استایل آقایان, لباس مردانه, مد و استایل

راهنمای انتخاب کت تک مردانه | مهم ترین نکات برای ست کردن کت اسپرت مردانه

کت تک مردانه

 

راهنمای پوشیدن کت تک مردانه

اگر به استایل های جذاب مردانه علاقه مند هستید، به سختی می توانید بدون داشتن یک کت اسپرت به آن دست بیابید. کت های تک یا اسپرت یک مکمل بسیار عالی برای مردان خوش پوش خواهد. در این مطلب قصد داریم به موضوع راهنمای انتخاب کت تک مردانه بپردازیم و از مهم ترین نکات برای ست کردن کت اسپرت مردانه برای شما همراهان بگوییم.

تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا با یک کت تک به راحتی استایلی خاص، خلق کنید.

سایز مناسب خودتان را انتخاب کنید

کت های تک یا اسپرت، جنبه غیر رسمی دارند و نیازی نیست تا مانند کت های رسمی بلند و کمی گشاد باشند، بلکه این دسته از کت ها می توانند کاملا اندازه و مقداری چسب باشند. برای انتخاب سایز مناسب تان حتما قبل از خرید کت را به تن کنید. برای انتخاب بهتر می توانید به راهنمای انتخاب سایز کت که در ادامه اشاره کردیم، مراجعه نمایید:

  • کت کوتاه برای افراد زیر ۱۷۴ سانتی متر با آستین ۳۲ سانتی متر استفاده می شود.
  • کت عادی برای افراد میان ۱۵۵ تا ۱۷۶ سانتی متر با آستین ۳۲-۳۳ سانتی متراستفاده می شود.
  • کت بلند برای افراد میان ۱۸۸ تا ۲۰۰ سانتی متر با آستین ۳۴ -۳۶ سانتی متر استفاده می شود.
  • کت بسیار بلند برای افراد بالای ۱۹۰ سانتی متر با آستین بلند تر از ۳۶ سانتی متر استفاده می شود.کت تک مردانه
  نکات ضروری که پیش از خرید مانتو مجلسی شیک باید بدانید!

بیشتر بخوانیم: بهترین روش ست کردن کت تک مردانه

نکات مهم برای انتخاب رنگ و طرح کت تک مردانه

هنگام خرید کت تک مردانه به یاد داشته باشید که در مواقع رسمی نمی توانید از این کت استفاده کنید، بنابراین نیازی به استفاده از رنگ های رسمی مانند سورمه ای و نوک مدادی نمی باشد بلکه می توانید از رنگ های گرم و شاد نیز استفاده کنید. کت های تک رنگ نارنجی و قرمز را فراموش کنید زیرا این مدل از کت ها تنها در فشن شوها یا فشن استریت ها زیبایی دارند،سعی کنید از پارچه های تک رنگ استفاده نکنید.
کت های اسپرت بخشی از زیبایی شان را مدیون پارچه های طرح دارشان می باشند در غیر اینصورت تفاوت چندان زیادی نمی توان در نمونه های رسمی آن دید. به سراغ کت هایی بروید که با پارچه های طرح دار دوخته شده باشند. منظورمان از پارچه های طرح دار را می توانید در تصویر زیر به خوبی متوجه شوید.

نکات مهم برای انتخاب رنگ و طرح کت تک مردانه

کت های دوچاک را انتخاب کنید

هیچ شکی در آن نیست که از سوی بسیاری از طراحان معروف نیز کت های دوچاک بسیار محبوب تر از کت های تک چاک هستند. چاک های کت به خوش فرم نشان دادن کت در تن تان کمک بسیاری می کند همچنین امکان استفاده از جیب های عقب نیز برای شما فراهم خواهد شد. البته ناکفته نماند که اگر به دنبال کت های چسبناک هستید بهتر است از کت های بدون چاک استفاده کنید، زیرا این مدل از کت فرم چسپ تری دارند.
کت های چاک دار بسیار مدرن، جذاب و خوش استایل به نظر خواهند رسید، بنابراین به راحتی از کت های دو چاک عبور نکنید.

  ایده های جذاب ست کردن با مانتو آبی

انتخاب کت تک کتانی یا پشمی

هنگام خرید کت دقت کنید که در چه فصلی قصد استفاده از کت را دارید. کت هایی که برای روز های گرم مناسب هستند، وزن سبک تری دارند و کت های زمستانی دارای وزن سنگینی هستند. برای یک کت تابستانی بهترین جنس کتانی می باشد زیرا منافذ باز پارچه های کتانی شما را خنک نگه خواهد داشت.
کت های پشمی نیز بهترین گزینه برای روز های سرد سال می باشند. کت های پشمی با نگه داشتن دما در خود به خوبی شما را گرم نگه می دارد و شما را به طور کلی از داشتن پالتو بی نیاز می کند.

انتخاب کت تک کتانی یا پشمی

کراوات نیز می تواند به یک اکسسوری جذاب تبدیل شود

استایل کلاسیک هرگز قدیمی نمی شود. برای یک استایل عادی اما شیک، کت اسپرت را با یک پیراهن تک رنگ بپوشید. اگر می خواهید استایل چشمگیرتری داشته باشید، یک کروات باریک نیز به این مجموعه اضافه کنید تا همه ی سرها به سمت شما برگردد.

در آب و هوای سرد، کت اسپرت تان را روی پلیور یا یقه اسکی بپوشید. اینگونه بدون نیاز به پالتو گرم می مانید. این استایل بسیار شیک و آراسته است و شبیه به دانشجویان ادبیات مدرن دانشگاه آکسفورد به نظر می رسید.

  اکسسوری های زمستانی ضروری که همه خانم ها به آن ها نیاز دارند

در انتخاب کروات خلاقیت به خرج دهید. بهتر است از کروات طرح دار اجتناب کنید، اما کروات پشمی، پاپیون های بندی و دیگر انواع کروات به خوبی با کت شما ترکیب خواهد شد. به جای استفاده از کروات می توانید چندتا از دکمه های پیراهن و کت خود را باز بگذارید. این فرم نیز استایل قدرتمندی برای شما به وجود می آورد.

بیشتر بخوانیم: چهار نکته در انتخاب کراوات

اگر می خواهید کت اسپرت بپوشید، باید یقه ی پیراهن را داخل بگذارید. زمان زیادی از دهه ی ۷۰ گذشته است! یقه را بیرون از کت نگذارید.

کروات

یک کفش خوب با کت تک انتخاب کنید

در مقالات مختلفی بارها در خصوص اهمیت و نفش کفش در جذابیت استایل، اشاره کرده ام. یک انتخاب هوشمندانه می تواند استایل شما را به مراتب جذاب تر نشان بدهد و به همین ترتیب یک انتخاب اشتباه می تواند نتیجه عکس بدهد.
اگر کت تک را با شلوار جین می پوشید استفاده از کفش های کالج می تواند به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شود. یک کفش چرمی یا نیم بوت چرمی قهوه ای یا مشکی نیز می تواند گزینه احتمالی خوبی برای ست کردن با شلوار جین باشد.
اگر کت تک را می خواهید با شلوار پارچه ای ست کنید استفاده از یک کفش چرمی رسمی مشکی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

  راهنمای کامل خرید شال رنگی و روشن برای پوست­های سفید

یک کفش خوب با کت تک

 

پوشیدن کت به همراه تی شرت یا پولوشرت

افراد مشهوری را می توان نام برد که از این ترکیب استفاده زیادی می کنند. کت های تک یا اسپرت به خودی خود غیر رسمی هستند پس با ست کردن آن با یک تی شرت یا پولوشرت، یک استایل غیر رسمی فوق العاده خلق کنید و کمی شبیه بازیگران سینما شوید.
استفاده از تی شرت هایی که روی شان ابیاتی از حافظ نوشته شده است به همراه یک کت اسپرت می تواند شما را فردی هنری نشان بدهد. به هر حال پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک استایل اسپرت فوق العاده، یک شلوار جین خوش دوخت، یک پولو شرت سفید، یک کفش کالج و یک کت اسپرت خوشپوش می باشد.

پوشیدن کت به همراه تی شرت یا پولوشرت

منبع سایت کاریزما کالر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *