استایل خانم‌ها, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

اصول شیک پوشی برای خانم های قد کوتاه

قد کوتاه

اصول شیک پوشی برای خانم های قد کوتاه

امروزه تبلیغات مدلینگ، قد بلند و لاغری را عاملی برای زیبایی می دانند و بطور پیوسته آن را تبلیغ می کنند اما این معیاری اشتباه برای سنجش افراد متفاوت جامعه است هر کس فارغ از کوتاهی ، بلندی چاقی یا لاغری می تواند شیک پوش باشد فقط کافی است چند مهارت ساده بیاموزد .

یکی از مشکلات شما احتمالا سایز بزرگ لباس ها تان است شما میتوانید آن را بدست خیاط بسپارید تا بتوانید سایز مناسب بپوشید و هماهنگی را به استایل تون ببخشید.

خانم های قد کوتاه

    ۱. فرم اندام خود را بشناسید

اولین نکته برای انتخاب لباس مناسب ، شناخت سیلوئت بدن و فرم چهره خودتان است این مهمترین نکته است که با دانستن آن تغییر شگفت انگیزی در استایل تان رخ می دهد.

* قد کوتاه ، پلاس سایز

اگر شما  اندام توپری دارید بهتر است موهای تان را روی پیشانی یا یک طرفه ، روی صورت نندازید بلکه آنها را بالا ,  و دم اسبی ببندید این کار باعث می شود چهره  واندام شما کشیده تر مشخص شود.

همچنین لباس هایی با  یقه هایهفت و باز استفاده کنید برای انتخاب اکسسوری بهتراست سراغ گردنبند گوشواره با آویزهای بلند بروید.

* قد کوتاه ، اندام لاغر

اگر موهایتان بلند است بهتر است آنها را باز بگذارید تا لاغری گردن را بپوشاند و بلند تر دیده شوید ،  هم چنین حجم مو ها به استایل اضافه می شود و لاغری شما کمتر مشخص می شود، از یقه های اسکی و ایستاده استفاده کنید ، کمر شلوار یا دامن خود را بالاتر از معمولی قرار دهید تا کشیدگی پاهایتان بیشتر مشخص شود. بهترین گزینه شلوار های فاق بلند مام استایل و دمپا گشاد است.

  پوشیدن لباسهای بافتنی در زمستان
قد کوتاه ، اندام لاغر

قد کوتاه و چاقی شکمی

اگر باسن و شکم شما بزرگتر از حالت نرمال است بهتر است که پیراهن هایی بپوشید که قد آنها به زیر باسن می‌رسد تا برجستگی پهلو و میان تنه ی شما را بپوشاند . برای انتخاب دامن ، مدل های فون که بلندی آن تا نیمه ساق است بپوشید ، زیرا گشادی آن عیوب اندام شما را پنهان می کند

مونوکروم

۲. مونوکروم بپوشید

تک رنگ پوشیدن ، یکی از زیباترین و ساده ترین روش ها برای خانم هایی با قد کوتاه  است  این سبک هرگز از مد نمی افتد و شما را کشیده و لاغر نشان می دهد، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید  ترکیب تیره شما را شیک و رسمی و ست های روشن شما را شاد و سرزنده نشان می دهند حتی می توانید از تونالیته های رنگ های مشابه هم استفاده کنید . رنگ های خنثی ، سفید، مشکی ، طلایی و نقره ایی هماهنگی عالی در کنار استایل منوکروم دارند.

اصول شیک پوشی برای خانم ها

۳. اندام را به دو قسمت غیر مساوی تقسیم کنید

شاید این عنوان شاید برایتان عجیب باشد ولی خیلی کاربردی است تصور کنید که اندام شما یکی از مستطیل های زیر  کدام یک بلندتر دیده می‌شود ؟

همانطور که می بینید  ایجاد یک خط  می تواند براحتی باعث خطای چشم شود . اگر شما قد کوتاهی دارید لبه لباس تان در جای مناسب قرار دهید تا تفاوت را ببنید  .این ترفند در لباس هایی مثل نیم تنه هایی کوتاه با شلوار فاق بلند یا پیراهن های بلند تا زیر زانو دیده می شود فرقی نمی کند که شما لباس مجلسی می پوشید یا اجتماع با این روش به راحتی می توانید استایل خودتان را متناسب با اندام تان  بسازید

  بررسی استایل فرشته حسینی در جشنواره کن

۴‌. اکسسوری با سایز مناسب

کیف های حجیم  و اکسسوری ها بزرگ از خط قرمزهای خانم های ریز نقش است این کار باعث می‌شود هارمونی استایل شما از بین برود. بهتر است از کیف های ظریف و زیورآلات متناسب با فرم چهره خودتان انتخاب کنید.

اکسسوری با سایز مناسب

۵.کفش مناسب

نیم بوت ها به نسبت بوت برای افراد با قد کوتاه مناسب تر هستند ، سعی کنید نیم بوت را از نوع پاشنه دار با پنجه ی باریک انتخاب کنید ،این مدل پاهاتون رو کشیده و قدتان رو بلند تر نشان می دهد.

گشادی و تزیینات اغراق شده ممنوع

۶‌. گشادی و تزیینات اغراق شده ممنوع

لباس‌های اورسایز و پر چین باعث می‌شود شما در زیر لباس گم شوید و زیبایی و ظرافت اندام شما پنهان شود، همچنین به طرح و تزئینات لباس خود دقت کنید از پوشیدن لباس با طرح شلوغ ، افقی و لایه های متعدد پارچه ای اجتناب کنید.بهترین پترن برای خانم های قد کوتاه راه های عمودی است.

هم چنین دقت کنید که اگر یک بخش از لباس تان حجیم باشد باعث می شود ریزاندام و نامتناسب دیده شوید ، اگر می خواهید  کاپشن یا کت حجیم بپوشید بهترست شلوارهم ، گشاد انتخاب کنید.

۷‌.خودتان را همانگونه که هستید دوست داشته باشید

هرچقدر شیک پوش باشید زمانی که اعتماد به نفس کافی نداشته باشید از خودتان احساس رضایت نخواهید کرد و این احساس در ارتباط با دیگران هم تاثیر می‌گذارد پس هر رنگ پوست ، قد و فرم اندامی که دارید سرتان را بالا بگیرید و خودتان را همانگونه که هستید دوست داشته باشید.

  نکات مهم خرید آنلاین مانتو عید
ارتباط با دیگران

نویسنده : عاطفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *