برای قرار اول چی بپوشم؟, چی بپوشم؟, دسته‌بندی نشده, مد و استایل

لباس مناسب قرار اول چیست؟

لباس قرار اول

 قرار اول مهم‌ترین برخورد شما با فرد مورد نظر خواهد بود. طبعا می‌خواهید طرفتان را جذب کنید و در برخورد اول قاعدتا نوع پوشش شما، رفتار، نوع حرف زدن شما می‌تواند روی فرد تاثیر بگذارد. پس نحوه لباس پوشیدن در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری مهم است. اگر استرس دارید و نمی‌دانید چه لباسی در قرار اول بپوشید با ما همراه باشید تا استایل و لباس مناسب قرار اول را با هم بررسی کنیم.

این را در وهله اول در نظر بگیرید که چیزهای دیگری مثل زبان بدن، نحوه حرف زدن شما خیلی مهم‌تر و تاثیرگذارتر است؛ اما اگر از این جهات از خود مطمئن هستید، بروید سراغ این دغدغه که حالا چی بپوشید؟

Estimated reading time: ۸ دقیقه

قرار اول چه رنگی بپوشم؟

رنگ لباس مناسب قرار اول انتخاب کنید. این کار ممکن است کمی سخت باشد اما بسیار مهم است. لازم نیست سراغ رنگ های عجیب و غریب بروید. پیشنهاد ما به شما در این فصل بهار و تابستان پیش رو رنگ‌های نود، نوترال و پاستلی است که این رنگ‌ها سیف‌ترین و امن‌ترین دسته بندی هارمونی‌ها هستند و به شدت برای استایل شخصی مناسب و کاربردی هستند.

این را هم دقت کنید که رنگی بپوشید که به پوستتان می‌آید. یعنی یک تضاد رنگی با پوستتان ایجاد کنید؛ مثلا اگر گندمی هستید بهتر است از رنگ‌های روشن بپوشید یا اگر رنگ پوست روشن دارید از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

نکات استایل و لباس مناسب قرار اول

  • اولین و مهمترین آیتم در قرار اول این است که خودتان باشید و ساده و راحت رفتار کنید و بپوشید. حواستان باشد که شما در قرارهای بعدی نمی‌توانید نقش بازی کنید؛ پس از روز اول هم مثل خودتان باشید تا بعدها معذب نشوید. این در لباس پوشیدن شما هم مهم است.

مثلاً اگر در برخورد اول سخت لباس بپوشید و اصلاً به لباس‌هایی که پوشیدید علاقه نداشته باشید و با آن راحت نباشید، باعث سرخوردگی شما می‌شود.

البته محلی که اولین برخورد را دارید هم در انتخاب استایل و لباس مناسب قرار اول مهم است و باید با توجه به لوکیشن خود در مورد لباس تصمیم بگیرید. ممکن است شما قرار اولتان یک دیدار جمعی با دوستان و فرم پیک‌ نیک باشد؛ پس چه بهتر که سراغ لباس‌های راحت مثل شلوار جین، شومیز و کتونی بروید.

  بهترین و جذاب ترین استایل ها برای دورهمی

اما ممکن است دیدار شما در یک رستوران باشد؛ پس طبعاً در آنجا بهتر است رسمی بپوشید. مثلا در رستوران پوشیدن کفش پاشنه بلندی که راه رفتن را برایتان سخت نکند انتخاب خوبی است. اما این را هم در نظر بگیرید که جایی بروید که با آن آشنایی دارید و یا حداقل اطلاعاتی را بتوانید از آنجا بگیرید مثلاً با لباس های زرق و برق دار به کافه های هنری و کتاب

انتخاب بر اساس فرم بدن

  • مورد دوم این است که بر اساس فرم بدنتان که پیش‌تر در مورد آن صحبت کرده‌ایم پیش بروید و فرم لباس خود را انتخاب کنید. همچنین لباس‌هایی بپوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید و مطمئن هستید که با آن لباس‌ها جواب گرفته‌اید و زیباتر دیده می‌شوید.
  • مورد سوم اینکه حواستان باشد که از آن طرح بوم نیفتید. یعنی چی؟ مثلا می‌خواهید خاص‌ترین تیپ ها را بزنید و کلی تلاش هم می‌کنید اما آیتم‌ها آنقدر عجیب و غریب نشود که با استایل و شخصیت و لباس مناسب قرار اول شما همخوانی نداشته باشد.

شما باید تحت هر شرایطی به شخصیت همیشگی خود نزدیک باشید. قراره اول زمان خوبی برای جسارت به خرج دادن نیست. سعی کنید در عین سادگی و راحتی جذاب و شیک دیده شوید: مثلاً یک کت ساده در این فصل بهار پیش رو بسیار زیبا و ترندی است.

با آن می‌توانید انواع شلوارهای جین، انواع کتونی، رنگ های مختلف شال و مدل‌های مختلف کیف از کراس بادی تا سبک‌های دیگری مثل مینی بگ استفاده کنید.

و یا مانتو هایی بپوشید که کوتاه هستند و با خرج کارهای مختلفی مثل هندی در رنگ های مختلف و شاد دخترانه مثل سرخابی طراحی و دوخت شدند.

این ها را می‌توانید با شلوارهای بگ و گشاد یا مام استایل و مام فیت به راحتی ست کنید.

شلوار مناسب قرار اول

  • پیشنهاد می‌کنیم سبک و درس کدی که برای لباس انتخاب می‌کنید کژوال باشد. درس کژوال یا کژوال شیک از درس کدهای درست و اصولی برای قرار است. شاید عادت نداشته باشید اما واقعیت این است که احساس راحتی که در آن خواهید داشت قابل مقایسه با دیگر استایل‌ها نیست و به راحتی می‌توانید انواع اکسسوری‌ها و زیورآلات را با آن ست کنید.
  روش های ست کردن شلوارهای مام استایل

  • وقتی قرارتان شام عاشقانه باشد شرایط یکم پیچیده‌تر می‌شود. لباس شما باید با رستورانی که دعوت شده‌اید همخوانی داشته باشد و اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کنید شیک‌تر از همیشه باشد.

بعضی رستوران‌ها از فضا و پرسنل تا افرادی که مشغول شام خوردن هستند خیلی شیک ظاهر می‌شوند و اگر بخواهید با یک مانتو اسپرت، کتونی و بدون آرایش و راحت بروید احساس راحتی در لباس مناسب قرار اول نخواهید کرد.

این همان درس کدی است که پیش‌تر اشاره کردیم. بهترین نوع لباسی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم کفش پاشنه بلند یا صندل بندازه که راه رفتن را برایتان سخت کند، شلوار واید یا پارچه‌ای، کت ساده و یک مانتو کارشده ساده و یا اگر علاقه دارید یک مانتوی بلند کار شده است.

همچنین می‌توانید یک شومیز زیبا هم در زیر کت خود استفاده کنید. مثلا اگر یک کت مشکی ساده می پوشید زیر آن یک شومیز طرح‌دار و یا مثلا با پترن حیوانی انتخاب کنید.همچنین تاپ‌های مختلفی که مد شدن هم می‌تواند شما را در این استایل یاری کنند.

آرایش مناسب

  • نوع آرایش و مدل موی خود را هم مثل همیشه بگذارید. مرتب بودن مهم‌ترین برای لباس مناسب قرار اول حالت است. این باور غلط را فراموش کنید که اگر به خودتان نرسید یا هیچ آرایشی نداشته باشید نشانه این است که خودتان را خیلی دوست دارد که اتفاقا بسیار هم زیباست که یک مقدار آرایش داشته باشید. مثلا اگر در شب می خواهید به رستوران بروید همانطور که قبلا اشاره کردیم در شب مجاز است که بیشتر به خودتان برسید پس از کانتور کانسیلر استفاده کنید روی پوستتان تا زیبا‌تر دیده شود آرایش شما و برق داشته باشد.

اما اگر در روز می‌روید روی زیبایی پوستتان کار کنید و نیازی به استفاده از کانتور و کانسیلر نیست و می‌توانید از رژگونه برای استایل و لباس مناسب قرار اول استفاده کنید.

  معرفی استایل های مناسب پیک نیک

و یا کرم ضدآفتاب‌هایی که کرم پودر هم دارند. پس حواستون به این نکته که شب است یا روز بسیار باشد.

  • از اکسسوری‌های بیش از حد هم استفاده نکنید. شما دختر جوان هستید و پوشیدن زیورآلات زیاد به خصوص اگر طلا باشد فقط سنتان را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که ساده و جذاب بودن از همه چیز مهم‌تر است.

بسنده کنید به یک دستبند و انگشتر ظریف و از پوشیدن ده انگشتر همزمان خودداری کنید و ظرافت را رسالت اصلی استایل خود قرار دهید.

آرایش مو

 برای بخش موهایتان در لباس مناسب قرار اول  هم می‌توانید از یک سنجاق سر نهایتا استفاده کنید که آن هم آنچنان ضرورتی ندارد.

  • مثل همیشه تاکید دیگر ما روی عطر است و همیشه گفتیم که از عطرهای بیش از حد تند استفاده نکنید. شما اطلاع ندارید ممکن است طرف مقابل شما آلرژی داشته باشد. پس همیشه این را در نظر بگیرید و از عطرهای ملایم حدالامکان استفاده کنید.

حواستان باشد در انتخاب لباس مناسب قرار اول بیش از حد به خود رسیدن و بیش از حد زیبا دیده شدن در قرار‌های بعدی کارتان را سخت و شما را خسته می‌کند. از طرفی لازم نیست برند بپوشید البته این که عادت به برند پوشیدن داشته باشید اصلاً هم بد نیست، اما اگر عادت ندارید سراغ برند نروید. هیچ وقت کسی در برخورد اول نمی‌پرسد کیفتان از چه برندی است؟ و… بلکه مرتب و زیبا بودن شما است که در وهله اول به چشم می‌خورد که هیچ ربطی به برند لباس شما ندارد.

شما باید آیتم‌های درستی را در کنار هم استفاده کنید که ما سعی کردیم  اتیم‌های مختلفی را به شما پیشنهاد بدهیم. اعتماد به نفس داشته باشید خودتان باشید؛ این است که قرار دوم شما را تضمین می‌کند. لبخند بزنید. لبخند شما هم با لباس راحت و احساس راحتی که در آن لحظه به خود داشته باشه روی لبتان می‌اید پس با آرامش خاطر به قرار خود برسید. شما در زیباترین حالت خود هستید.

شما چه نکاتی را در لباس مناسب قرار اول رعایت کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *