پوست و مو, مو

فواید سرم مو

فواید سرم مو: ۹ مزیت استفاده از سرم مو برای سلامت و شادابی موها

برخی محصولات آرایشی بهداشتی، مثل سایه چشم یخی برای دوره‌ای مُد می شوند و بعد از مدتی هم، همه آن را فراموش می‌کنند؛ اما سرم مو این گونه نیست.  فواید سرم مو دلیل ماندگاری این محصول است؛ چرا که بعد از شستن مو با شامپو و نرم کننده، زبیایی و لطافت مو را افزایش می‌دهد و قبل از مدل دادن به مو، از آن مراقبت می‌کند.

اگر هیچ گاه از سرم مو استفاده نکرده‌اید و دقیقاً مطمئن نیستید که این محصول چه اثری دارد، مطلب خوبی را پیدا کرده‌اید، این مقاله را کامل بخوانید تا درباره‌ی ۹ مزیت سرم مو، اطلاعات جامعی به دست آورید. مطمئن باشید که بعد از خواندن این مقاله، یکی از محصولات شگفت انگیز مراقبت از مو (سرم) را، به برنامه‌ی خود اضافه خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید…

۱٫ مهار کردن موهای وز

این نکته را فراموش نکنید که سرم مو می‌تواند موهای شما را تغذیه و وزی آن را مهار کند.

۲٫ افزایش درخشش مو

یکی از فواید سرم مو این است که علاوه بر کمک به کنترل وزی مو، آن را درخشان می‌کند. داشتن موهایی درخشان هدفی ایده آل برای همه ماست. پس، در موارد زیر حتماً از سرم مو استفاده کنید:

  • قبل از مدل دادن
  • برای صیقل دادن ساقه‌های مو
  • برای داشتن موهایی سبک، ابریشمی و درخشان
  کرم‌ موبر بهتر از ژیلت است

۳٫ کمک به تغذیه‌ی موهای خشک

موهای خشک واقعاً آزاردهنده‌اند. موی خشک فقط خشن نیست، بلکه اغلب تیره، کدر و بی جان به نظر می‌رسد. این ویژگی‌ها اصلاً خوشایند نیستند. سرم خوب و باکیفیت رطوبت موهایتان را حفظ می‌کند. مهم‌تر اینکه، با مصرف سرم مو برای موهای خشک، بدون اینکه موهایتان چرب به نظر برسد ابریشمی، درخشان و نرم می‌شود.

۴٫ نرم کردن ساقه‌ی مو

پوست.مو.سرم

موی خشک و آسیب دیده، به لمس نیز حساس است. استفاده از مقدار کمی سرم مو به بازگرداندن دوام و حیات تار مو کمک می‌کند. با مصرف سرم، موهای شما نرم‌تر و انعطاف پذیرتر می‌شود.

سرم مو، زبری و وز شدگی موها را کنترل و آن‌ها را عمیقاً نرم می‌کند. ممکن است با خود فکر کنید، روغن مو هم همین کار را می‌کند، اما حتماً می‌دانید که روغن، پوست سر را چرب کرده و در مقایسه با سرم مو، محصولی نامرغوب به حساب می‌آید.

۵٫ محافظت در برابر آسیب

گرد و غبار، رطوبت هوا، آلودگی و ابزارهای حرارتی ممکن است به مو صدمه بزنند. یکی دیگر از فواید سرم مو این است که در برابر این عوامل از موهای شما محافظت می‌کند، زیرا یک لایه محافظ روی آن می‌کشد و با افزودن رطوبت لازم از خشک شدن موهایتان جلوگیری می‌کند.

  چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

۶٫ محافظت در برابر رطوبت هوا

اگر موهایتان وز باشد، نمی‌توانید از آب و هوای مطلوب لذت ببرید. زیرا هوای مرطوب، موهای شما را وزتر می‌کند. اگرچه نمی‌توانید نوع موهای خود را عوض کنید، اما می‌توانید نحوه واکنش آن‌ها به رطوبت را تغییر دهید. در واقع مصرف سرم، در برابر رطوبت هوا و گرمای مصنوعی از موهایتان محافظت می‌کند. با مصرف سرم، موهایتان کمتر وز می‌شود.

۷٫ افزایش جلوه‌ی مو

سرم مو ظاهر پر شکوهی را به موهایتان می‌بخشد و موهای کدر و آسیب دیده را احیا می‌کند. علاوه بر این، موهای شما را از ژولیدگی خلاص می‌کند و به آن‌ها درخشندگی و زیبایی می‌بخشد.

۸٫ محافظت در برابر اشعه‌ی خورشید

یکی دیگر از فواید سرم مو این است که در برابر اشعه فرابنفش از موهایتان محافظت می‌کند. اگر موهای شما به طور دائم در معرض آفتاب باشد، صدمه می‌بیند. سرم مو با ایجاد لایه‌ای محافظ روی موهایتان، این آسیب را به حداقل می‌رساند.

۹٫ کاهش آسیب ناشی از مصرف وسایل حرارتی

استفاده بیش از حد اتوی مو و ابزارهای حرارتی دیگر، به موهای شما آسیب می‌رساند و آن‌ها را تیره، کدر، ضعیف و بی جان می‌کند. برای کاهش این آسیب و پیشگیری از آن، باید پیش از استفاده از این وسایل، مقداری از سرم مو را روی موهای خود بمالید، بگذارید سرم به طور طبیعی خشک شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

  همه چیز درباره رنگ مو

نکاتی درباره استفاده از سرم مو

  • در حین استفاده از سرم مو، مطمئن شوید که آن را روی پوست سر خود نمی‌ریزید. سرم مو هیچ فایده‌ای برای ریشه‌ی مو ندارد و فقط برای ساقه‌ی مو مناسب است.
  • استفاده از سرم مو را همیشه از نوک مو شروع کنید. خشکی، موخوره و شکستگی مو، در انتهای مو بیشتر از بخش‌های دیگر است. از این رو، باید به جای بخش میانی یا فوقانی مو، بیشترِ سرم را در انتهای آن بمالید.
  • مصرف بیشتر سرم مو موهایتان را شاداب‌تر نمی‌کند! طبق دستورالعمل سازنده محصول، باید هر بار فقط مقدار کمی از آن را استفاده کنید. زیرا مصرف بیشتر سرم، موهای شما را به سرعت سنگین کرده و به آن آسیب می‌زند.
  • می‌توانید بعد از مصرف نرم کننده مو، از سرم استفاده کنید. در این حالت، حتی ممکن است به سرم کمتری نیاز داشته باشید.
  • یادتان باشد سرم مو محصولی شیمیایی است. از این رو، مصرف روزانه و طولانی مدت آن برای موهایتان مناسب نیست. سعی کنید در طی هفته ۲-۳ مرتبه از سرم مو استفاده کنید. همچنین می توانید در مناسبت‌ها و مهمانی‌های خاص از سرم مو استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از آسیب‌های مصرف طولانی مدت سرم مو، هر چند وقت یکبار موهای خود را با شامپوی درخشان کننده (Clarifying Shampoo) بشویید.
  شپش سر

منبع سایت لافارر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *