استایل بازیگران, مد و استایل

طراحی لباس اصولی در سریال قورباغه

سریال قورباغه مجموعه نمایشی با ژانر جنایی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده است.

با بازی بازیگران مشهوری مثل صابر ابر، نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی و… محصول سال ۱۳۹۸ ۹۹ پس از پخش سومین قسمت با دستور قضایی پخش آن متوقف شد و بعد از مدتی دوباره پخش آن آغاز شد.

انصراف از جشن حافظ

به گفته منتقدان قسمت اول آن برداشتی آزاد از فیلم نفرت بود. نکته جالب این سریال این است که با وجود این که در هفت بخش مختلف در جشن حافظ نامزد شده بود ولی از آن انصراف دادند و هومن سیدی دلایل آن انصراف را بازگو نکرد.

در واقع این فیلم نامزد بهترین کارگردانی، بهترین مجموعه تلویزیونی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و درام صابر ابر و نوید محمدزاده و بهترین بازیگر درام تلویزیونی فرشته حسینی و سحر دولتشاهی بود.

خلاصه سریال قورباغه

 ماجرایی من بود که روان را در چهارشنبه سوری بعد از ربودن اسلحه مامور دست به دزدی از خانه نوید محمدزاده می زنند که در کودکی با صابر ابر دوست بود و حالا تبدیل به فردی پولدار شده بود. اما اتفاق هایی در آن شب در خانه او رخ می‌دهد که مسیر زندگی و داستان آنها را دستخوش تغییرات عظیم و دردناک می‌کند. این فیلم کاملا بحث برانگیز بود از روایت داستان و فیللم نامه تا پلن‌ها.

طراحی لباس درست سریال قورباغه

اما بحث دیگر جذاب آن طراحی لباس بود که گویا تبدیل به زبان بازیگران شده بود. لباس در جذابیت بصری تأثیر بسیار زیادی دارد و این سریال از پس آن برآمده و بسیار موفق عمل کرده بود.

قبل از پخش قسمت‌ها در پیج اینستاگرام عکس‌هایی از گریم و استایل بازیگران گذاشته شد. هومن سیدی با فیلم‌هایی مثل خشم و هیاهوف آفریقا، مغزهای کوچک زنگ زده ثابت کرد که به جزئیات توجه بسیار زیادی دارد و جلوه‌های بصری پر اهمیت است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این فیلم قاب‌های یک دست آن بود. لباس ها حکم یونیفرم داشتند و در عین سادگی با پالت رنگ محدود و مشخص یعنی رنگ تیره (سفید و مشکی) در تناژ رنگی آن را تکمیل کرد و استایل‌ها را تشکیل داد.

طراحی ساده بود ولی بسیار خوش فیت و با تفکر و کمی مرموز که میتوان آنها را بر اساس زمان روایت و بر اساس کمد لباس شخصیت‌ها قابل قبول دانست و تحلیل کرد.

تحلیل استایل سریال قورباغه بر اساس روایت داستان

در قسمت‌های ابتدایی سطح معمول جامعه درحال روایت است و تلاش می‌شود که با شلختگی و بد سلیقگی نشان داده شود  و تدریجی به سمت به پالت کلی سریال برود. همه چیز تا قبل از ورود به خانه نوری معمولی است حتی رنگ ها اما به محض باز شدن پای او به داستان فضای داستان دارک و انگار درگیر همان یونیفرم ساده و تیره شخصیت داستان می‌شود. از نگهبانان، عابران و دزدان داستان.

این سیاهی رنگ مشکی خبر از قدرت منحصر به فرد هر شخص می‌دهد. پس یک دست و مونوکروم با تم پاییز و زمستان تهران و کمی چاشنی قدرت کانسپت جا می‌افتد.

در قسمت بعد سری به گذشته زده می‌شود. تابستان گرم گیلان با مردم خوش اخلاق و مهربان خبر از خوبی می‌دهد. پس افراد می‌خندند، لباس هایشان خوش رنگ و لعاب و شاد می‌شود و رنگ روشن بیشتر از حال به چشم می‌آید که این یعنی آرامش قبل از طوفان.

  لباس مناسب همایش یا ایونت چیست ؟

طراحی و پالت رنگی که کاملا در تضاد با دهه ۹۰ و روایت داستان است. سادگی بهترین صفاتی است که می‌توان در توصیف لباس و استایل شخصیت های سریال قورباغه به کار برد.

تحلیل استایل سریال قورباغه بر اساس کمد هر شخصیت سریال

الهام معین طراح لباس سریال قورباغه پالت رنگی تیره، سادگی در طراحی، کمترین برش در لباس‌ها اما مدرن برای هر شخصی سراغ ست رفت. یک دست پوشیدن آنها از ایجاد سرگیجه در بیننده جلوگیری می‌کند. مثلاً شخصیت نوری لباس هایی شامل تیشرت ساده مشکی و سفید و شلوار کلاسیک و راست پوشیده بود و رنگ مشکی بر او غالب شده بود و شخصیت سیاهی داشت و هیچ پیچیدگی در فهم آن وجود نداشت.

اما شخصیت رامین شاید کمی متنوع‌تر لباس پوشید که آن هم با شخصیتش سازگار بود. او در هر شرایط بر اساس منافع خود تغییر شخصیت می‌داد، دزد بود، دروغ می‌گفت، میل به متفاوت بودن داشت، و طمع رشد و بالا بردن جایگاه اجتماعی برای به رخ کشیدن خود را داشت. پس تیشرت‌های مشکی، شلوارهای راسته، یقه و برش تیز، بارانی بلند و کلاه و… همه از شخصیت او حرف می‌زند.

  جدید ترین مدل های بستن شال و روسری در هر استایلی

 

سروش و شمس آبادی هم ساده، خوش پوش، پالت رنگی تیره داشتند. شمس آبادی همیشه کت و شلوار می‌پوشید اما سروش در گذشته کمی رنگ روشن‌تر می‌پوشید. پس او هم مانند رامین عقب‌نشینی از قدرت و سیاهی را دارد.

لیلا و  فرانک زنان قدرت‌طلب در دو شخصیت یکی شیطانی و بی تعادل و یکی با ثبات شخصیتی بالا و باطنی که مدام در جنگ برای قدرت است. لباس های آنها چند لایه، با المان های سفید و قرمز و رنگ قالب مشکی بود.

لیلا جوان بود و یک جبهه رژ قرمز و بلوز زرشکی و شال سرخابی داشت و در جبهه دیگر هودی، کلاه و بافت می‌پوشید. اما کت‌های، موی صادف و جمع شده خبر از شخصیت ساکت و ظاهر آرام اما قدرت طلبی او داشت.

نقش آباد در قورباغه

متفاوت‌ترین شخصیت این فیلم بازیگر نقش آباد بود. او از ابتدا به عنوان قدرت نبود و در اصل یک فرد صادق و وفادار به نظر می‌آمد و بیمار هم بود و روحیه لطیفی داشت. به همین دلیل علاقه زیادی به گل و گیاه و باغبانی، طرح‌های فانتزی و نقش داشت. او حتی هودی‌های طرح دار می پوشید و این نشان دهنده شخصیت جدای او از باقی شخصیت‌های سیاه داستان بود. در نهایت هم گیاه در دستان او است.  

او یا فردی مورد اطمینان و سفید است که لایق این امانتداری است یا فردی است که تدریجی لایه‌های پنهان و سیاه شخصیت وجودش را نمایان کرده است.

نقش درست اکسسوری در سریال قورباغه

یکی از درست‌ترین انتخاب‌ها برای شخصیت‌ها استفاده از کلاه و عینک بود. عینک‌های سیاه و قاب بزرگی که خبر از قدرت هر یک از شخصیت‌ها می‌داد.

در هر صورت همه چیز از رنگ تیره، برش‌های لباس، کلاه و عینک و گردنبند، آرایش و مدل موها همه خبر از یک تفکر درست پشت فیلم می‌دهد.

تاثیر استایل سریال قورباغه بر افکار عمومی

در هر فیلمی استانداردها باید رعایت شود که یکی از مهم‌ترین اینها در این مسئله استاندارد طراحی لباس است که استایل بازیگران و شخصیت‌های هر فیلم می باشد که سریال قورباغه با اهداف بلند مدت به خوبی از پس آن برآمده و لباس های خوش پوش و مدرن این سریال نمایش خانگی تاثیر بسیار زیادی بر افکار افراد گذاشت و نظرها را جلب کرد و جامعه مدرن پر از ترند را به تصویر کشید. همه چیز در ظاهر شیک  اما در باطن پر از تناقض و سیاهی و پیچیدگی بود.

در این مقاله به تحلیل استایل بازیگران سریال قورباغه پرداختیم. امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

  لباس مناسب همایش یا ایونت چیست ؟

نویسنده: سپیده

داستان سریال قورباغه چیست؟

داستان در مورد گیاهی است که با فوت کردنش در صورت دیگران آنها را می‌توان مطیع خود کرد بدون اینکه درک کنند و متوجه شوند.

سریال قورباغه چه جوایزی دریافت کرده است؟

این سریال در هفت بخش جشن حافظ کاندید جایزه شد اما به دلایل نامعلومی همگی عوامل این سریال از جشن انصراف دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *