دسته‌بندی نشده

“راز پرادا: چرا این برند مد به عنوان نماد زنانگی مدرن شناخته می‌شود؟”

پرادا؛ سمبلی از زندگی معاصر زنان

تاریخچه برند پرادا | پرادا به عنوان یکی از ممتازترین و اصیل‌ترین برند‌های دنیای مد شناخته می‌شود که از سال ۱۹۱۳ میلادی، توسط ماریو پرادا و با افتتاح فروشگاهی در قلب میلان، راه‌اندازی شد. این فروشگاه که با عرضه‌ی محصولات چرمی لوکس شهرت یافت، به زودی مورد تحسین طبقات برجسته‌ی جامعه قرار گرفت.

با الحاق پاتریشیو برتلی، تاجر زبردست، به تیم پرادا در سال ۱۹۷۷، و همکاری او با میوچا، نوه‌ی ماریو، این کمپانی شاهد رشدی شگرف شد. میوچا پرادا با داشتن مدرک دکترا در رشته‌ی علوم سیاسی، رهبری این برند را بر عهده گرفت و با دیدگاه مدرن خود، تحولی نو در طراحی‌های پرادا به وجود آورد.

لوگوی مارک پرادا

مسیر پیشرفت پرادا

میوچا پرادا در سال ۱۹۷۸، به طور رسمی بر عرش پرادا تکیه زد و نخستین محصولات نوآورانه‌ی خود را که از نایلونی با ظاهر ابریشمی ساخته شده بود، به بازار عرضه کرد. این ماده به سرعت در عرصه‌ی مد مورد استفاده قرار گرفت، و موجب گسترش بیشتر نام برند شد. در ادامه، کلکسیون کفش‌های زنانه به نمایش درآمد و موفقیت‌های پرادا چشمگیرتر شد.

با ایجاد خط تولید کوله پشتی در ۱۹۸۴، پرادا جایگاه خود را در صنعت مد ارتقا داد و با گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و افتتاح شعباتی در شهرهایی چون نیویورک، مونته‌نابی، و توکیو، به رشد خود شتاب بخشید.

  "شب یلدا: جشنی از نور و آتش در آغاز فصل زمستان!"

مارک Miu Miu که در سال ۱۹۹۳ به‌وسیله‌ میوچا پرادا راه‌اندازی شد، تازه‌ترین دست‌آوردهای پرادا در زمینه‌ی پوشاک، کفش و اکسسوری زنانه بود. به دنبال آن، اولین کلکسیون لباس‌های مردانه نیز رونمایی شد و توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

در سال ۱۹۹۵، کارای ترومن با پوشیدن یکی از مجلل‌ترین لباس‌های پرادا در مراسم اسکار، نگاه‌ها را به این برند معطوف ساخت. در سال ۱۹۹۸، برتلی بخشی از سهمش در پرادا را به کمپانی LVMH فروخت که این اتفاق نقطه‌ی آغازی برای مرحله‌ی بعدی توسعه‌های پرادا بود.

پس از گنجاندن برند Car Shoe به زیر مجموعه‌های پرادا در سال ۲۰۰۱ و گسترش فعالیت‌هایش به شهر نیویورک، کمپانی در عطر و ادکلن نیز فعال شد و با مشارکتی با شرکت مد و زیبایی PUIG، وارد فضای جدیدی از بازار شد.

همکاری پرادا با شرکت عینک‌سازی لوکساتیکا در سال ۲۰۰۳، مجموعه‌ای از عینک‌های شیک و لوکس پرادا و میو میو را به بازارهای جهانی عرضه کرد که شهرت برند را بیشتر کرد. حضور پر رنگ پرادا در بازارهای بزرگ جهانی، با افتتاح بیشتر شعب در شهرهای مهم ادامه یافت.

پرادا و نفوذ در بورلی هیلز

سال ۲۰۰۴ شاهد افتتاح فروشگاه بزرگ پرادا در بورلی هیلز بود که یکی از مهمترین مراکز خرید در آمریکا محسوب می‌شود. در همین سال، در فروشگاه توکیو، نمایشگاه Waist Down برگزار شد و با استقبال چشمگیر مواجه گردید.

  راهنمایی برای انتخاب رنگ مناسب برای مانتو پاییزی

در سال ۲۰۰۵ نمایشگاه‌ها به شهرهای دیگری مانند شانگهای، نیویورک و لس‌آنجلس نیز رسید. پرادا که همواره به حمایت از هنر معروف بوده، در فستیوال فیلم برلین فیلم کوتاه “تندر ذهن”، که به تهیه‌کنندگی خود برند بود، را به نمایش گذاشت.

کیف پرادا از محصولات لاکچری

سال ۲۰۰۶ نخستین خط تولید عطر مردانه را شاهد بود و در سال ۲۰۰۷ پرادا دست به طراحی اولین تلفن همراه برای ال جی زد که در آن زمان با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. در سال ۲۰۰۸، دومین فیلم کوتاه پرادا با عنوان “شکوفه به لرزه افتاد”، که نتیجه‌ی همکاری با هنرمند جیمز ژان بود، ارائه شد.

کتاب “پرادا” که در ۲۰۰۹ منتشر شد، تاریخچه‌ی کاملی از این برند و فعالیت‌های آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد و این برند در سال ۲۰۱۰ با افتتاح فروشگاه‌های جدید در شانگهای، تاثیر خود را در شرق دوچندان کرد. اکنون پرادا با رهبری میاچا و خلاقیت‌های بی‌وقفه، در مسیر پیشرفتی مستمر حرکت می‌کند.

پرادا

همچنین برای خرید سوتین زنانه میتوانید به از وبلاگ شیک و پیک استفاده کنید تا شما را برای خرید محصولات مورد نیازتان راهنمایی کند و با راهنماییهای انجام شده بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

پیشنهادات شیک و پیک برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *