استایل خانم‌ها, کیف و کفش زنانه, مد و استایل

معرفی جذاب ترین استایل با کفش لوفر

استایل با کفش لوفر | تعداد زیادی کفش در دنیا وجود دارد که ما استفاده می‌کنیم اما نمی‌دانیم چه نامی دارد یا دقیقا در چه استایل و با چه تیپی باید آنها را استفاده کرد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۹ دقیقه

در این مقاله قصد داریم راجع به دو مدل کفش پرکاربرد یعنی کفش لوفر و آکسفورد صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.اکثر آدم‌ها یک سری آیتم مشخص اسپرت و رسمی دارند که سراغ همان‌ها هم می‌روند اما اگر به تیپ و استایل خود خیلی اهمیت بدهید و تعداد آیتم‌ها را زیاد کنید، تنوع در استایلتان بیشتر می‌شود.

کفش لوفر

این کفش کار خود را با استایل کژوال شروع کرد اما کم کم وارد همه استایل‌ها و موقعیت‌ها شد. اختراع این کفش الهام گرفته از موکاسن (کفش بومی آمریکا) بود که یک مرد نروژی از روی آن لوفر را ساخت و بعدها از فرم تخت خارج و برای خانم ها با پاشنه هم طراحی شد.

مدل های مختلف کفش لوفر

کفش لوفر مدل‌های مختلفی دارد. اما سه نوع مهم دارد؛ یعنی مدل: penny_gucci_tassel. مدل penny تزیینی ندارد و ساده است در حالیکه مدل گوچی یک قطعه فلزی روی کفش دارد و  tassel هم که به معنای منگوله است، یک منگوله کوچولو به آن آویزان است. اما در صورت کلی این کفش‌ها ۸ مدل هستند:

  بهترین روش ست کردن کت تک مردانه

penny

پنی فرمی راحت و کلاسیک و سنتی دارد. اوج استفاده از این نوع لوفر در سال‌های ۳۰ تا ۵۰ میلادی بود.روی لبه بالای کفش یک شیار کوچک است که در گذشته کودکان داخل این شیار سکه پنی می‌انداختند تا زیباتر شود. به همین دلیل این نام را گرفته است. از خوبی‌های این کفش این است که از مد نمی‌افتد.

استایل با کفش لوفر همیشه به شما یک استایل رسمی و نیمه رسمی می‌دهد چون در روزمره هم می‌توانید استفاده کنید و محدود به یک فصل مشخص نیست.

استایل با کفش لوفر Gucci

کفش لوفر مدل گوچی، فلزی شبیه به دهانه افسار اسب روی کفش دارد که به آن horsebitمی‌گویند و برند گوچی معروف‌ترین تولید کننده این کفش است که معمولاً هم در رنگ‌های مشکی و قهوه ای تولید می‌شود و فقط چرم طبیعی است. این کفش استایل نیمه رسمی و غیر رسمی دارد و در بهار و تابستان کفش مناسبی است.

منگوله دار یا tassel

این مدل لوفر منگوله‌ای از جنس جیر دارد و بیشتر غیررسمی است. اما می‌توان در بعضی از استایل‌های رسمی از آن استفاده کرد. این مدل برای زمستان و پاییز مناسب است.

kiltie

این مدل هم مانند قبلی منگوله دارد اما کمی اغراق شده که در ایران طرفدار ندارد و بیشتر مسن‌ها استفاده می‌کنند. اما مشخصاتش در همه حال همان منگوله‌دار بالایی است.

  بررسی رازهای جذابیت استایل بهرام رادان

driving

درایوینگ یعنی رانندگی کردن  و همانطور که از نامش پیداست مناسب رانندگی کردن است. کفش درایوینگ چند شیار زیرش دارد و جنس آن جوری است که روی پدال سر نمی‌خورند و راحت است. جنس آن جیر است و سبک و مناسب بهار و تابستان است. این کفش کاملا استایل معمولی و غیررسمی می سازد.

اسلیپر

لوفر مدل اسلیپر بدون هیچ تزیینی است، جنس آن جیر و چرم است و هم استایل رسمی و هم غیررسمی می‌سازد. پاشنه کوچکی دارد اما بسیار راحت است و در فصل پاییز بسیار مناسب است.

boat یا قایق

لوفر مدل بوت یا قایق لوفری دارای بند است و یک استایل غیررسمی و روزانه در بهار و تابستان به وجود می‌آورد. اصلا هم مناسب پیراهن و شلوارهای کلاسیک و پارچه‌ای نیست.بهتر است که با آن شلوارهای کتان بپوشید. البته این مدل بیشتر مردانه است.

espadrille

این مدل یک کناف ضخیم برای رویه دوخت کفش دارد و کاملا غیر رسمی است و کمیاب در ایران. اما به خاطر فرم فانتزی مناسب تابستان و بهار است.

شلوار مناسب کفش لوفر

شما با کفش لوفر یک تیپ غیر رسمی می‌توانید بزنید. پاشنه آن به استایل خانم‌ها فرمی رسمی می‌دهد. انواع شلوار جین، کتان و پارچه و لگ را می‌توانید با کفش لوفر بپوشید.

کفش آکسفورد

اما دومین کفش که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم کفش آکسفورد است. مدل آکسفورد به خاطر شهر اکسفورد انگلیس این نام را گرفت و در ابتدا بوتی برای مردان بود که بند داشت و دانشجویان دانشگاه آکسفورد می پوشیدند اما بعد از چند دهه طول نکشید که برای زنان هم تولید شدند.

  استایل مناسب مصاحبه کاری چیست ؟

کفش‌های آکسفورد معمولاً به رنگ‌های سفید، مشکی و قهوه ای وجود دارد اما محدود نیستند . این کفش ظاهری کلاسیک دارد اما با بیشتر لباس ها ست می‌شود به‌خصوص استایل‌های کت و شلواری که اخیراً ترند شده‌اند و با پیراهن‌های کوتاه هم فرم زیبایی به خود می‌گیرد.

چی بپوشم
چی بپوشم

همچنین با شلوار های مختلف جین و کت بلند و شومیز هم زیبا می‌شود. این کفش انتخاب مناسبی برای شلوار‌های جذب است که در تابستان با مانتو جلو باز و زمستان با یک بافت زیبا می‌شود.اما به طور کلی بهترین انتخاب برای کفش آکسفورد زنانه، شلوار پارچه‌ای است که در قسمت مچ پا در کفش و شلوار هماهنگ باشد. از کفش آکفسورد برای محل کار و دانشگاه می‌تواند استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم استایل با کفش لوفر و آکسفورد را جداگانه بررسی کنیم تا انتخاب بیشتری برای بعضی موقعیت‌هایی که می‌روید داشته باشید  بدون محدودیت رسمی و غیررسمی بودند شرایطی که در آن قرار گرفته‌اید.شما تجربه استفاده از این کفش‌های لوفر و آکسفورد را دارید؟ اگر نه تا حالا به استایل با کفش لوفر فکر کرده‌اید؟ و یا استایلی با آکسفورد داشته‌اید؟ اگر بله از تجربیات خود بگویید و استایل خود را برای ما هم توضیح بدهید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

  چگونه بر اساس شکل بدن تان لباس بپوشید ؟ ( برای آقایان )

نویسنده: سپیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *