استایل خانم‌ها, اکسسوری زنانه, مد و استایل

مهم ترین ویژگی خرید روسری و شال خوب که همه باید بدانند

ویژگی روسری و شال

خرید روسری و شال | روسری و شال یکی از اصلی ترین آیتم های استایل خانم های ایرانی است . زیرا به دلیل عرف جامعه و فرهنگ در موقعیت های زیادی استفاده می شود. آن ها به دلیل مجاورت مستقیم با پوست و چهره ی شما توجه زیادی را جلب می کند.  هم چنین تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهر و استایل شما دارند. پس بهتر است قبل از انتخاب، ویژگی های روسری و شال خوب را بدانید و خریدی آگاهانه داشته باشید.

ویژگی های روسری و شال خوب از نظر رنگ و طرح

همانطور که می دانید اولین ویژگی ظاهری هر لباسی ، رنگ و طرح آن است . گاهی در هنگام خرید تنوع زیاد رنگ بندی و نقوش متفاوت می تواند شما را سردرگم کند. چراکه نمی دانید کدام یک برای شما مناسب تر است . این موضوع برای هدیه گرفتن نیز وجود دارد و حتی شدت بیشتری نیز دارد . دانستن چند نکته ی ساده به شما کمک می کند تا تصمیم گیری سریع تر و راحت تری داشته باشید.

روسری یا شال چه رنگی بپوشیم ؟

برای انتخاب رنگ ، ابتدا رنگ پوست را بشناسید و متناسب با آن انتخاب کنید . به طور معمول رنگ های مثل نارنجی، قهوه ای و زرشکی برای پوست های گرم و آبی، سبز و صورتی برای پوست های سر مناسب تر است . مورد بعدی ست  آن با دیگر آیتم های استایل تان است . اگر می خواهید تعداد بیشتری از لباس هایتان بیاید ؛سعی کنید در زمینه ی روسری از رنگ های خنثی مثل  سفید، مشکی و خاکستری بیشتر استفاده شده باشد. هم چنین اگر می خواهید یک روسری و شال رنگی و پر از نقش انتخاب کنید؛ ترکیب رنگی زمینه ی آن بسیار زیاد باشد تا با هر رنگ مانتویی هماهنگی پیدا کند. پیشنهاد ما این است که یک پالت رنگی آن ها، ترجیحا نود یا پاستلی باشد.

  استایل گوتیک را بشناسید

انواع طرح و نقش

یکی از مهم ترین ویژگی های روسری و شال ، طرح و نقش آن ها است. جالب است بدانید هر نقش توسط یک طراح خلاق و حرفه ای خلق شده است. آن ها با دانش بصری، نمادشناسی و روانشناسی، متناسب با هر سن و سطح اجتماعی طراحی می کنند. برای شیک پوشی باید طرحی هم راستا با سلیقه و سن خود پیدا کنید. هنگام خرید هدیه نیز به علاقه و خصوصیات رفتاری و ظاهری فرد نیز فکر کنید.

  • نقش های بته جقه و گل های ریز اغلب مناسب خانم های با سن بالا است. البته اصلا قطعی نیست و گاهی جوانان نیز آن ها را انتخاب می کنند.
  • طرح های ترندی شامل نقوش هندسی منظم و نامنظم، چهارخانه، سبک های متفاوت نقاشی مثل کوبیسم، برای جوانان مناسب تر است.
  • رنگ های شارپ و روشن، نقوش فانتزی و شخصیت های کارتونی برای نوجوانان و کودکان گزینه هایی بهتر محسوب می شوند.

ویژگی های روسری و شال خوب از نظر جنس

شناخت بیشتر جنس روسری و شال باعث می شود تا علاوه بر راحتی شیک پوش نیز دیده شوید . آن هاجنس های متفاوتی دارند که با توجه شرایط خود می توانید یکی را انتخاب کنید. در مهمانی ها و موقعیت های رسمی از روسری ساتن و ابریشم استفاده می کنید. برای روز های گرم تابستان شال و روسری های نخی نازک می پوشید. در زمستان شال های پشمی شما را از سرما حفظ می کنند وحتی به عنوان شالگردن نیزاستفاده می شوند.

  5 مدل زیورآلات دست ساز و اکسسوری از عناصر طبیعی

خرید روسری و شال نخی

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین جنس ها در بازار محسوب می شود. خنکی و راحتی روی سر یکی از دلایل تقاضای زیاد آن است. هم چنین در موقعیت های متفاوتی قادرید آن را بپوشید. درصد پنبه و پلی استر در هرکدام از آن ها متفاوت است که باعث ایجاد خصوصیات متفاوتی می شود. به طور مثال روسری با درصد پنبه ی بالا خنک تر است ولی خیلی زود پرز می شود. اگر الیاف مصنوعی بیشتر باشد، دیرتر چروک می شود اما عرق بدن را جذب نمی کند و باعث حس گرما و کلافگی می شود.

خرید روسری و شال ابریشمی و ساتن

ویژگی های روسری و شال های ساتن وابریشمی به گونه ای است که برای موقعیت های رسمی کاملا مناسب اند. رویه ای شفاف و براق آن باعث میشود که حالتی سُر داشته باشند.هم چنین نسبت به روسری های نخی قیمت گران تر و شرایط نگهداری خاصی دارند. زیرا اغلب از پارچه های باکیفیت و دوردوزی های دستی دوخته شده اند. هنگام شست و شو  باید بسیار دقت کنید و آن ها را نچلانید. اتوی آن ها نیز باید با دمای بسیار کم و غیر مستقیم و از پشت انجام شود.

خرید روسری و شال پشمی

این جنس برای روزهای سرد کاملا ایده آل محسوب می شود و سر را گرم نگه می دارد. علاوه بر آن به ندرت چروک می شود و نیاز به اتو ندارد. این ویژگی باعث شده است که برای مدت زمان طولانی مثل محل کار و دانشگاه قابل استفاده باشد. در هنگام شست و شو حتما با آب سرد و شوینده های ضعیف بشورید و آن را مالش ندهید. این کار سبب می شود الیاف پشم بصورت گره درآیند و ظاهری ناخوشایند به شال یا روسری بدهند.

امیدوارم از خواندن مقاله خرید روسری و شال لذت برده باشید. به نظر شما به کدام یک از ویژگی های روسری و شال خوب اشاره نشد؟ لطفا برامون بنویسید .

  پوشیدن لباسهای بافتنی در زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *