چی بپوشم؟, مد و استایل

لباس مناسب در ترکیه چیست؟

برا رفتن به ترکیه چی بپوشم

لباس مناسب در ترکیه | اگر عازم کشور زیبای ترکیه هستید، بهتر است بدانید آنجا تنوع اماکن دیدنی بالاست. 

از مساجد استانبول تا سواحل آنتالیا و مراکز خرید و… که هر کدام لباس مناسب خود را دارند؛ اما در کل در ترکیه آزاد هستید و می‌توانید هر چیزی که علاقه دارید بپوشید. اما واقعیت این است که در هر سفری، داشتن پوششی همچون محلی‌های آنجا خیلی بهتر است و سفرتان را آرام‌تر می‌کند. پس با ما همراه باشید تا پوشش و لباس مناسب در ترکیه را با هم بررسی کنیم.

اول از همه این را در نظر بگیرید که ترکیه از گرایش‌های لیبرال و محافظه‌کار تشکیل شده است. در حومه محافظه‌کارها و در شهرهای بزرگ لیبرال و آزادتر هستند؛ پس بهتر است به طور کلی در آنجا میانه‌رو رفتار کنید و حد اعتدال را رعایت کنید.

واقعیت این است که اگر در ترکیه شلوارک و تاپ بپوشید صددرصد همه تشخیص می‌دهند که شما یک توریست هستید. این اتفاق بدی نیست، اما اگر می‌خواهید مانند اهالی همان کشور پوشش داشته باشید تصمیم بهتری است. پس چه آقا و چه خانوم بهتر است شلوار بپوشید. البته خانم‌ها جدای شلوار می‌توانند دامن و پیراهن هم در استایل و لباس مناسب در ترکیه  استفاده کنند.

  لباس و استایل مناسب سفر به جنوب چیست؟

همچنین با خودتان یک دست لباس شیک و رسمی از پیراهن و کفش پاشنه بلند همراه داشته باشید تا اگر به رستوران یا یک فضای شیک و باکلاس و لاکچری رفتید، جای خالی لباس‌هایتان را احساس نکنید.

انتخاب فصل مناسب سفر به ترکیه و انتخاب لباس مناسب در ترکیه

فصل در سفرتان تاثیر دارد. هوای ترکیه بسیار گرم است و گاهی در شهرها بیشتر از ۳۰ درجه می‌رسد و در زمستان ۶ تا ۸ درجه  می‌رسد. در واقع ترکیه زمستان‌های سردی دارد، اما شاید بهترین زمانی که بتوانید برای سفر به ترکیه انتخاب کنید پاییز و بهار است. البته برای شهر آنتالیا پاییز و زمستان مناسب‌تر و معتدل ‌تر است؛ یعنی از آبان تا اسفند.

اگر در فصل‌ زمستان سفر می‌روید، لباس‌های پشمی و بارانی‌های بلند به همراه داشته باشید. همچنین شال گردن حتماً به کارتان می‌آید.

اگر فصل بهار و پاییز را انتخاب می‌کنید حتماً یک ژاکت و یک لباس گرم در کنار دیگر لباس‌های نخی همراه خود داشته باشید. گاهی بادهای خنکی به خصوص در مناطق ساحلی می‌وزد؛ به خصوص پاییز که به فصل‌های بارانی معروف هستند و ساعات روز هوا معتدل است و در شب کمی سرد می‌شود. پس بهتر است در طول روز از بلوز و شلوار استفاده کنند و شب از ژاکت و بارانی. همچنین ژاکت چرم، کاپشن و سویشرت هم برای لباس مناسب در ترکیه به کارتان می‌آید.

  جنجالی ترین لباس های بازیگران زن سینمای ایران

اگر فصل گرمی مثل فصل تابستان را برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنید بهتر است لباس‌های نخی همراه خود ببرید. دامن‌های رنگی، تیشرت‌های خنک و شلوارهای نخی حتماً جزو لباس مناسب در ترکیه هستند و نیازتان می‌شود.

محض احتیاط یک چتر هم همراه خود داشته باشید تا در کنار لباس مناسب در ترکیه همه چیزتان تکمیل باشد.

  spf و spf مناسب برای ضد آفتاب

لباس مناسب در ترکیه هنگام بازدید از اماکن مذهبی

طبعا می‌دانید یکی از راه‌های احترام به مساجد و بازدید اماکن مذهبی حفظ حجاب است؛ پس بد نیست لباس‌ مناسب و پوشیده‌تری همراه خود داشته باشد. البته اگر هم نداشتید، در این اماکن به صورت رایگان به شما یک پوشش می‌دهند. اما برای بازدید بهتر است بلوز آستین بلند و کوتاه، شلوارهای بلند و جوراب برای راه رفتن روی فرش‌ها داشته باشید. لایه لایه پوشیدن هم استایلتان را شیک می‌کند، هم متناسب با دما می‌توانید آن را کم و زیاد کنید.

لباس مناسب سواحل ترکیه

برای رفتن به سواحل ترکیه  هیچ محدودیتی در پوشش خود ندارید و هر چیزی که بخواهید می‌توانید بپوشید. چه افراد خارجی و چه افراد بومی در کنار سواحل می‌توانند مایو به تن داشته باشند؛ به خصوص که در شهرهای ساحلی توریست‌های اروپایی زیادی حضور دارند، طرز پوشش بومیان هم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است.

اگر سوار کشتی‌های کروز هم شوید باز هم می‌توانید لباس۲های ساحلی داشته باشید؛ از تاپ تا مایو.

کفش مناسب

از عوامل مهم سفرتان در کنار لباس مناسب در ترکیه ، کفش است. به هیچ عنوان صندل و اسلیپر را فراموش نکنید. به خصوص وقتی به سواحل می‌رود حتماً به آنها نیاز پیدا می‌کنید. اما اگر در زمستان سفر می‌کنید کتونی جورابی مناسب است . هرپند می‌توانید هر چیز دیگری حتی بوت هم همراه خود ببرید.

  آیا ضد آفتاب در پاییز و زمستان ضرورت دارد؟

لباس مناسب برای شهرهای کوچک در ترکیه

برای سفر به شهرهای مرکزی ترکیه، روستاها و شهرهای کوچک باید این را مد نظر داشته باشید که مردم آن نواحی کمی از شهرهای بزرگ، محافظه‌کارتر هستند و ترجیح می‌دهند گردشگرانی که آنجا می‌روند، میانه‌تر لباس بپوشند. با رعایت پوشش در این مناطق خودتان احساس راحتی می‌کنید و با لباس مناسب در ترکیه از نگاه خیره افراد در امان هستند.

پس بهتر است بلوزهای آستین بلند، دامن‌های زیر زانو و شلوار بلند همراه خود داشته باشید.

آقایان در این مناطق لباس‌های روزمره خودتان را می‌توانید رعایت کنید؛ به خصوص اگر به شرق و جنوب شرق ترکیه سفر کنید باید این را در نظر بگیرید که افراد سنتی‌تری نسبت به جاهای دیگر هستند و خیلی به تعادل پوشش خود باید اهمیت بدهید. بهترین پوشش برای آقایان به جز سواحل که مجاز به پوشیدن شلوارک هستید، ست شلوار جین و تیشرت است.

اکسسوری مناسب

مثل همیشه داشتن اکسسوری برای داشتن لباس مناسب در ترکیه مثل کلاه و عینک و کمی زیورآلات کافی است. یعنی یک دستبند و یک گردنبند مناسب است. همچنین کرم ضد آفتاب حتما همراه خود داشته باشید.

لباس مناسب برای کودک در ترکیه

اگر بچه شما دختر است پیراهن‌های نخی، شلوارک، شلوار و بلوز رنگی برای فصل گرم همراه داشته باشید و در فصل سرد جوراب شلواری و کاپشن و بادی انتخاب مناسبی است.

  ویژگی و خصوصیات استایل اسپرت Sport

همچنین پوست بچه‌ها حساس‌تر است پس حتماً کرم ضد آفتاب برای آنها استفاده کنید. اگر فرزند پسری دارید از انواع تیشرت‌های نخی و ورزشی، شلوار و شلوارک استفاده کنید.

حتماً هم برای کودکتان یک جفت کفش و کتانی همراه داشته باشید. همانطور که گفتیم یک جفت صندل برای سواحل هم از واجبات سفرتان است.

 

 

مثل همیشه برای راحتی سفرتان بهتر است تعداد کمی لباس اما کاربردی همراه داشته باشید و تمام موقعیت و برنامه ریزی‌هایی که از قبل در نظر گرفتید را اولویت انتخاب لباس قرار دهید. شما چه لباس هایی مناسب ترکیه را با خود به سفر می‌برید؟ تجریات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *