استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

۵ مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

۵ مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

اکسسوری ها جزئی جدا نشدنی از استایل هر فرد خوش پوشی محسوب می شوند. شما می توانید براحتی با تغییر اکسسوری ها، با لباس های تکراری ست های جذاب و جدیدی بزنید. بی آن که کسی متوجه شود که شما این لباس را بارها پوشیده اید. هم چنین شما باهر سلیقه و سبک پوششی نیزمی توانید طرح مناسب خود را پیدا کنید.  زیورآلات دست ساز از منحصربفردترین مدل هایی است که هرکس متناسب باخود می تواند آن را بسازد یا تهیه کند. آن ها فقط برای نوجوانان و جوانان کاربرد ندارند. شما در سنی می توانید با توجه به موقعیت و سلیقه ی خود از آن ها استفاده کنید.

زیورآلات دست ساز ؛اکسسوری هایی از دل طبیعت  

یکی از ویژگی ها مهم زیور آلات دست ساز مواداولیه آن هاست. آن ها اغلب از مواد ساده ای مثل مهره های رنگی، نخ،کاموا و قطعات ریز شیشه ساخته می شوند. از آن جا که با دست و روش های غیرصنعتی درست می شوند، هرکدام شکلی خاص دارند. ارزشمندی و زیبایی آن ها به هنر وخلاقیت نهفته درون آن هاست. آن ها گاهی از عناطر طبیعی مثل چرم، چوب، صدف، سنگ و حتی موادبازیافتی نیز تشکیل می شوند. هدف اصلی آن ها جلوگیری از آسیب بیشتر به محیط زیست با کاهش زباله و آلاینده صنعتی است.

  استایل و لباس مناسب دوران بارداری چیست؟

با چه استایلی از زیورآلات دست ساز استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید این اکسسوری ها برای محل کار یا موقعیت های سمی خیلی مناسب نیستند. اما در عین حال تیپ های کژوال و روزمره با این زیورآلات جذاب عالی می شوند. استایل هایی مثل بوهمین، کابوی و هنری همخوانی زیادی با آن ها دارند. زیرا رنگ و طرح های شاد و متنوع آن ها به زیبایی در کنار سایر آیتم ها قرار می گیرد. در این استایل ها اغلب از المان های سنتی ونقش و نگارهای خاص استفاده می شود. آن ها  بازیورآلات دست ساز ست های بسیار زیبایی می سازند .

۱.زیورآلاتی از دل دریا

فکر کنید تکه ای از دل دریا را به عنوان گردن آویز به همراه داشته باشید. این تکه می‌تواند  بخشی از یک سفر خاطره انگیز یا هدیه ای از طرف یک دوست باشد. شمامی‌توانید صدف ها را ریسه کنید و به گردن بیاویزیدیا دو گوش ماهی کوچک را به عنوان گوشواره استفاده کنید. هر صدف به علت تنوع در شکل ظاهری و عدم تشابه کامل هر قطعه، ترکیبی جذاب ایجاد می شود.  رنگ‌های متنوع  با سطوح تیرگی یا روشنی متفاوت و ناهمواری های خاص درآن ها بسیار دیده می شود. همین موضوع یعنی یک دست نبودن قطعات، حس نزدیکی به طبیعت را بیشتر نشان می دهد.

  چگونه یک ست قرمز جذاب داشته باشیم

۲.زیورآلات خوشمزه

شما می توانید با استفاده از انواع میوه های خوش رنگ زیورآلات دست ساز  متنوع و متفاوتی بسازید.  این کار  هم برای  استفاده‌ی شخصی و یا فروش بهره‌مند ایده ای فوق العاده است. برای این کار می‌توانید با روش های مختلف میوه‌های قطعه قطعه شده را خشک کنید. سپس از آن‌ها برای ساخت زیورآلاتی  همچون گردنبند، دستبند، گوشواره و… استفاده کنید. برای خشک کردن انواع میوه ها باید از راه هایی استفاده کنید تا رنگ میوه ها تغییر چندانی نکند. درپروسه ی خشک شدن میوه، کمی تعییر رنگ طبیعی است . درعین حال  بعضی موادخاص باعث جلوگیری از سیاه شدن میوه و ثبات آن می‌شود.

نحوه خشک کردن میوه ها

شما می‌توانید میوه‌های مختلف را با استفاده از  روش های متفاوتی خشک کنید. دستگاه‌های خشک کن در زمان کوتاه و ابزاری همچون شوفاژ یا بخاری نیاز به زمان طولانی‌تری دارند. همچنین می‌توان میوه ها را در مقابل نور و گرمای طبیعی خورشید خشک کنید. این روش به زمان طولانی تری نسبت به سایر روش ها احتیاج دارد. البته برای افزایش کیفیت و طول عمرآن ها می‌توانید از رزین برای ایجاد پوششی شفاف و محکم استفاده کنید.

زیورآلاتی با رزین

با استفاده از رزین می‌توان اکسسوری های مختلف و کاردستی های جذاب و ارزشمند ساخت. زیرا این ماده برای افزایش استحکام زیورآلات ساخته شده با میوه سنگ چوب و یا انواع خشکبار به کار می‌رود. همچنین می‌توانید از میوه های کامل همچون میوه‌ی انار خشک شده‌ی کوچک برای ساخت گردنبند و گوشواره استفاده کنید. دقت داشته باشید اندازه‌ی اناری که انتخاب می‌کنید باید متناسب و از لحاظ ظاهری سالم و ترجیحاً خوش رنگ باشند. ترکیب رزین با چوب نیز نوعی از زیورآلات دست ساز پرطرفدار و خاص را می سازد.

  در روزهای بارانی چی بپوشیم؟

۳.بازیافتی های دوست داشتنی

از طرف دیگر می‌توان با استفاده از مواد بازیافتی و یا وسایلی که دیگر قابل استفاده نیستند زیورآلات زیبایی بسازید.  کاردستی هایی که هم کاربردی و جذاب هستند و هم می توانند یادآور خاطرات زیبایی برای شما باشند. مثلاً به می‌توان با استفاده از سیم‌های پاره شده گیتار، دست بندهایی خاص و ویژه ای ساخت.  اگرچه مواد اولیه این نوع از زیورآلات دست ساز به نظر ساده و ابتدایی هستند؛  ولی در انتهای کار ساخت این کاردستی ها شگفت زده خواهید شد. نتیجه‌ای که خلق می‌شود بسیار زیبا و در عین حال بسیار دوست دار طبیعت و محیط زیست است.

۴.جنس چوب

می‌توانید با استفاده از انواع چو‌ب‌های  مختلف و ابزارهای ساده یا پیچیده زیورآلات بسازید. دست ساز مختلفی همچون  انگشتر، گردنبند و…. تنها بخشی از خلاقیت شمارا نشان می دهد. زیورآلات چوبی علاوه بر زیبایی به دلیل جنس خاص وظاهر ویژه‌ای که دارنداحساس نزدیکی به طبیعت را ایجاد می‌کنند.  همین امر باعث شده تا طرفداران خاص خود را داشته باشند.

۵.گره‌های دوستی

با چند گره‌ی ساده و چند نخ رنگارنگ هم می‌توان دستبندهای زیبایی خلق کرد.  می‌توان با هر گره طرحی را بوجود آورد و دستبندی ساخت با چند رنگ، معروف به دستبند دوستی. برای ساختن دستبند دوستی کافیست گره‌های پایه‌ی آن را یاد بگیرید. سپس  با استفاده از پترن های مختلف نقش و طرح های جذابی را خلق کنید. همچنین برای ساخت دستبندهای مختلف می‌توانید از تکه‌های چرم رنگی و یا پارچه های مختلف نیز استفاده کنید.

  چند مدل کاپشن جدید برای زمستان 2023

ساخت دستبندهای مختلف

لازم نیست که حتماً ابزار خیلی پیچیده و یا مواد اولیه ی خیلی گرانی را برای ساخت اکسسوری آماده کنید.  بااستفاده از مواد بازیافتی و یا ابزار و وسایل بسیار ساده و ابتدایی می‌توانید زیورآلات خاص خود را تولید کنید. اتفاقاً این سبک و این نوع از اکسسوری این روزها طرفداران زیادی دارد. اگر خلاقیت را با کمی ذوق و سلیقه ترکیب کنید مطمئن باشید حاصل و نتیجه‌ کار خارق العاده خواهد بود.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید . آیا شما تاکنون زیورآلات دست ساز ساخته اید؟ لطفا از تجربه خود برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *