انگیزشی

ویژگی افراد موفق ، عادت هایی که شما را به موفقیت نزدیک می کنند

ویژگی افراد موفق

ویژگی افراد موفق چیست؟ این افراد چه اشتراکاتی با یکدیگر دارند؟ موفقیت، سرمایه‌گذاری، کسب سود و رسیدن به اهداف؛ این کلمات با تمام تفاوت‌هایی که باهم دارند در مفهوم شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. همگی حس و حال خوبی را ایجاد می‌کنند و شوق و اشتیاق ما را برای تلاش تحریک می‌کنند.

ولی سوال مهم و اساسی اینجاست که برای موفقیت از کجا باید شروع کرد، روی چه چیزهایی باید سرمایه‌گذاری کرد و با چه برنامه‌ای می‌توان به اهداف رسید؟

برای کوتاه شدن مسیر می‌توان از عادت‌های مشترک افراد موفق استفاده کرد. این کار مسیر موفقیت را برای ما کوتاه‌تر خواهد کرد.

موفقیت از نظر من داشتن ثروت نیست، هوشمندی در سرمایه‌گذاری و بهره گرفتن از پول است که موفقیت را تعریف می‌کند.

در ادامه ۸ عادت مشترک افراد موفق را باهم مرور می‌کنیم. عادت‌هایی که به عنوان مربی مالی برایتان در نظر گرفته  و قدم قدم به عادت‌های شما نیز تبدیل خواهند شد.

اولین ویژگی افراد موفق ، هدف‌گذاری

اولین ویژگی افراد موفق هدف‌گذاری است. افراد موفق هدف‌های چالش برانگیزی را انتخاب می‌کنند و برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنند. این مهم‌ترین عادتی است که در بامبو باهم روی آن کار خواهیم کرد.

در شروع مسیر اهداف کوچک‌تر را انتخاب کنید و بعد از رسیدن به اهداف کوچک سراغ هدف‌های بزرگ‌تر بروید. هدف‌هایی که برای دو یا سه ماهه آینده نیستند و بسیار بزرگ‌تر و اساسی‌ترند، شاید خرید خانه یکی از این اهداف باشد.

  5 راه رسیدن به موفقیت، کارهای کوچکی که روزانه باید انجام دهید

برای مثال اهدافی مانند:

  • پس انداز ۲۰ درصد درآمد در طول سال
  • افزایش حساب پس انداز بازنشستگی
  • خرید خانه
  • خرید ماشین
  • تسویه بدهی‌ها

نکته مهم، هم راستا بودن اهداف کوچک و بزرگ با یکدیگر است که حتما باید به آن توجه کنید.

دومین ویژگی افراد موفق ، برنامه‌ریزی 

برنامه ریزی

داشتن اهداف بلند پروازانه خیلی عالی است ولی برای رسیدن به آن‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشید در غیر این صورت این اهداف تنها خیالاتی بیش نیستند. ویژگی افراد موفق که بین خیال و موفقیت تفاوت ایجاد می‌کند برنامه ریزی است.

داشتن درآمد مشخص، صرفه جویی، پس انداز و سرمایه گذاری قدم‌های کوچکی در مسیر رسیدن به هدف هستند که اگر با برنامه ریزی انجام شوند موثر خواهند بود.

املاک، بازار ارز، طلا و  بورس مهم‌ترین بازارهای سرمایه هستند ولی هیچکدام از ما به تمام این بازارها تسلط نداریم. علاوه براین هیچکس آنقدر وقت برای اختصاص دادن به تمام این سرمایه‌گذاری‌ها ندارد. بامبو به عنوان مربی مالی، پیشنهاد بهتری برای شما دارد. سپردن سرمایه‌گذاری به یک تیم حرفه‌ای و متخصص و اختصاص دادن زمان به تعیین اهداف و برنامه‌ریزی و پیگیری آن‌ها.

افراد موفق ارزش دارایی‌های خود را می‌دانند

حتما از خود می‌پرسید مگر دانستن ارزش دارایی کار سختی است؟ بله بسیاری از ما درک درستی از دارایی‌های خود نداریم. ماشین جدیدی که خریده‌ایم را دارایی حساب می‌کنیم درحالی که از روزی که شروع به استفاده از آن کرده‌ایم دیگر ارزش سایق را ندارد.

  ۱۵ روش ساده افزایش انرژی مثبت در خانه

نگه داشتن پول نقد یکی دیگر از اشتباهات ماست. دارایی پول نقد بسیار خطرناک است. کاهش ارزش پول در کنار افزایش تورم نشان می‌دهد که ما ارزش دارایی خود را به خوبی نمی‌شناسیم اگر غیر از این بود بدون شک آن پول را سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

چهارمین ویژگی افراد موفق ، شناخت نقاط قوت و ضعف

چه چیزی مهم‌تر از دانستن نقاط قوت و ضعف وجود دارد؟ اگر به این شناخت از خود برسید گام بلندی در موفقیت برداشته‌اید. این تعیین کننده‌ترین ویژگی افراد موفق است.

تمرکز خود را روی نقاط قوت خود بگذارید و از انجام دادن اموری که در آن ضعیف هستید خودداری کنید.

ناگفته نماند که هیچکس در همه چیز خوب نیست، همه ما نقاط ضعفی داریم. در سرمایه‌گذاری این ضعف‌ها جدی‌تر نیز می‌شود. چراکه می‌تواند باعث از دست دادن سرمایه شود. بامبو به عنوان مربی مالی به شما توصیه می‌کند که حتما از مشاوره استفاده کنید بخصوص در مسائلی که در آن ضعف دارید.

پنجمین ویژگی افراد موفق ، افراد موفق پول را می‌شناسند

شناخت پول

دانش، ویژگی دیگر افراد موفق است. برای موفقیت بخصوص در سرمایه‌گذاری مالی باید از بازارها، سرمایه، سرمایه‌گذاری و مفاهیم آن‌ها اطلاع داشته باشید.

تمام تلاش ما به عنوان مربی مالی، افزایش دانش شما درباره موفقیت و سرمایه گذاری است.

  کاربردی‌ترین تکنیک‌های جذب انرژی مثبت

برخورد افراد موفق با بدهی هوشمندانه است

دیگر ویژگی افراد موفق این است که درک درستی از بدهی دارند. بدهکار شدن برای خرید ماشینی که توانایی خرید آن را ندارید دلیل خوبی برای رفتن زیر بار بدهی نیست. گرفتن وام و پرداخت بدهی (با احتساب سود) برای خریدی که ارزش خود را از دست می‌دهد؟ یک فرد موفق هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

البته همه بدهی‌ها بد نیستند. خرید خانه با وام مسکن؟ هیچ فرد موفقی مخالف چنین کاری نیست.

مرز باریکی بین بدهی خوب و بد وجود دارد. اگر از وام یا بدهی برای سرمایه‌گذاری یا خریدی که به نوعی سرمایه‌گذاری باشد ( مانند مسکن ) استفاده کنید از مسیر موفقیت خارج نشده‌اید، در غیر این از موفقیت دور خواهید شد.

هفتمین ویژگی افراد موفق ، با پول خود سرمایه‌گذاری می کنند

سرمایه گذاری

برای موفقیت باید شناخت و درک درستی از تورم و ارزش پول داشته باشید. بهترین راه جلوگیری از کاهش ارزش پول سرمایه‌گذاری است. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چه میزان پول برای سرمایه‌گذاری نیاز است؟ برای بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها مانند طلا، مسکن و ارز سرمایه اولیه قابل توجهی نیاز است ولی بامبو به عنوان مربی مالی، سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کند که با هر میزان سرمایه اولیه می‌توانید در آن شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

  6 قدم ساده برای تعیین اهداف مالی

هشتمین ویژگی افراد موفق ، پیگیر بودن

 و اما آخرین ویژگی افراد موفق ، افراد موفق، هزینه‌ها و هدف‌های مالی خود را پیگیری می‌کنند و در این کار بسیار سخت‎‌گیر هم هستند.

برای موفقیت نیاز است دقیقا بدانید پول و درآمد شما کجا درحال خرج شدن است. برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بدون سخت‌گیری روی این موضوع امکان‌پذیر نیست.

نه تنها پیگیری هزینه‌ها بلکه پیگیری و رصد کردن اهداف مالی برای شما لازم است بلکه برای رسیدن به موفقیت باید به طور دائم بدانید که درکجای مسیر هستید، چقدر از مسیر را طی کرده‌اید و چه مقدار راه تا رسیدن به هدف پیش‌رو دارید.

حرف آخر در مورد ویژگی افراد موفق

افراد موفق افراد خوش‌شانسی نیستند. آن‌ها برای موفقیت تلاش کرده‌اند. هدف‌گذاری کرده‌اند، برنامه‌ریزی کرده‌اند، پس‌انداز کرده‌اند و به شدت پیگیری کرده‌اند. عادت‌های موثری مانند همین ۸ عادت، عادت‌هایی که مسیر موفقیت را برای شما هموار می‌کنند.

هیچ‌وقت دست از بهتر کردن اهداف خود برندارید. رسیدن به یک هدف پایان کار نیست بلکه شروع یک هدف جدید است. رشد همیشگی و مداوم، هدف‌گذاری‌های بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر، چیزی است که هیچگاه نباید از آن دست بکشید.

 

منبع سایت بامبو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *