استایل خانم‌ها, خرید مانتو, راهنمای خرید زنانه, مد و استایل

نکات ضروری که پیش از خرید مانتو مجلسی شیک باید بدانید!

نکات ضروری که پیش از خرید مانتو مجلسی شیک باید بدانید!

خرید مانتو مجلسی شیک | احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای خرید مانتو مجلسی و شیک به مشکل برخورده باشید. اولین سوالی که هنگام خرید برای همه­ی ما پیش می­آید، تشخیص مرغوبیت مانتو است. آیا پارچه جنس با کیفیتی دارد؟ دوخت آن زود پاره نمی­شود؟ آیا این لباس بعد از شست و شو ظاهر خود را حفظ می­کند یا نه؟

اگر بصورت اینترنتی نیز خرید می­کنید مشکلات دیگری مثل تن خور لباس، حتی رنگ واقعی آن نیز مطرح می­شود. با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

چه جنس مانتویی بخریم ؟

  اصول ست کردن با مانتو کرم

 هنگام خرید مانتو مجلسی حتما متوجه قیمت بالا آن نسبت به سایر مانتوها شده­اید. توقع مشتری در ازای گران بودن مانتوهای مجلسی  این است که جنس وکیفیت بالایی داشته باشد. پارچه های موجود در  بازار از نظر ظاهری بسیار مشابه یک دیگر هستند درحالی کیفیت آن­ها مشابه نیست. برخی افراد برای افزایش سود و کاهش هزینه از جنس­هایی با کیفیت پایین استفاده می­کنند. اما چگونه جنس خوب را تشخیص دهیم؟

 جنس با کیفیت پایین خیلی زود چروک می­شود. سطح آن با کوچک­ترین برخوردی نخ کش می­شود. لطافت و انعطاف پذیری کمی دارد و به اصطلاح خشک است. هم چنین رنگ آن در هر شست و شو کمتر می­شود. اغلب این موارد را می­توانید هنگام خرید تشخیص دهید؛ زیردست پارچه، جرم و ضخامت نیز جمله خواصی است که با دقت به آن­ها می­توانید به راحتی ویژگی­های پارچه را تشخیص دهید.

 اگر قصد خرید اینترنتی را دارید وخیلی به پارچه ها آشنا نیستید از فروشنده نام جنس پارچه بپرسید. فیلم کوتاهی از زیردست لباس درخواست کنید. حتی می­توانید اسم پارچه را در اینترنت سرچ کنید. با این کار علاوه بر آن که با خواص آن پارچه آشنا میش­وید، از تجربه سایر افراد نیز مطلع خواهید شد.

نکات مهم دیگری نیز وجود دارد در هنگام خرید مانتو مجلسی بهترست به آن دقت کنید. آیا نگین، گیپور و دست دوزی­های روی پارچه قابلیت شست و شو دارند؟ یا باید آن را از لباس جدا کرد و مانتو را جداگانه شست؟ آیا می­توان آن را در خانه و با آب شست یا نیاز به خشک شویی دارد؟

اگر می­خواهید مانتو مجلسی و زیبایی که دارید تا مدت­ها جذاب و شیک باقی بماند، حتما به شست­وشو و نگهداری آن دقت کنید.همچنین برای خرید مانتو نارنجی می توانید به فروشگاه آنلاین شیک و پیک مراجعه بفرمایید.

  استایل ماسکولین Masculine و رازهای جادویی شدن با آن

دوخت مانتو مجلسی

وجه تمایز مانتو مجلسی و مزونی با سایر مانتوها نوع دوخت آن هاست. شاید در نگاه اول خیلی مشخص نباشد اما تاثیر غیرقابل انکاری در ظاهر لباس شما می­گذارد. تمیزدوزی درزهای داخلی خیلی اهمیت دارد. سردوزها باید یک اندازه و نواردوزی مرتب و یکدست باشند.

هنگام حرکت یا تعویض مانتو، داخل لباس بیشترین توجه را جلب می کنند. پس به پشت لباس ، آستردوزی و لایه های داخلی توجه کنید.

رودوزی و نحوه اتصال برخی ملزومات مثل قزن، دکمه و زیپ، در مرتب نشان دادن ظاهر شما مهم است. به گوشه دوخت­ها توجه کنید. به طور مثال در پایین لباس یا محل جیب­ها، نباید گره یا ضخامت، دو دوخت روی هم یا نخ اضافی دیده شود. بسیاری از برندها دوخت خوب را مزیت رقابتی خود می­دانند و باعث اعتماد مشتریان می­شوند.

الگو و سایز

  چگونه یک استایل مهمانی جذاب و نیمه رسمی داشته باشیم؟

در دنیای مد این موضوع خیلی مطرح است که اندام خانم­ها در هر کشور و حتی منطقه جغرافیایی متفاوت است. در هنگام الگوسازی لباس ها، تولیدکنندگان به سیلوئت اندام افراد توجه می­کنند. این موضوع در مانتوهای سایز بدن و شلوار اهمیتی دوچندان پیدا می­کند.

اگر می­خواهید یک خرید مانتو مجلسی و شیک داشته باشید، مزون­هایی را انتخاب کنید که تن خور محصولات آن­ها مشخص باشد. اگر فکر می­کنید اندام شما با دیگران متفاوت است و لباس هایی که قبل خریداری کرده بودید دقیقا اندازه ی شما نیستند؛ آن را با استایلیست مزون در میان بگذارید. در صورت امکان برای خرید مانتو مجلسی، آن را با اندازه­ی شخصی خود سفارش دهید.

در جدول سایزبندی مانتو، اصلی­ترین اندازه­ها دورسینه، دور باسن­، سرشانه و قد لباس هستند. اغلب تولیدکنندگان  اندازه­ها را مبنا قرار داده و الگوها را طبق آن آماده می­کنند. اگر نمی­دانید که سایز دقیق شما چند است، متر را به طور آزاد دور سینه خود قرار دهید و اندازه­ی آن را یادداشت کنید.

مطمئن شوید که متر به درستی از پشت سرتان گذشته و صاف است. برای اندازه گیری دور باسن نیز به همین منوال عمل کنید. اگر شکم دارید، متر را در قسمت جلو روی برآمدگی شکمتان بیاورید.  کار باعث می­شود که جلوی لباس­تان تنگ و کشیده نشود.

برای مانتو مجلسی چه مدلی بخریم؟

چند اصل اساسی در انتخاب مدل مانتو وجود دارد. این نکات علاوه بر راهنمای بسیار خوبی برای خرید مانتو مجلسی محسوب می­شوند؛ عیوب اندام را کمتر نشان داده و ظاهر شما را بی عیب و نقص نشان می­دهد.

  1. در هر قسمت از بدن خود که حجم بیشتری دارد، از خطوط عمودی و رنگ تیره استفاده کنید.
  مانتو نارنجی خود را چگونه ست کنیم ؟
  1. استفاده از چین و خطوط افقی باعث خطای دید و بزرگ­تر دیده شدن هر قسمت می­شود.
  2. خانم­هایی با اندام کشیده و لاغر بهترست از نقش­های درشت و پارچه­های آهاردار استفاده کنند.
  3. خانم­هایی با اندام توپر بهترست از پترن­های ریز و پارچه­های لخت استفاده کنند.
  4. مانتو با برش ها و مدل های ترندی معمولا در کمتر از شش ماه از مد می افتند. اگر برای خرید مانتو مجلسی هزینه زیادی در نظر گرفتید، برش های ساده و مدل های کلاسیک گزینه­ی بهتری محسوب می­شوند.

خرید مانتو مجلسی با توجه به سن و موقعیت

اگر قصد خرید مانتو مجلسی دارید، با انبوه مدل­هایی مواجه می شوید که انتخاب کردن بین آن­ها دشوار است. شاید نمی­دانید کدام یک برای مهمانی مناسب­تر است یا کدام به سن و شرایط شما بیشتر می­آید. انتخاب مدل مناسب به موارد متفاوتی بستگی دارد که شامل : نوع مجلس، فصل و جنس پارچه

نوع مجلس: اگر نوعروس هستید یا برای عقد محضری به دنبال لباس مناسبی می گردید؛ مانتو مجلسی سفید یا رنگ روشن بهترین گزینه خواهد بود. با مانتوهای مجلسی علاوه بر آن که پوشش عرف جامعه را رعایت می­کنید، درخشندگی و جذابیت خاصی نیز به دست می­آورید.

برای مانتو عقد،بهترست مدل­هایی با آستین های کلوش، پارچه­های سبک مثل حریر و تور و ملزومات درخشان را انتخاب کنید.

  جدید ترین مدل های بستن شال و روسری در هر استایلی

اگر به یک مهمانی دعوت شده­اید، پوشیدن مانتو با طرح و رنگ شاد را فراموش نکنید. در عزاداری و خاکسپاری پوشیدن یک مانتو مجلسی و رسمی با حداقل ملزومات، پیشنهاد ماست.

فصل مناسب خرید مانتو مجلسی:

ممکن است در ذهن شما اولین تصویر از مانتو مجلسی، یک مانتو سنگین کرپ و پر از سنگ­دوزی باشد. حتی تصور کردن این لباس در گرمای تابستان نیز طاقت فرسا به نظر می­رسد. اما این مانتو فقط یک مدل از صدها مدلی مانتو مجلسی و شیک است. در فصل­های سرد برخی پالتوها نیز با تزئینات و رنگبندی زیبا ، مجلسی محسوب می­شوند.

پارچه­های کرپ در انواع مختلف با ضخامت­های متفاوت تولید می­شوند و برای هر فصلی مناسب هستند. در تابستان حریر و تور در دوخت مانتو مجلسی بیشترین کاربرد را دارد.

جنس : مانتوهای مجلسی در انواع متفاوتی از جمله : تور و گیپور، خامه دوزی، گلدوزی، مرواریدوزی، سنگ کاری شده و … تهیه می­شود. مانتوهای مجلسی سنگ کاری شده معمولا برای خانم­های بالای ۴۰ سال مناسب هستند درحالی که تور و چین زیاد برای دختران جوان. مانتوهای کرپ تیره نیز سن را بالا می­برند؛ درحالی که اگر با رنگ­های شاد، گیپور و تور ترکیب شوند سن را کمتر نشان خواهند داد.

ژاکارد تقریبا برای هر سنی مناسب است فقط باید به رنگ و طرح آن توجه کنید. پارچه­های خامه دوزی و هندی به دلیل قیمت بسیار بالا معمولا به صورت خرجکار استفاده می­شوند. مانتوهای براق مانند پولکی و لمه بهترین انتخاب برای خرید مانتو مجلسی شیک در میان جوانان هستند.

چگونه پس از خرید مانتو مجلسی آن را ست کنیم ؟

برای یک استایل مجلسی شیک و جذاب از شال یا روسری نخی استفاده نکنید. شال و روسری ساتن، ابریشمی و حریر هماهنگی بهتری خواهند داشت. در عین حال روسری نسبت به شال رسمیت بیشتری دارد و گاهی گزینه ی مناسب تری خواهد بود. اگر مانتو دارای نقش ساده است روسری یا شال را طرح­دار و اگر مانتو نقش دار است از روسری یا شال ساده استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری های مو یا توربان نیز جایگزین جذابی به جای روسری یا شال خواهد بود. شما می­توانید حتی از مدل­های جدید بستن شال و روسری ایده بگیرید.

  ۸ رنگ متضاد که هرگز نباید با یکدیگر پوشیده شوند

شلوار جین زاپدار یکی از خط قرمزها برای یک استایل مجلسی شیک است. اگر قصد پوشیدن جین را دارید، طرح­های راسته انتخاب بهتری هستند. در عین حال شلوار کرپ در میان سایر شلوارها همخوانی بیشتری دارد. هم­چنین اگر مانتو بلند یا عروسکی دارید، جوراب شلواری نیز انتخابی ایده­آل محسوب می­شود.

انواع جوراب شلواری­های رنگی، لمه و توری که به تازگی وارد بازار شده­اند، علاوه بر پوشیدگی، چشم نوازی و دلربا هستند و استایل شما را زیبا خواهد کرد.

در انتخاب اکسسوری­ها نیز دقت کنید. معمولا استفاده از اکسسوری­های ساده مثل کیف، دستبند، و گوشواره هوشمندانه­تر خواهد بود. البته اگر به استایل­های ماکسیمال علاقه دارید، تعداد و رنگ­های بیشتری را امتحان کنید. در هر حال دقت کنید که اغراق در یک استایل مجلسی مناسب نخواهد بود.

امیدوارم این مقاله راهنمای شما برای  خرید مانتو مجلسی باشد و بیش از پیش از خرید خود لذت ببرید.

نویسنده: عاطفه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *