آموزش فوت و فن خیاطی, فیلم آموزش فوت و فن خیاطی

چند مترپارچه نیاز داریم برای لباس ها

چند مترپارچه نیاز داریم برای لباس ها5 (13)|شیک و پیک

اگر شما هم جز افرادی هستید که در محاسبه میزان پارچه مورد نیاز خود برای دوخت بلوز و شومیز و … به مشکل خورده‌اید این مطلب نکاتی را با شما در میان میگذارد تا درست تصمیم بگیرید.

نحوه ی خرید پارچه

اولین نکته برای دانستن خرید پارچه این ست که پارچه ها عرض های مختلفی دارند.برای مثال عرض پارچه ۱ متر داریم.عرض ۱.۵ پارچه داریم.و حتی عرض پارچه های پرده ای و لباس های عروس ۳ متر است.

اما عموم پارچه ها در عرض ۱.۵ هستند.

عریض ترین قسمت الگو را حساب کنید که عموما دور باسن است.

دور باسن جلو را بعلاوه ی جای دوخت و دور باسن پشت بعلاوه جای دوخت را حساب کنید اگر جمع  کردید و از عرض پارچه بیشتر شد شما باید دو قد لباستون پارچه تهیه کنید.

دو قد لباس به معنی قد پیراهن یا بلیز شماست.

میزان مصرف پارچه در پارچه‌های جهت‌دار

اگر پارچه شما طرح داشته باشد و اصطلاحا برای وصل کردن قطعات نیاز به رعایت راپرت باشد، متراژ مصرفی شما افزایش می‌یابد. این نکته در رابطه با پارچه‌های جهت دارند نیز صادق است. برای مثال پارچه مخمل، هنگام خرید علاوه بر اینکه عرض پارچه را باید چک کنید به خاطر خواب پارچه متراژ بیشتری لازم دارید چرا که در هنگام چیدمان الگو باید جهت لباس را رعایت نمایید. در لباس با پارچه چاپی/ سنگ‌دوزی هنگام تطبیق تکه‌های الگو با طرح روی پارچه، به فضای بیشتری احتیاج دارد.

  دوخت جادکمه با دست

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت کت

اگر عرض پارچه را میزان غالب پارچه بازار یعنی ۱٫۵ متر در نظر بگیریم برای دوخت کت یک متر و هفتاد سانت پارچه لازم داریم. این قد پارچه به شما این امکان را می‌دهد که در طراحی یقه و قد لباس با خیال راحت تمام نکات مد نظر خود را اعمال کنید و پارچه مورد نیاز را داشته باشید.

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت شلوار

برای دوخت شلوار با پارچه‌ای به عرض معمول موجود در بازار، یک متر و ده سانت پارچه لازم داریم. این میزان برای شلوارهای راسته و معمول کافی است. اما اگر به دنبال شلوار با پاچه‌های گشادتر و مناسب فصل تابستان (اصطلاحا دامن شلواری ) هستید، بسته به میزان گشادی که به شلوار اضافه خواهید کرد باید به متراژ خریداری شده اضافه کنید. مدل‌های جدید شلوار که امروزه بسیار پرطرفدار شده‌اند تا ۲ متر نیز پارچه نیاز دارید.

میزان پارچه مورد نیاز برای دوخت بلوز و شومیز

برای دوخت بلوز و شومیز با آستین بلند به اندازه قد بلوز به علاوه شصت سانت برای دوخت آستین نیاز دارید. در واقع می‌توان گفت برای دوخت بلوز آستین بلند ۱۶۰ سانتی متر و برای آستین کوتاه ۱۴۰ سانتی متر کافی است. اما با توجه به ترند امسال که بلوز با آزادی زیاد و آستین پفی است شما به پارچه بیشتری احتیاج دارید. در واقع می‌توان گفت یک متر پارچه برای دوخت آستین با پف و چین متناسب با ترند امسال لازم است پس اگر دنبال دوخت بلوزی ترندی هستید حد اقل به دو متر پارچه احتیاج دارید. برای شناخت پارچه‌های مناسب برای دوخت بلوز و شومیز مطلب هفت پارچه مناسب برای دوخت بلوز و شومیز را از دست ندهید.

  آموزش رفع ایراد گشادی حلقه

یکی از دغدغه ها هنگام خرید پارچه کم آوردن پارچه و یا بیش از حد خریدن آن است .بخصوص برای پارچه های گران قیمت در این  ویدئو استاد معدنی به وضوح این مشکل را حل کرده اند.

ویدیوی نحوه ی خرید پارچه برای لباس ها

با تماشای فیلم‌های آموزش خیاطی، به آسانی مهارت‌های جدید خیاطی را خواهید آموخت. این فیلم‌های آموزشی به شما روش‌های متنوع دوخت لباس‌ها را آموزش می‌دهند و بهترین بخش آن این است که شما قادر خواهید بود لباس‌هایی که همیشه می‌خواستید را به صورت خودتان بدوزید.

گزدآوری : هانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *