استایل خانم‌ها, لباس زنانه, مد و استایل

چه لباسی برای اندام ما مناسب است؟

سیلوئت چیست؟

سیلوئت فرم و شکل کلی یک لباس یا اندام است که نمای خارجی آن را تشکیل میدهد. به زبان ساده باید بگوئیم شکل خطی یا سایه وار یک لباس یا اندام سیلوئت آن است. پایه اصلی هر لباس ابتدا از سیلوئت آن شروع میشود و دیزاین و برش های آن باتوجه به سیلوئت اندامی و سلیقه و مد متغییر است.پس برای طراحی اصولی یک لباس در مرحله اول باید سیلوئت اندام را بشناسیم و باتوجه به آن یک لباس با سیلوئت مناسب را طراحی کنیم. برای اینکه بخواهیم یک طراح لباس موفق باشیم ابتدا باید سیلوئت های لباس و اندام را بخوبی بشناسیم. شناخت سیلوئت های اندامی به طراح و خیاط کمک میکند تا لباس به بهترین شکل خودش را روی اندام فرد مورد نظر نشان دهد.

انواع سیلوئت های اندامی:

در دنیای مد و فشن ۶ سیلوئت مهم برای اندام داریم, که این سیلوئت ها عبارتند از:

۱- سیلوئت ساعت شنی

۲- سیلوئت H

۳- سیلوئت A

۴- سیلوئت V

۵- سیلوئت سیب یا O

۶- سیلوئت گلابی

سیلوئت ساعت شنی 

ایده آل ترین سیلوئت اندامی در جهان سیلوئت ساعت شنی می­باشد.گران قیمت ترین مدل­ها و سوپر مدل­ها سیلوئت ساعت شنی دارند. در این سیلوئت عرض سرشونه با عرض باسن در یک راستا قرار دارد و کمر در سیلوئت ساعت شنی باریک است. تنها مقدار بسیار کمی هستند که این سیلوئت را در یک جامعه دارند.

  راز زیبایی مدل های مشهور جهان؛ از کندال جنر تا آدریانا لیما

سیلوئت H

در این سیلوئت که اکثریت افراد جامعه را تشکیل می­دهندعرض شانه و کمر و باسن در یک راستا می­باشد. این افراد انحنای پهلو یا گودی کمر ندارند و یا این انحنا بسیار کم است.

سیلوئت A

این افراد دارای بالاتنه کوچک و پایین تنه­ای بزرگ و برجسته هستند و نسبت به سیلوئت ساعت شنی گودی کمر کمتری دارند. بالاتنه کوچک این افراد باعث می­شود پایین تنه آنها بیشتر به چشم بخورد.

سیلوئت V

این سیلوئت به دلیل سرشانه­های پهن و بزرگ­تر از باسن درست نقطه مقابل سیلوئت قبل قرار می­گیرد.

سیلوئت سیب

خط شانه،کمر و باسن این افراد حول محوری مدور و دایره ای شکل است.در این افراد سرشانه،کمر و باسن در یک راستا قرار داشته، علاوه بر آن این افراد شکم برجسته، اندام گوشتی و چاق دارند.

سیلوئت گلابی

در این سیلوئت افراد بالاتنه کمی برجسته کمر باریک و پایین تنه بزرگی دارند.این سیلوئت به نوعی سیلوئت جذاب در چند دهه اخیر بدل شده است.بعد از شناخت سیلوئت های اندامی باید یک لباس با سیلوئت مناسب برای آن افراد طراحی کنیم.

سیلوئت­های لباس انواع زیادی دارد اما‌ شاخص­ترین آن­ها عبارتند از:

سیلوئت ساعت شنی

برند معروف کریستین دیور از این سیلوئت استفاده می­کند.

vسیلوئت

با ایجاد حجم و تزیینات این سیلوئت باعث جلب توجه بیننده به سرشانه و بالاتنه می­شود. در این مدل قسمت پایین­تنه معمولاً کوتاه و جذب است. لباس­هایی با آستین ژیگو را می­توان در این گروه قرار دارد.

  100 مدل جذاب برای ساخت زیورآلات و اکسسوری دست ساز

Aسیلوئت

در این سیلوئت به دلیل تاکید بر پایین­تنه و پرحجم نشان دادن آن سیلوئت خیمه­ای نام گرفته است.

لباس­های عروس اغلب دارای این سیلوئت می­باشند.

Tسیلوئت

تاکید مستقیم روی سرشانه­ ها داشته و از سرشانه به پایین کاملاً صاف و موازی است دراین سیلوئت قد لباس­ها ماکسی و بلند است.

سیلوئت اِمپایر

این سیلوئت یکی از قدیمی­ترین سیلوئت­هاست.  برش زیر سینه که از زیر برش لباس پر از چین شود امپایر می­گویند. لباس های بارداری در این دسته­بندی قرار می­گیرند.

سیلوئت پری دریایی

فرم لباس­هایی که این سیلوئت را دارند از بالا تا زانو کاملاً تنگ و جذب و از زانو به بعد پر حجم و پر چین می­شود. دامن­های ماهی همگی در دسته سیلوئت پری دریایی قرار می­گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *