کمپین شیک و فیت

روز بیست و نهم کمپین – تمرینات مناسب پشت میز

روز بیست و نهم کمپین

در این قسمت از سری ویدئو های کمپین بزرگ شیک و فیت، مربی ما خانم جهاندیده، به عنوان حسن ختام، به معرفی یک سری تمرینات مناسب پشت میز پرداخته است که اکثر افرادی که شاغل هستند نیز به این واسطه بتوانند در برنامه روزمره فشرده خود، ورزش کردن را قرار دهند و برای سلامتی و شادابی خود تا حد ممکن تلاش بکنند.

 این تمرینات مخصوصا برای خانم های شاغل که پس از رسیدن به خانه هم کارهای روزمره زیادی در انتظار آن هاست خیلی کاربردی خواهد بود. همچنین تمامی کارمندهایی که بیشتر زمان خود را پشت میز هستند و تحرک خاصی ندارند و حتی زمانی هم برای رفتن به باشگاه ندارند نیز می توانند مخاطب این ویدئو باشند و نهایت استفاده را از آن بکنند.

پس دیگر بهانه ای برای توجیه بی تحرکی وجود ندارد! با انجام دادن این حرکت ها می توانید همانطور که پشت میز هستید، در شروع روز کاری تان یا زمان ناهار و استراحت، تحرک لازم را داشته باشید و تا شب شاداب و سرحال باشید و خیالتان راحت باشد که در حد توان برای سلامتی بدن تان تلاش کرده اید.

حرکت اول

همانطور که روی صندلی نشسته اید، کمی جلو بیاید و صاف بنشینید، سپس کف دست های خود را به هم بچسبانید و دست هایتان را به هم فشار دهید. یعنی با نیرو وارد کردن دست های خود را از موقعیت جلوی سینه تا جایی که دست هایتان از آرنج صاف شود به جلو ببرید و سپس با حفظ همان نیرو به عقب بیاورید. توجه کنید که همزمان با حرکت دست ها،  پاهای خود را نیز از پاشنه به نوک پنجه ببرید و این تغییر وضعیت پاها را با دست ها همگام کنید.

  روز هفتم کمپین - ریزه خواری

این حرکات را سه ست ۲۰ تایی انجام دهید.

حرکت دوم

ابتدا به صورت صاف روی صندلی بنشینید، سپس دست های خود را از پهلو ها در راستای سرشانه بالا آورید و بعد در طرفین خود پایین ببرید، توجه کنید همزمان با حرکت دست ها، حرکت مربوط به پاها را هم انجام دهید. به این صورت که با هر بار بالا و پایین بردن دست هایتان یکی از پاهای خود را تا حد توان به داخل شکم خود جمع کنید و بعد دوباره پایین بیاورید.

این حرکات را سه ست ۲۰ تایی انجام دهید.

حتما بخوانید : عوارض پشت میزنشینی و کم تحرکی

حتما بخوانید : عوارض پشت میزنشینی و کم تحرکی

حرکت سومدر این حرکت به نام Shoulder press ابتدا به صورت صاف روی صندلی بنشینید، سپس دست های خود را از پهلو مثل اینکه هالتر در دست دارید به بالای سر خود ببرید و بعد پایین بیاورید. در این تمرین هم دقت داشته باشید که همزمان با انجام دادن حرکت دست، حرکت مربوط به پا را هم انجام دهید. ساق پاهای خود را که در حالت عادی نشستن، با قسمت ران زاویه ۹۰ درجه دارد، تک تک بالا بیاورید تا زانوهایتان کاملا صاف شوند.

  • نکته: شما در ذهن خود تصور کنید که جسم سنگینی در دست دارید و برای بالا آوردن آن نیرو لازم دارید.
  روز بیست و دوم کمپین - چگونه در طول رژیم با انگیزه بمانیم؟

 این حرکت را سه ست ۲۰ تایی انجام دهید.

حرکت چهارم

در انجام این حرکت بیشتر عضلات شکم و پهلو تحت فشار هستند، سعی کنید عضلات کر (Core) را کاملا منقبض نگه دارید تا فشار به آن عضلات وارد شود. برای انجام این حرکت روی صندلی صاف بنشینید، یک دست خود را کنار گوش تان قرار دهید و آن یکی دست را صاف در امتداد سرشانه نگه دارید و در همان وضعیت، از قسمت کمر به سمت چپ و راست خم شوید. سپس دستی که کنار گوشتان نگه می دارید را عوض کرده و همین تمرین را تکرار کنید.

 این حرکت را سه ست ۲۰ تایی انجام دهید.

حتما بخوانید : عضلات مرکزی بدن (Core) کدامند؟

حتما بخوانید : عضلات مرکزی بدن (Core) کدامند؟

حرکت پنجم

در انجام این حرکت باید عضلات کر (Core) را منقبض کنید دست های خود را در رو به روی سینه به هم قلاب کنید و از پهلو به سمت راست و چپ بچرخید.

اگر می خواهید این حرکت را سخت تر کنید، می توانید همانطور که نشسته اید، کف پاهای خود را از سطح زمین بردارید و کمی بالاتر بیاورید. میبینید که کمی به عضلات شکم تان فشار بیشتری وارد می شود.

این حرکت را سه ست ۲۰ تایی انجام دهید.

  روز بیست و سوم کمپین - انتخاب کفش مناسب برای انواع فرم پا

برای خرید مستقیم پشت کمری هوشمند مدل Office میتوانید روی عکس یا دکمه کلیک کنید :

پشت کمری هوشمندامیدواریم از انجام این حرکات در محل کار خود لذت ببرید و عضلات خود را تقویت کنید.

سالم بمانید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *