودش، واکس بزنید و برق بیندازید، کفش‌های جیر نیز دستمال‌های تنظیف مخصوص به خود را دارند؛ برای کفش‌های کژوآل هم می‌توانید از دستمال نخی یا برس و اسپری‌های مخصوص استفاده کنید.

چروک لباس

ازجمله اشتباهات رایج در لباس پوشیدن، چروک بودن لباس است. به‌جز پارچه‌هایی که مدل چروک دارند (که البته درحال حاضر این نوع پارچه‌ها هم چندان ترند نیستند و فقط برای استایل‌های کژوآل و خودمانی استفاده می‌شوند)، در سایر موارد، چروک بودن لباس شما جز شلخته بودن، معنای دیگری ندارد. فرقی نمی‌کند کدام آیتم استایلتان باشد، همیشه با لباس صاف و اتو شده در انظار عمومی ظاهر شوید تا هرچه بیشتر، شیک و خوش‌پوش به‌نظر برسید.

  استایل مناسب پیاده روی چیست؟

اگر قصد رفتن به مهمانی را دارید و فکر می‌کنید که لباستان در مسیر، چروک خواهد شد، یا از پارچه‌هایی که چروک کمتری می‌خورند، استفاده کنید یااینکه لباس مهمانی را با خود همراه ببرید و در مقصد، لباستان را عوض کنید، زیرا اگر گرانترین و پر زرق‌وبرق‌ترین لباس‌ها را هم بپوشید، اگر چروک باشند، لباسی دم‌دستی و نامناسب به‌نظر می‌رسند.

نداشتن استایل شخصی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در لباس پوشیدن، نداشتن استایل شخصی است. شما باید با توجه به روحیات، خلق‌وخو، ویژگی‌های اخلاقی، علایق و سلیقه‌تان یک استایل مخصوص به خود را انتخاب کنید. انتخاب استایل شخصی به این معنی نیست که همیشه و همه‌جا باید به یک سبک خاص لباس بپوشید یا اینکه مجبور باشید صرفا از بین استایل‌های رایج، یک استایل را انتخاب کنید.

کافیست که کلیت کمد لباس‌هایتان بر یک اساس خاص استوار باشد و لباس‌هایی را هنگام خرید، انتخاب کنید که به‌نوعی امضای استایل شما به‌شمار بیایند؛ بدین ترتیب، از ترندهای متعددی که بسیاری از آن‌ها با استایل و سبک زندگی شما همخوانی ندارند، دوری می‌کنید، از خرج‌های اضافی نیز می‌پرهیزید و استایلی به‌یاد ماندنی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *