استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

هفت نکته برای انتخاب زیورآلات و اکسسوری که با لباس شما جور باشد!

هفت نکته برای انتخاب زیورآلات و اکسسوری که با لباس شما جور باشد!

زیورآلات و اکسسوری ها یکی جذاب ترین بخش­های هر استایلی محسوب می شوند. آن ها نسبت به سایرآیتم ها ظاهری کوچک تر  دارند اما تغییری بزرگ و تاثیرگذار ایجاد می کنند. گاهی اوقات می توانید تنها با تعویض آن ها سبک های مختلفی را بسازید. به همین علت باید برای انتخاب زیورآلات و اکسسوری ها دقت زیادی داشته باشید. بطور مثال یک کت بلیزر طوسی با کفش پاشنه دار و یک ساعت مچی استایلی رسمی می­سازد. اما اگر آن­ها را با گردنبندهای بلند، گوشواره ­های آویز، دستبندهای رنگی و یک جفت کتانی ست کنیم تیپی کژوال خواهیم ­داشت. در ادامه مهم­ترین نکات انتخاب زیورآلات و اکسسوری­ ها را خواهیم خواند که به شیک­ پوشی شما کمک زیادی می­کند.

۱.انتخاب زیورآلات و اکسسوری متناسب با موقعیت

زیورآلات شما  باید همواره با سایر آیتم های استایل تان هم خوانی داشته باشد. شما باید موقعیتی که در آن قرار می­گیرید را ارزیابی کنید تا بتوانید مناسب ترین پوشش را داشته باشید. به طور کلی در محل کار و دانشگاه از زیورآلاتی بسیار محدود و کاربردی تر مثل ساعت مچی استفاده کنید.  در محل کار جواهرات  پرزرق و برق جایگاهی ندارند زیرا تمرکز شما را از بین می برند.  بهترین زیورآلات برای مراسم­ های رسمی گزینه های کلاسیک مثل سنگ و مروارید . زنجیر های ظریف است. در دورهمی دوستانه قادرید خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و جسارت بیشتری بخرج دهید.

  بهترین راهنمای کاربردی خرید شال رنگی زنانه برای خانم‌ها سبزه پوست

۲.زیور آلات خود را بشناسید.

احتملا تعداد زیادی زیورآلات را در خانه دارید از جمله دستبند، گردنبند، گوشواره و… هر کدام از آن ها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند و مناسب موقعیت متفاوتی هستند. شما بهترست سبک اکسسوری ها را بشناسید؛ زیورآلات بدلی یا دست ساز با استایل های کژوال، هنری، بوهو همخوانی بیشتری دارند. گوشواره­ ها و انگشترهای طلایی و نقره ای ظریف برای مینیمال پوش ها و موقعیت های رسمی مناسب تر هستند. اگر از ترکیب چند اکسسوری باهم اطمینان ندارید، سعی کنید تعداد آن را محدود کنید. یک ست کامل از گردنبند­های کوتاه و بلند، گوشواره­های آویز، انگشتر و دستبند و ساعت بایکدیگر ترکیب ایده آلی نمی­سازند. ترجیحا  بیش از سه نمونه از زیورآلات  را با هم نپوشید زیرا استایل شما را شلوغ نشان می دهد.

۳.چه لباسی می پوشید؟

اگر لباسی شلوغ با طرح های زیاد به تن دارید، باید از زیورآلات ساده استفاده کنید. اگر لباستان ساده و یا تک رنگ است، میتوانید در انتخاب زیورآلات خلاقیت بیشتری به خرج دهید. همواره به یاد داشته باشید که زیورآلات   تکمیل کننده­ی زیبایی استایل هستند ولی نباید نقطه توجه قرارگیرند. اگر روی لباستان با سنگ، زنجیر و چیزهایی از این قبیل کار شده­است، دیگر نیازی به استفاده از گردنبند ندارید. بطور مثال شما هرگز گردنبندی بزرگ و شلوغ را با یک لباس پلنگی ست کنید. اما اگر تاپ یا بلوزی سفید و ساده داشته باشید، در انتخاب زیور آلات، دستتان بازتر خواهد بود ..  هم چنین می توانید با هدف ایجاد هارمونی و تناسب نیز از زیور آلات استفاده کنید. مثلا اگر لباسی مشکی و کفشی قرمز به تن دارید، از زیور آلات قرمز رنگ استفاده کنید.

  انواع لباس مناسب برای محیط کار

۴.زیور آلات و اکسسوری مختلف را با هم ترکیب کنید.

در گذشته کسی زیور آلات طلا، نقره، مس را با هم نمی­پوشید، اما امروزه شرایط تغییر کرده است. شما می توانید با خیال راحت از فلزات مختلف در کنار هم استفاده کنید. یکی از روش های  ترکیب زیور آلات، بازی با اندازه، پهنا و بافت آن هاست. دستبندهایی با پهنای متفاوت و گردنبندهایی با طول متفاوت تناسب خوبی دارند. همچنین میتوانید از چندین حلقه و انگشتر در انگشتان خود استفاده کنید. سعی کنید از یک انگشتر معمولی و یک انگشتر میدی (بند انگشتی) در یک انگشت استفاده کنید.

۵.به مدل یقه خود دقت کنید.

گردنبند باید مکمل چهره و لباس شما را زیباتر نشان دهد.  به همین دلیل گردنبند هم باید دیده شود و در عین حال با لباستان رقابت نکند. گردنبند مناسب،  ظاهر شما را متعادل تر و زیباتر میکند. اما گردنبند نامناسب حواس را از آن چه که به تن دارید نیز پرت می کند. اگر یقه لباستان هفتی شکل است، از گردنبند آویزی بلند استفاده کنید..  با لباس یقه دلبری ، از گردنبند های کوتاه استفاده کنید. در این حالت گردنبند باید دقیقا بالای خط یقه قرار گیرد لباس های یقه گرد با گردنبندهای چند لایه ترکیب زیبایی را می سازند.

  بهترین و کامل ترین راهنمای ست کردن هودی مردانه

۶.مرکز توجه را انتخاب کنید.

برای پوشیدن زیورآلات و اکسسوری می­توانید یک تکه را به عنوان محور و یا مرکز انتخاب کنید. دیگر زیور آلات باید ساده باشند. مثلا اگر گوشواره های شما آیتم مورد علاقه تان است، باید از انگشتر ساده و گردنبند ظریف استفاده کنید. اگر گردنبند جز اصلی است، از گل گوش های میخی و انگشتر ها و دستبندهای ساده استفاده کنید. ساعت مچی و دستبند نیز میتوانند جز اصلی زیورآلات و اکسسوری شما باشند. در این صورت از گوشواره ها و گردنبندهایی که با آن ها رقابت کنند، استفاده نکنید.

۷.زیورآلات و لباس یکرنگ نپوشید.

 در همرنگ بودن لباس و زیور آلات و اکسوری هایتان الزامی وجود ندارد . میتوانید از چندین رنگ مکمل استفاده کنید. همچنین در صورتی که لباستان از رنگ های خنثی تشکیل شده است، تکه ای رنگارنگ را انتخاب کنید. اگر نمی­دانید که چه رنگ هایی بیشتر به لباستان می آید، نگاهی به چرخه رنگ ها بیاندازید. رنگ لباستان را روی چرخه بیابید، در مقابل آن رنگ، رنگ های مکمل آن را پیدا کرده و استفاده کنید. اگر نمی دانید چه رنگ هایی مناسب استایلتان هستند، از زیورآلات و اکسسوری فلزی استفاده کنید. الماس ها و شبه الماس ها نیز نیازی به هماهنگ بودن ب رنگ لباس ها ندارند. اگر لباسی با رنگ خنثی به تن دارید (مشکی، سفید، خاکستری، …)، از زیورآلات و اکسسوری روشن و براق استفاده کنید تا به استایلتان کمی رنگ و سبک شخصی افزوده باشید.

  لباس‌های محبوب امروزی و تاریخچه هر یک از این لباس‌ها

امیدوارم از خواندن این مقاله لذ تبرده باشید. همچنین با انتخاب زیورآلات مناسب شیک پوش تر از همیشه شوید. لطفا نظر و پیشنهادهایتان را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *