آموزش مدیافت

ترفندهای دوخت شلوار لی های قدیمی

ترفندهای دوخت شلوار لی های قدیمی

نحوه دوخت کیف با شلوار لی قدیمی

دوخت کیف با شلوار جین یکی از جالب ترین و خلاقانه ترین هنرهاست که یادگیری آن این روزها طرفدارهای زیادی به خود اختصاص داده است و با وش های مختلف و متنوعی انجام میگیرد. کیفی که دوخت آن را امروز در نظر گرفته ایی به راحتی آماده شده و نیاز به وسایل و ابزار خاصی ندارد. اولین اقدام برای دوخت کیف فراهم آوردن شلوار جین است. از انواع شلوارهای جین می توانید استفاده کنید و توجه داشته باشید که سایز کمر شلوار جین، طول کیف شما را تشکیل می دهد پس با توجه به سایز دلخواه شلوار مناسب برای این کار را آماده کنید. در مرحله اول آن را مطابق تصویر زیر از قسمت زیر فاق برش زده، طوری که تبدیل به شلوارک کوتاه شود.

در مرحله بعدی درزهای وسط شلوار را باز کنید. قسمت وسط را بدوزید و بعد اضافات کار را با قیچی برش بزنید تا یک مستطیل صاف و یکدست تشکیل شود. برای زیبایی بیشتر کیف می توانید با ایجاد چند ساسون روی بدنه کیف، فرم کیف را کمی تغییر دهید.

تعمیر شلوار جین کهنه

بهترین کار برای وقتی که شلوارتان زیاد پاره نشده. مثل موقع هایی که زمین می خورید و سر زانوی شلوار پاره می شود و حیفتون می آید ازش استفاده نکنید، تعمیر شلوار است. می توانید از پارچه های دیگر متناسب با سن و سلیقه در تعمیر شلوار جین استفاده کنید و دوباره ازش استفاده کنید.

  تبدیل تاپ قدیمی به تاپ مجلسی

تبدیل کردن شلوار جین به شلوارک

آخرین حرکت روی شوار جین وقتی که زانوش پاره شده و تعمیرش نمی شود، شلوارک کردن آن است. زدن تور زیر لبه شلوارک می تواند آن را زیباتر کند و یا گلدوزی لبه و روی جیب آن هم می تواند آن را از سادگی در بیاورد.

تبدیل شلوار جین به لباس های دیگه

یک راه دیگر برای استفاه مجدد از شلوارهای جین پاره و کهنه در واقع تبدیل آن ها به چیزهایی دیگر است. به عبارتی می توانید از شوار جین پاره لباس های دیگری هم بسارید. مثلا اگه شلوار ضخیم است می توانید از تکه های آن یک کت بسازید یا حتی آن را به دامن یا پیراهن تبدیل کنید.

تبدیل کردن شلوار جین به کیف

از شلوار جین هایی که کهنه شدن و قابلیت دوباره لباس شدن رو ندارند، می توانید کیف درست کنید. اگر کمی سلیقه به خرج دهید کیف های متنوعی می شود درست کرد. می توانید انواع کیف دستی، کوله پشتی، کیف لوازم آرایش، جامدادی و کیف دوشی درست کنید.

بیشتر بخوانیم : آموزش تبدیل شلوار لی به شلوار حاملگی

ساک خرید هم یکی از گزینه های ساده و پر کاربرد است. با تهیه ساک خرید هم از پلاستیک کمتری استفاده می شود و هم از خرید کردن لذت می برید. امتحانش کنید.

  تبدیل شلوار لی به کت

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به راحتی و به صورت خودآموز می‌توانید مهارت‌های جدید خیاطی را یاد بگیرید. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های مختلف دوخت لباس‌های متنوع را آموزش می‌دهند و بهترین بخش این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه خواستید را خودتان بدوزید.

گردآوری هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *