دسته‌بندی نشده

“خطرات نادیده گرفتن پاک کردن آرایش قبل از خواب: عوارضی که باید بدانید”

مخاطرات پوستی ناشی از خواب با آرایش

گاهی اوقات، از جشن و دورهمی‌ها دیر به منزل بازگشته و از خستگی، یادمان می‌رود آرایشمان را پاک کنیم. بی‌محابا لحظاتی را بر کاناپه استراحت کرده و آرزو می‌کنیم که هرچه سریع‌تر خود را به رختخواب برسانیم. چه اتفاقی می‌افتد وقتی که ما با صورت آرایش کرده روی بالشت چرت می‌زنیم؟ آیا به فکر عواقب بعدی هستیم؟ این رفتار عادتی به ظاهر بی‌ضرر، می‌تواند آثاری جبران‌ناپذیر بر پوست ما بگذارد.

دلیل اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب

قبل از آنکه در مورد زیان‌های ناخوشایند خوابیدن با آرایش بحث کنیم، باید بدانیم که تمیز کردن کامل صورت قبل از هر چرت شبانه ضروری است. همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از محصولات پاک کننده و تمیز کننده‌ها قبل از به رختخواب رفتن، حرز و حفاظ پوست شماست.

روتین بعد از آرایش

بهترین پاک کننده صورت

اختلال در تنفس پوست

پشت لایه‌های کرم پودر و کانسیلر، پوست ما نیاز به تنفس دارد. چنانچه آرایش به مدت طولانی روی صورت باقی بماند، موجب مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. این بسته شدگی، علاوه بر ایجاد جوش و آکنه، نفس پوست را می‌گیرد. پس از اهمیت برخوردار بودن تمیز کردن پوست قبل از خواب نباید غافل شویم.

به وجود آمدن جوش‌ها و آکنه

مواد شیمیایی آرایشی وقتی با باکتری‌ها و چربی پوست شما برخورد می‌کنند، می‌توانند منجر به ایجاد جوش و آکنه شوند. مهر و موم شدن چربی زیر پوست، که نتیجه تعریق است، می‌تواند مشکلات جدی برای پوست پدید آورد. همچنین، افزایش هزینه‌ها و وقت برای درمان این مسائل پوستی قطعاً نیاز به توجه و مراقبت‌های اولیه‌تر دارد.

  "هنر زیبایی پوست در ژاپن: ۴ مرحله برای آرایشی که به سادگی و زیبایی همراه است!"

از دست دادن شادابی و شفافیت پوست

شفافیت و روشنی پوست نیازمند مراقبت‌های مداوم و کافی است. با گذشت زمان، خوابیدن با آرایش می‌تواند به رنگ و روی شما آسیب بزرگی وارد کند. آلوده‌کردن پوست به مواد آرایشی و آلاینده‌ها در فضا، زمینه‌ساز پیری زودرس و کاهش شادابی می‌شود.

خوابیدن با آرایش

نکات کلیدی آرایش صورت

پیری زودرس ناشی از آرایش

نابودی لایه محافظ پوست و قرار گرفتن در معرض رادیکال‌های آزاد، به مرور موجب از بین رفتن کلاژن‌ها و در نتیجه، پیری و چین و چروک می‌شود. همچنین، یکی از مصیبت‌های خفیه‌ی خواب با آرایش، پیری زودرس است.

انتخاب لوازم آرایشی مناسب

برای پیشگیری از این عوارض، بهتر است از لوازم آرایشی سازگار با پوست و طبیعت استفاده کنید. استفاده از مواد آرایشی ناسازگار با پوست در گذر زمان می‌تواند زمینه‌ساز تخریب جدی پوست شود.

نقش روغن‌ها در سلامت پوست

روغن‌های طبیعی برای پوست بسیار مفید هستند، اما شما باید به دقت انتخاب کنید تا متناسب با نوع پوست (چرب یا خشک) باشند.

انواع روغن طبیعی برای پوست

صدمات چشمی ناشی از آرایش

آیا همراه با زیبایی آرایش چشم، به سلامت چشم هم توجه می‌کنید؟ باقی ماندن مواد آرایشی بر روی پلک‌ها و مژه‌ها می‌تواند باعث سستی، ریزش و عفونت‌های چشم شود، خصوصاً اگر با آن‌ها بخوابید.

  لباس محلی اقوام مختلف را بشناسید!

مراقبت از لب‌ها

پوست لب‌ها نیز مانند پوست صورت به مراقبت و توجه نیاز دارد. به‌یاد داشته باشید که برای حفظ سلامت و زیبایی لب‌هایتان، هرگز با آرایش به خواب نروید.

همچنین برای خرید بارانی زنانه میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

پیشنهادات شیک و پیک برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *